• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

midnight_man můžete mi prosím napsat jaký zákon porušuji? Předpokládám že ho máte přečtený, tak prosím odkaz...

S těmi 10 a více lety jsem začal já. Beru to jako worst case scenario. Záruka má 8 let a 160 000 km. Jen jsem tím chtěl naznačit, že u spalováku budu mít za sebou výfuk, rozvody, řemeny, svíčky, možná i další mnohem dražší komponenty. A já u EV možná vyměním baterii, která v té době bude stát méně než 100 000 Kč. Takže ve všech případech ušetřím.

P.s.: A servisu se nebojím, zákon nabídky a poptávky. Za deset let bude umět vyměnit baterii každý třetí servis.

    na prácu s HV systémom EV/hybridov potrebujete mať platné oprávnenie. U nás na Slovensku sú na to vyhlášky. Servis, alebo aj malý živnostník ktorý opravuje doma v garáži vozidlo s HV systémom bez platnej vyhlášky je čo? Tak isto ISP sa nemôže vŕtať v rozvádzačoch el. pokiaľ dotyčný človek nemá na to vyhlášku...

      tomcizech garantujem Vám že žiadna batt do čistého EV ani za 10 rokov nebude stáť 3500€. Buď ste sa pomýlili o jednu 0, v tom prípade to chápem.... a ak to myslíte vážne tak treba vytriezvieť. 3000€ stojí dnes baterka do hybridnej toyoty, stará NiCD. (menil som ju polroka dozadu) s prácou to vyšlo cca 3300€. Aktuálne baterie do čistých EV stoja 16-40 tisic eur podľa typu vozidla (europskych) čisté číny zatial netuším.

      //btw, písal som to tu minule, napíšem znova. Poruch baterii je štatisticky pri EV najmenej z ostatkov, ktoré sa kazia. Tesla napr je čo sa batt týka pomerne držiak. No aj výmena ložišiek v motore, alebo výmena utopeného motora chladiacou kvapalinou sú pomerne drahé úkony. Rozhodne drahšie ako oprava vstrekovačov alebo DPF u spalováku. Ale zas napr. staršie nissany Leaf trpia na poruchy izolácie batt..tam je to sakra problém.

        midnight_man Přesně, nedávno jsem se bavil s mým servisákem jak je to s opravou EV aut. Říkal mě že například ani u blbého Superba iV nesmí sundat nárazník protože v masce je umístěn nabíjecí konektor a na to už musíš mít "papíry" které tě opravňují hrabat se do EV aut. Takže nějaká výměna baterie v domácích podmínkách je naprostá utopie

          honzam ano je to tak. Musí mať vyhlášku na prácu s napatim 400V. Kolko mechanikov v autoservise to má? 5% ...možno.

          midnight_man Ceny baterií které uvádíte jsou mimo. Baterie do Tesly klesla na 9000€ už teď. Velkoobchodní cena 1 kWh u packu byla na začátku roku 145 USD/kWh. Nyní jsme na 113 a příští rok se odhaduje cena pod 100. Jak říkám, za deset let bude dost lidí, kteří si tu rekvalifikaci udělají. Sám mám 50 a pracovat pod napětím není nic, čeho se člověk musí bát, když dodržují pracovní postupy.

            tomcizech Dal by som si tú námahu požiadať o cenovú ponuku baterie na niektorý model tesla 🙂 avšak tesla na to požaduje kompletné vypísanie dopytového formulára s dôvodom výmeny, VIN a pod. A to kvoli tomu aby som Vám reálne ukázal kolko batt stojí fakt robiť nebudem. 😉 ale garantujem Vám, že to bude od 13 do 25 tisic EUR podla typu a veku vozidla.

            Aktuálna cena k dnešnému dňu batt pre VW ID.3 ( je ich mnoho verzii, vybral som prvú) môžete si kúpiť aj jeden "pack" za 3199€. a to ID3 ešte nie je úplna TOP 🙂 máte ID4....a potom ešte AUDI....

            Aktuálne nie je možné pre MEB vozidla V.A.G opravovať čokolvek dnu v motore...musite si kupit nový za cca 6000€. Určite by sa porušením postupov výrobcu dalo niečo vyčarovať, ale zatial sa držíme toho, že robíme len to čo nám výrobca dovolí a predpisuje, aby sme dodržali všetko čo máme.

            • TTT replied to this.

