• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

TTT už spočítat dokážete sám.

Díky za fundovanou odpověď. Opět polovičatě. Dobře, tak já si to tedy dopočítám, jak radíte. Snad se dopočítám na hodnotu 10x levněji.

    tomcizech no jo, ale kdo bude měnit baterii v autě za cenu půlky auta? Samozřejmě k ceně baterie je třeba započítat i práci a že 10+ let staré auto nebude chtít ani tu baterii dobrovolně ze spárů koroze vydat a že se budou muset měnit i jiné komponenty. A samotná cena výroby baterie není cena za kterou to koupíš.

      kamilj tak pardon, dobrá tedy, pokud nezvládáte matematiku ze 3.třidy ZŠ, tak:

      BEV: 1,3 (Kč/kwh) x 16(kWh/100km) = 20,8Kč / 100km
      ICE: {28 (Kč/l) x 6 (l/100km) = 168Kč/100km} + {(9.000Kč/20.000km) = 45Kč/100km} = 213Kč / 100km

        hapi hlavne tu baterku nevymenní kde kdo... ale autorizavany servis za xxxxxkc... :-)

        • TTT replied to this.

          kozlicek naopak, baterii si může klidně každý vyměnit sám, o post výše jsem posílal veřejně dostupný návod...

            TTT no ty kačo tak to uz je na povazenou.... to neni jako hraní z buzolou děti.

            • TTT replied to this.

              Nevyměníš si ji sám protože ti Tesla baterií neprodá. Neprodá ji mimo své servisy. Ostatní věci ano ale vysokonapěťové části nedostane externí technik do ruky. Zajímej se, nedávno vyšlo video o servisu mezi Prahou a Brnem a tam říká co z Tesly si může objednat jako člověk, co jako obecný servis a co jako registrovaný servis a co nedostaneš mimo oficiální servis.

                kozlicek tak jasně že to není pro každýho nýmanda, ale žádný specializovaný servis se nekoná... pokud máš elektro vzdělání a nejsi youda co má strach, vyměníš si to doma v garáži...

                  hapi takze autorizovany servis = pracka na prachy.

                  hapi můžem dát pokus, já jí objednám k tobě domu, ale platit budeš ty, ok? jdeš do toho? 😂

                  hapi

                  Jsem rád, že jste si sundal růžové brýle a napsal jak to je. Taky Vás nezaujalo jezdit 10x levněji?
                  Většina si EV nekoupí a bude dotovat menšinu. Je to zřejmý dlouhodobý trend.
                  Jak pište Západ se zbavuje starých EV a popeláři (youtubeři) už jezdí je ekologicky likvidovat. 😂

                  TTT pokud máš elektro vzdělání

                  Kolik to takových lidí to umí? Trend v počtu elektikářu je klesající.

                  • TTT replied to this.

                    TTT covece jsem elektro vzdelany ale nesel bych do toho.... to je jako kdybych si mel vymenit brzdy.Vymenim si je ale (neni to slozite) ale radsi to necham na někom co to děla denně.

                    • TTT replied to this.

                      kozlicek v poho, chápu. Debata je ale v tomhle threadu o tom, "Jestli to jde" –> "Jo, jde to!"

                      kamilj až zkrachuje ten automotive, tak bude pracovníku habakuk...😂

                        TTT

                        Myslel jsem si to, že vaše odpověď bude taková jaká je. Vidím, že ekonomický propočet to není. To co jste napsal je maximálně zjednodušené. Těch proměných do výpočtu vstupuje daleko, daleko víc. Vidím, že se s Vámi nemá o cenu přít. Bezpečně vím, že 10x levněji nejezdíte. Alespoň jste mně vysvětlil, jak se ekonomicky díváte na EV. Děkuji. Pak se nedívím tomu to co se okolo nás děje.
                        Zkuste to příště bez té osobní roviny. Bez těch urážek.

                        • TTT replied to this.

                          Že je elekro lidí málo je fakt. Je otázka, zda ti z automotive vypadne lidi se správným papírem. Obecně nám klesá ochota pro technické obory globálně... Jiná věc je, až automotive padne na držku, zda nebudeme mít jiné starosti, než kdo mi vymění aku v autě. :-(
                          Co jsem postřehl, tak spousta servisů brečí, že mají problém sehnat někoho s papírem potřebným právě na tyto novější BEV, aby si mohli udržet ten správný servisní status..
                          A obecně servisy mají kolikrát sehnat kohokoliv. Známej je ex servisák u Fordu. Ten servis, kde před sto lety servisoval, stále jen žije z toho, že tam mají založeny ty jeho papíry a když je potřeba s ním zamávat, tak se tam staví na kafe (a auto si raději v jejich dílně oservisuje sám). A takových nebude málo. :-)

                            📡 Telekomunikace.cz