midnight_man tohle si někdy viděl? https://service.tesla.com/
Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)
- Upraveno
Ono je to celkem složité někoho, kdo už má názor přesvědčit, že to může být i jinak. My jako majitelé firem jsme zvyklí počítat nejen pořizovací cenu ale i náklady na provoz za životnost. Pokud mám kwh za 5 Kč a jezdím celoročně za 16 kWh na 100 km, tak jezdím za 80 h na km. Žádné oleje a filtry, dalších 6000 ročně. Brzdy se nedělají tak často, ostatní věci jako geometrie, podvozek atd. vychází podobně. Auto kupujeme na 8 let a 200 000 km. Očekáváná úspora oproti benzínové oktávce okolo 450 tisíc. Koupili jsme Tesly Model 3 za milion. A to nemluvím o tom, že podobně vybavená oktávka vyjde na 900. I bez dotace to dává smysl. A to nepočítám radost zaměstnanců, když dostali služební Tesly. Jejich šéf už s ní nějakou dobu jezdí a tak vidí, že to dává smysl.
- Upraveno
Tesla je první automobilka, která usoudila, že utahovací momenty šroubů nejsou největší tajemství na světě
- Upraveno
tomcizech navíc za 5Kč kupovat elektřinu není potřeba. Doporučuji změnit sazbu na nějakou příznivější a jde to i za ~ 3,7Kč bez DPH... na spotu se dá dostat hluboko pod 3Kč a pokud si pořídíte FVE, průměrná cena v roce klesá ještě víc... https://www.cez.cz/webpublic/file/edee/ceniky/mop_ele_cez_elektrina_-_na_1_rok_15112024_2025.pdf
stačí jen neposlouchat oligarchy...
- Upraveno
TTT stále zůstane procentuálně stejná marže ať toho prodáš kolik chceš a ona od začátku 2024 výrazně klesla. Vidím prodaných skoro 10 mega vozů u VW a Tesla 1.8 mega za rok 2023. To si ještě všichni pochvalovaly a VW si hřál polívčičku za super vydařený rok. Dál tu vidím za 2024 Q3 marži Tesly skoro 20%. VW Group má 3.6% tedy jako za celou grupu. Někde se uvádí že samotné VW má 2% a třeba Škoda 8%
. Ještě myslíš že počet je důležitý? Ano, nikdo si neuvědomuje že do té marže se promítnul i nákup Rivianu.
zdeneksvarc tak jistě že je když si jako VW AG koupíš Rivian kvůli software a navíc půlku zaměstnanců zaměstnáváš v Německu. To víš, to není Freemont odkud chodí zmetky
no, jak jsem sliboval tak jsem měl na víkend Teslu Y i 3. Jsem uchvácen i znechucen zároveň. Ale nedá se to moc ventilovat protože vlastníci těchto vozů mají růžové brýle.
No ale zpět k normálním lidem s 15 let starou ojetinou (průměr stáří auta v CZ). Když vidím jak se za poslední půl rok rozmohly dovozy ojetin EV ze zahraničí napříč celým spektrem youtuberů, tak se nestačím divit. To je samé "umřela po cestě z DE baterie". Nebo "u tohoto vozu je vyměněná baterie v rámci záruky" s rychlím dodatkem "no to u mé 9 měsíců staré MTY". Obecně jako ojetinu pro běžné lidi to bude podle mě katastrofa. Bez tovární záruky je to moc drahé a držet takové auto víc jak 10 let je bateriová mrtvola i když to nic nenajede. Víte že ta baterie degraduje i časem bez používání, že?
Jasně, spočítal jsem si že nákup TM3 mi ušetří asi 35kkč ročně na palivu. Problém je ale v tom, že si musím koupit novou protože TM3 před rokem 2023 je katastrofa stejně jako MTY. Když si koupím starší třeba 5 let tak to je + servis. Nejdražší auto co jsem si kdy koupil bylo za 360kkč tak mi to prostě nedává finanční smysl stejně jako běžné mase lidí.
Pak tu ale máme třeba ojeté CityGo IV za hezké ceny. Pro manželku do práce na 10+10km denně super. Dokonce se o tom i uvažovalo ale to je jiný příběh. Nakonec si koupíš focus 2008 za 1/4 ceny EV a nestaráš se. I když nestaráš se, kdo by řekl že Ford nemontoval v továrně standartně isofix a musel sis o něj říct u dealera nebo si ho dokoupit.
s tím servisem je to složitější, je servis a servis....
spousta lidí a hlavně takových těch vyhraněných "oktávkářů" prostě nedělá kvalitní servis, tzn jen vymění olej a opraví velmi nutné věci, už třeba vůbec neřeší problém s emisema a podobné věci, které vás primárně neomezují, potom ten servis samozřejmě nevychází na tolik jak by se mohlo zdát, ale je tohle správná cesta?
pokud to auto má být udržované dle notiček výrobce tak už to stojí jiné peníze, což tohle hlavně dělají větší firmy a tam je BEV no brainer
okoun Přesně tak, náklady na vzorný servis jsou ještě mnohem horší. Nás možná čeká po 10+ letech výměna baterie. Cena baterií klesá tak, že v roce 2034 bude výměna pod 100 tisíc.
- Upraveno
tomcizech no jo, ale kdo bude měnit baterii v autě za cenu půlky auta? Samozřejmě k ceně baterie je třeba započítat i práci a že 10+ let staré auto nebude chtít ani tu baterii dobrovolně ze spárů koroze vydat a že se budou muset měnit i jiné komponenty. A samotná cena výroby baterie není cena za kterou to koupíš.
- Upraveno
hapi hele tady je návod: https://service.tesla.com/docs/Model3/ServiceManual/en-us/GUID-D2C770A6-BF67-4F69-88F9-910F28C6BD43.html
vypadá to že se žádná složitá práce nekoná... počítaj na práci 5,4h
a když se nebudeš bát, tak si koupíš ojetou třeba tady: https://www.ebay.com/itm/204256023306
Nevyměníš si ji sám protože ti Tesla baterií neprodá. Neprodá ji mimo své servisy. Ostatní věci ano ale vysokonapěťové části nedostane externí technik do ruky. Zajímej se, nedávno vyšlo video o servisu mezi Prahou a Brnem a tam říká co z Tesly si může objednat jako člověk, co jako obecný servis a co jako registrovaný servis a co nedostaneš mimo oficiální servis.