              Hele, majitelé EV, kolik vám to žere v tomhle počasí, teploty kolem 0C? Ten náš trolejbus z Francie alias Proace City EV bere místo 18kWh kolem 30kWh. Jezdíme a tím jenom couračky po městě, takže pořád studené, ale i s 18C na topení to žere jako prase 🐷🐷🐷

                honzam jo ale to školení nestojí svět (60tis) a každej s el vzděláním si ho hravě může udělat. Pokud takového člověka zaplatíš zlatem, tak to lidi dělat budou rádi.

                petrbacina id3 2021 žere od 20 do 22kWh po městě couračky a min 20min předem výhřev auta co se u VW počítá do spotřeby. Rychlostka 110-130kmh 50km a pak 50km meziměsto 90kmh vkuse a hravě 18kWh. Problém vzniká u mě při -5°C tam už spotřeba leze nahoru, protože výhřev aku a auta žere hodně a 40km rychlostky jsem měl za 25kWh/100km. Každopádně tesla by byla jinde, ale trolejbus prostě bude brát dost. Jinak co se komfortu týče m, tam neustupuju topení na 21°C, výhřev sedačky i volantu na půlku stále nastaveno. Auto má TČ, ale to u nuly výhoda spíš není.

                dojímá mne jak všichni řeši spotřebu BEV v zimě, jako naopak bych řešil spotřebu u nafty a hlavně ty srajdy co z to v zimě pouší ve městě když popojíždíte 🙂

                  okoun mě ta spotřeba nevadí a jako hlavní vyhodu BEV vidím právě ty lokální emise. Ano staré spalováky ropy a benziňáky ve špatném stavu dokážou smrdět neskutečně. Nové auta ne, ale furt je to dost nato, abych u nastartovanéjo auta nechtěl stát za autem. I když mám služební mladou caddy s močovinou, tak stát u toho není super a to jsou ještě emise na volnoběh bez zátěže. Upřímně nebyl jsem ještě nikde kde to s el auty přehání jako holnd/norsko jestli tam je ten vzduch voňavější, ale i u nás v ČR je rozdíl vzduch v Praze ráno ve špičce a v Jizerkách. Kdyby(haha) měli všichni BEV tak přeci s nadsázkou může být v Praze vzduch jako v Jizerkách. Jasný topí se plynem, a je těch lidí násobně víc, ale věřím že by to vliv mělo. Ale zažité to nemám. Osobně jsem potřeboval vyměnu auta a BEV se mě líbilo a tak jsem přidal 230tis k ceně prodaného auta a bylo BEV. Žádný drama, dokonce to má ještě origo záruku na celé auto rok a půl a pak na aku víc než to chci mít doma. Ta full záruka teda v auto průmyslu není taková výhra a chyba ve výrobě= váš problém a náhradní auto nech si zdát, to ti teda za naši neschopnost stejně nepůjčíme. Rozhodně to nevidím jako nedosažitelné pro střední třídu. Že je to jeté? Jasný na nové nemám ani ve spalováku, záruku i ten fosil má třeba u koncernu běžně 2 roky a pokud bude k.o. motor, nebo převodovka a podobné milé věci, tak to stojí taky svět a štve to všechny. Záruky 7let a bilion kilometrů nevěřím, tam se z toho výrobce vyvleče, že to bylo zničeno špatným užívání.

                  midnight_man Takže ne zákon, ale vyhláška? Ok to neva, pošli mi prosím odkaz na tu platnou vyhlášku, děkuji

                  midnight_man Dal by som si tú námahu požiadať o cenovú ponuku baterie na niektorý model tesla

                  však sem to postoval o pár postu výše:

                  Ja Vám mám postovať vyhlášky Vašej krajiny? Si nájdite....ak potrebujete fakt vidieť legislatívu ktorá nedovoluje pracovať technikom na 400V bez paragrafu. 🙂 alebo neviem teda o čo ide. U vás vo firme technici bez požadovaného paragrafu lezú do elektrickýc rozvodní?

                  Model S, 2011+, najstaršie ktoré tu jazdia a prvé potrebujú servis....cca 20.000/batt bez prislusenstva a práce.

                    midnight_man klidně Slovenskou, počítám že ta legislativa bude podobná. A pokud tím myslíte 194/2022 Sb. tak tu samosebou znám a mám potřebnou kvalifikaci i zkoušky na TIČR.

                    vy 😉 ..idete sa tým živiť? Nakúpiť si vybavenie a naštudovať know how? zaplatiť licencie. Kolko bude stáť normohodina? 🙂 Počítam že nie....

                    Takže to ostáva na servisoch.....a tam ľudia ako vy nerobia.

                    • TTT replied to this.

                      midnight_man já reagoval na to, že tím, že si v garáži vyměním HV baterii u Tesly tak poruším zákon... protože přesně to jste mi psal o pár postů výše. Takže neporuším? Ok díky, to sem chtěl slyšet...

                      midnight_man Děkujeme za cenu 90 kWh baterie pro maloseriově vyráběný vůz, který stál nový 3 miliony.

                      Mě zajímá cena 57 kWh LFP baterie pro masově vyráběný model 3.

                      Mimochodem pokud si stejnou kapacitu chci složit pomocí prizmatických LFP článků, tak mě vyjde na cca 150 tisíc i s casingem a BMS.

                      Opakuji, že mě baterie minimálně 8 let a 160 tisic km nečeká a myslím, že i potom ne. Ale i kdyby, tak to zas tak drahé nebude. Fakt bych se vsadil, že bude spousty Frantů Vokurků, co to udělají do 100 i s prací. Stejně to bude auto po záruce, tak proč to vozit do značky.

                      📡 Telekomunikace.cz