kde je ta doba když jsem volal do O2 že chci OKU a bylo mi řečeno že bude vygenerován a přijde mi přijde sms do 24 hodin

o 2 měsíce později

Jeste otazecka... Dejme tomu ze sem ISP.. jak tedy prakticky prevod pres OKU probiha ? Dostanu OKU od klienta a chci napsat predchozimu operatorovi. Je na to nejaka sablona ci konkretni postup? Diky

Většina poskytovatelů má (měla by mít) zveřejněnou povinnou smluvní dokumentaci a někde v těch dokumentech by měl být uvedený postup pro změnu poskytovatele podle § 34a Zákona č. 127/2005 Sb. A většinou na tom samém místě bývá i napsáno, jak přesně probíhá přenos služby "k poskytovateli"/"od poskytovatele", včetně uvedení kontaktu, na kterém se má o portaci žádat.
Pokud jsi žádný kontakt nenašel, napiš opouštěnému poskytovateli na nějaký běžný kontaktní mail. Odmítnout tě nemůže, maximálně tě odkáže na správný kontaktní mail

V zákoně je napsáno...

Přejímající poskytovatel služby přístupu k internetu do 1 pracovního dne od obdržení žádosti účastníka podle odstavce 5 vyrozumí opouštěného poskytovatele služby přístupu k internetu o žádosti účastníka o změnu poskytovatele služby přístupu k internetu, sdělí mu všechny náležitosti nutné pro provedení změny poskytovatele služby přístupu k internetu a informace o dni, ke kterému má změna poskytovatele služby přístupu k internetu proběhnout, a společně neprodleně ověří možnost provedení změny poskytovatele služby přístupu k internetu.

Takze staci zaslat OKU kod a datum zmeny staremu operatorovi, nebo je nutne i dalsi osobni udaje, ktere ucastnik poslal novemu poskytovateli?

  • rsaf replied to this.
    o 9 dní později

    jezdec Logicky asi všecny identifikační údaje zákazníka, jinak by ten OKU musel být alespoň desetimístný.
    Bavíme-li se o zákazníkovi který je připojen k naší "nesdílené" síti tak to v podstatě považujeme za ukončení smlouvy k danému dni, nový poskytovatel nejspíše nepotřebuje žádnou naší součinnost (vše si udělá sám)
    Bavíme-li se o zákazníkovi, který přechází k nám a bude připojen na naší "nesdílené" síti tak my sdělíme původnímu operátorovi údaje zákazníka, OKU kód a datum přechodu nejpozději k uvedenému datu zákazníka připojíme k nám. Zákazník se alespoň nemusí starat o smlouvu s původním poskytovatelem.
    Složitější by to bylo na nějaké sdílené síti (přeprodej xDSL) tam při prechodu dsl-dsl na stejných párech může b ýt potřeba nějakou koordinaci, ale to za nás předpokládám vyřeší ten, od koho xDSL kupujeme.

    o 2 měsíce později

    Nemáte někdo zkušenosti jak pomocí OKU kódu přenést službu zákazníka od O2? Kam poslat žádost resp. jak?

      o 3 měsíce později

      Máte někdo zkušenost přechodem od Starnetu? Potřebné dokumenty pro změnu poskytovatele jsem nikde nenašel a chtějí stále tisícovku za ukončení smlouvy?

      cize len tak mimochodom tymto padaju akekolvek viazanosti? Ziadnych 24mesiacov? Jak to riesia velke firmy? Neverim ze len tak pustia cloveka....urcite maju daky figel na to 🙂

        midnight_man Ze zkušenosti třeba můžu poreferovat o Vodafonu. Jakmile jsem si v zákaznickém portále zobrazil OKU kód, tak hned druhý den volali copak se děje že jsem si to zobrazoval, jestli mám nějaký problém a vyptávali se

          davidp Já teď psal do NEJ mailem o OKU kód a než ho poslali, volali druhý den z callcentra že spolu určitě vymyslíme retenční nabídku 😂 Když jsem řekl že přecházím kvůli absenci a naprosté ignoraci IPv6 (o tom jak mi chtěli pronajmout IPv6 adresy za 50 Kč za kus už jsem tu kdysi psal), nezmohla se telefonistka na slovo a OKU jsem měl do minuty v mailu. Podle mě to ale není v pořádku, OKU musí poslat na žádost ihned bez zbytečného odkladu, ne až po telefonní přemlouvačce...

            jcltm když volám na O2 že chci OKU tak také prvně přepojí na oddělení pro výpovědi a hučí jestli jsem si to dobře rozmyslel a tu o červené karkulce atd... potom však OKU také dají...

              okoun S O2 mám jen jednu zkušenost, ještě když jsem neznal OKU kod. Po předání plné moci kterou později ztratili a hádkami mezi ústřednou a pobočkou jsem to nakonec vzdal a zjistil, že u účtu na O2 lze přidat dalšího správce účtu a skrz něj pak smlouvu vypovědět.

              basty kde? mám jen o2tv a tam sem nic nenasel

              o 2 měsíce později

              ok1com Díky za tuhle odpověď! Po 40 minutách hledání na jejich stránkách jsem si vzpomněl, že se tu taková debata probírala a tohle je přesně to, co jsem hledal 🙂

                davidp Mají to tam moc dobře schované. A kolikrát ti to dá hlášku že se vyskytla chyba a OKU kód ti to neukáže, musíš stejně volat na linku kde přesvědčují.

                  📡 Telekomunikace.cz