- Upraveno
TTT stále zůstane procentuálně stejná marže ať toho prodáš kolik chceš a ona od začátku 2024 výrazně klesla. Vidím prodaných skoro 10 mega vozů u VW a Tesla 1.8 mega za rok 2023. To si ještě všichni pochvalovaly a VW si hřál polívčičku za super vydařený rok. Dál tu vidím za 2024 Q3 marži Tesly skoro 20%. VW Group má 3.6% tedy jako za celou grupu. Někde se uvádí že samotné VW má 2% a třeba Škoda 8%
. Ještě myslíš že počet je důležitý? Ano, nikdo si neuvědomuje že do té marže se promítnul i nákup Rivianu.
zdeneksvarc tak jistě že je když si jako VW AG koupíš Rivian kvůli software a navíc půlku zaměstnanců zaměstnáváš v Německu. To víš, to není Freemont odkud chodí zmetky
no, jak jsem sliboval tak jsem měl na víkend Teslu Y i 3. Jsem uchvácen i znechucen zároveň. Ale nedá se to moc ventilovat protože vlastníci těchto vozů mají růžové brýle.
No ale zpět k normálním lidem s 15 let starou ojetinou (průměr stáří auta v CZ). Když vidím jak se za poslední půl rok rozmohly dovozy ojetin EV ze zahraničí napříč celým spektrem youtuberů, tak se nestačím divit. To je samé "umřela po cestě z DE baterie". Nebo "u tohoto vozu je vyměněná baterie v rámci záruky" s rychlím dodatkem "no to u mé 9 měsíců staré MTY". Obecně jako ojetinu pro běžné lidi to bude podle mě katastrofa. Bez tovární záruky je to moc drahé a držet takové auto víc jak 10 let je bateriová mrtvola i když to nic nenajede. Víte že ta baterie degraduje i časem bez používání, že?
Jasně, spočítal jsem si že nákup TM3 mi ušetří asi 35kkč ročně na palivu. Problém je ale v tom, že si musím koupit novou protože TM3 před rokem 2023 je katastrofa stejně jako MTY. Když si koupím starší třeba 5 let tak to je + servis. Nejdražší auto co jsem si kdy koupil bylo za 360kkč tak mi to prostě nedává finanční smysl stejně jako běžné mase lidí.
Pak tu ale máme třeba ojeté CityGo IV za hezké ceny. Pro manželku do práce na 10+10km denně super. Dokonce se o tom i uvažovalo ale to je jiný příběh. Nakonec si koupíš focus 2008 za 1/4 ceny EV a nestaráš se. I když nestaráš se, kdo by řekl že Ford nemontoval v továrně standartně isofix a musel sis o něj říct u dealera nebo si ho dokoupit.