Většina poskytovatelů má (měla by mít) zveřejněnou povinnou smluvní dokumentaci a někde v těch dokumentech by měl být uvedený postup pro změnu poskytovatele podle § 34a Zákona č. 127/2005 Sb. A většinou na tom samém místě bývá i napsáno, jak přesně probíhá přenos služby "k poskytovateli"/"od poskytovatele", včetně uvedení kontaktu, na kterém se má o portaci žádat.
Pokud jsi žádný kontakt nenašel, napiš opouštěnému poskytovateli na nějaký běžný kontaktní mail. Odmítnout tě nemůže, maximálně tě odkáže na správný kontaktní mail
OKU kód a praxe u ISP
V zákoně je napsáno...
Přejímající poskytovatel služby přístupu k internetu do 1 pracovního dne od obdržení žádosti účastníka podle odstavce 5 vyrozumí opouštěného poskytovatele služby přístupu k internetu o žádosti účastníka o změnu poskytovatele služby přístupu k internetu, sdělí mu všechny náležitosti nutné pro provedení změny poskytovatele služby přístupu k internetu a informace o dni, ke kterému má změna poskytovatele služby přístupu k internetu proběhnout, a společně neprodleně ověří možnost provedení změny poskytovatele služby přístupu k internetu.
Takze staci zaslat OKU kod a datum zmeny staremu operatorovi, nebo je nutne i dalsi osobni udaje, ktere ucastnik poslal novemu poskytovateli?
jezdec Logicky asi všecny identifikační údaje zákazníka, jinak by ten OKU musel být alespoň desetimístný.
Bavíme-li se o zákazníkovi který je připojen k naší "nesdílené" síti tak to v podstatě považujeme za ukončení smlouvy k danému dni, nový poskytovatel nejspíše nepotřebuje žádnou naší součinnost (vše si udělá sám)
Bavíme-li se o zákazníkovi, který přechází k nám a bude připojen na naší "nesdílené" síti tak my sdělíme původnímu operátorovi údaje zákazníka, OKU kód a datum přechodu nejpozději k uvedenému datu zákazníka připojíme k nám. Zákazník se alespoň nemusí starat o smlouvu s původním poskytovatelem.
Složitější by to bylo na nějaké sdílené síti (přeprodej xDSL) tam při prechodu dsl-dsl na stejných párech může b ýt potřeba nějakou koordinaci, ale to za nás předpokládám vyřeší ten, od koho xDSL kupujeme.
Nemáte někdo zkušenosti jak pomocí OKU kódu přenést službu zákazníka od O2? Kam poslat žádost resp. jak?
Máte někdo zkušenost přechodem od Starnetu? Potřebné dokumenty pro změnu poskytovatele jsem nikde nenašel a chtějí stále tisícovku za ukončení smlouvy?
cize len tak mimochodom tymto padaju akekolvek viazanosti? Ziadnych 24mesiacov? Jak to riesia velke firmy? Neverim ze len tak pustia cloveka....urcite maju daky figel na to
midnight_man Ze zkušenosti třeba můžu poreferovat o Vodafonu. Jakmile jsem si v zákaznickém portále zobrazil OKU kód, tak hned druhý den volali copak se děje že jsem si to zobrazoval, jestli mám nějaký problém a vyptávali se
- Upraveno
davidp Já teď psal do NEJ mailem o OKU kód a než ho poslali, volali druhý den z callcentra že spolu určitě vymyslíme retenční nabídku Když jsem řekl že přecházím kvůli absenci a naprosté ignoraci IPv6 (o tom jak mi chtěli pronajmout IPv6 adresy za 50 Kč za kus už jsem tu kdysi psal), nezmohla se telefonistka na slovo a OKU jsem měl do minuty v mailu. Podle mě to ale není v pořádku, OKU musí poslat na žádost ihned bez zbytečného odkladu, ne až po telefonní přemlouvačce...
jcltm
OKU kód mám být součástí smluvní dokumentace a ne na vydání. Podal bych podnět k regulátorovi ...
Aspoň bude mít miň času buzerovat slušný operátory.
- Upraveno
Tak jsem poprvé zkoušel "přenášet" (tzn ukončovat) O2 DSL k nám na bezdrát. V neděli odpoledne jsem napsal na O2 mail s údaji, v pondělí odpoledne se vrátilo potvrzení, celé viz printscreen mailové komunikace níže.
Tak jenom ostatním, aby věděli, jak to funguje.
A případně můj dotaz pro zkušenější - tímto je to hotové? Co si představit pod frází "služba je jen v dělitelném baličku" - mám toto nějak dál řešit? V tuto chvíli už kontaktovali i zákazníka / budou ho kontaktovat?
Děkuji.