• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

  • Upraveno

Energii vyrobíme a hned ji i zničíme. Smáli jsme se jiným, jak hospodaří a o nic více nejsme lepší...
Celkově různí investoři požádali do konce loňského roku o připojení zařízení na maření elektřiny o výkonu zhruba 1000 MW.

V Česku mají vyrůst obří fény na maření přebytečné energie. Něco je tu hodně špatně, říkají energetici
Do distribučních soustav se chtějí výhledově připojit zařízení na maření energie o kapacitě kolem tisíce megawattů. Stejný výkon má jeden jaderný blok Temelína. Důvodem je růst záporných cen elektřiny na trhu. „Ježí se mi z toho chlupy,“ říká Jiří Feist z EP holdingu.
...
Podle Jiřího Feista, člena představenstva EP Power Europe ze skupiny EP holdingu Daniela Křetínského, je chystaný rozmach mařičů „jasný důsledek neodpovědných regulatorních zásahů a pokřivených dotačních podnětů do fungování tržních mechanismů v energetice, které vyvolávají jen vícenáklady pro koncové uživatele“.
...
https://www.irozhlas.cz/ekonomika/v-cesku-maji-vyrust-obri-feny-na-mareni-prebytecne-energie-neco-je-tu-hodne_2501100615_jaf

Dotujeme jim FVO, která vyrobí elektřinu, vyrobenou elektřinu zničí a nám ještě zvýší cenu za odebranou kwh. 👏 😂
To prostě nevymyslíš, ale oni vymysleli.

  • TTT replied to this.
    • Upraveno

    kamilj jojo, kdyby naši páni poslanci co jim kapsy mastěj velký kluci od ČEZu, Tykače a Křéti, schválili potřebnou legislativu mnohem dřív, kdyby nebylo "měření po fázích" a kdyby existovalo něco jako "dynamická cena distribuce" a ne jen tupý paušál bez ohledu na zatížení sítě, nikdo by takovýhle kraviny nevymýšlel. Takhle jen slovutní "energetici" sklízejí to, co zaseli. Maj co chtěj, když kriplej decentr energetiku "klackama pod nohy", nesměl se divit, že vznikaj podobný kraviny. Věděl jste třeba to, že když budu mít 30kWp v panelech, k tomu 100kWh v ESS, a budu úplně soběstačnej s nulovým přetokem (a stačilo by mi 3x20A), že mi nepovolej menší jistič než 3x50A, asi proto aby ze mě vyždímali co nejvíc... Žádný zákon, vyhláška ani připojovací podmínky to nikde neřešej, ale oni nechtěj... tak pak ať se nedivěj...

      TTT Věděl jste třeba to, že když budu mít 30kWp v panelech, k tomu 100kW v ESS, a budu úplně soběstačnej s nulovým přetokem (a stačilo by mi 3x20A), že mi nepovolej menší jistič než 3x50A, asi proto aby ze mě vyždímali co nejvíc

      Nevědel. Ukázková kurvárnička.

      TTT Dimenzování hlavních domovních jističů je celkem jednoduché.
      Odběr v kW ( v tvém případě výkon FVE ) / druhá odmocnina ze tří / napětí ( 400V )
      Takže 30kWp / 1,73 / 400 = 43,35A tzn. první vyšší vyhovující jistič je 50A

      To, že budeš míst nulový přetok je sice možné, ale nejde to zaručit, tzn. revizní technik bude požadovat 50A jističe.

      • TTT replied to this.

        xgeorgo Paráda, takže když mám doma spotřebiče, který samosebou nepoužívám v souběhu, tak mi sečte jejich příkon a podle toho mi nadimenzuje jistič? V připojovacíh podmínkách mají že jistič je to, co ti určuje tvůj příkon, říká se tomu "rezervovaný příkon" a ten Jistič, podle charakteristiky (kterou požadují B), je přesně ta součástka, která v případě, kdy ten příkon přeženeš, zaručí, že víc nedostaneš. Naopak fyzika neplatí? Takže když budu mít 3x20A a budu chtít tlačit 3x50A tak jistič nevypne? To jsou mi ale věci....

          • Upraveno

          TTT poslanci co jim kapsy mastěj velký kluci od ČEZu

          Takže nefunkční stát (stát jsme my). A my jen zíráme co se to tady děje. Přistoupili jsme na jejich hru, protože dotace. Někteří si myslí, že na té své FVO a EV vydělají s nimi.

          Jinak je to tak boží kurwárna, že i když máš střídač, který umožňuje třeba max 15kW, tak se stejně "jistič počítá podle panelů". Nějaký drobnosti jako orientace a sklon panelů nikoho nezajímají. Normálni klasický vojeb od starých strejdů energetiků, kteří berou totální vatu a nechtěj moc slyšet o tom, že by snad mohli o nějaký ty prachy přijít... Proč teda vůbec existuje nějaká pokuta za překročení rezervovaného výkonu? Vždyť je přece rovnej výkonu na panelech a nikdy k takovému stavu nemůže dojít, no ne?

            TTT
            To snad řídí úplní magoři.

            • Uhelný elektrárny zbouráme, doly zasypeme.
            • Plynový elektrárny postavíme, ale nesmí běžet, protože jsou jenom záloha
            • Plynovody nám američtí a ukrajinští úhlavní přátelé stejně zničili a zrušili.

            Postavíme občasné zdroje energie, které vyrábí elektřinu když není potřeba a k tomu si postavíme obrovské mařiče této zbytečné elektřiny. Bateriová úložiště prý jednou určitě někdo postaví.

            K tomu desítky let blouzníme o dostavbě atomových elektráren. Uranové doly už jsme stejně zasypali a úložiště odpadu nemáme.

            Není to divné?

            Mimochodem, jedna z mála automobilek, která nedělá tajnosti s hmotností EV. Nové TMY (Dual Motor) má pohotovostních 1,992 kg. Zlatého bludišťáka pro toho, kdo najde hmotnost před dvěma dny představeného Eniaqu. Tipuju dva metráky nahoru oproti TMY.

              zdeneksvarc jeden dotaz do chatgpt a odpověď je na světě.
              Faceliftovaná verze Škody Enyaq 85x má pohotovostní hmotnost přibližně 2 230 kg a celkovou hmotnost 2 750 kg. Pro srovnání, předchozí model Enyaq 85x měl pohotovostní hmotnost kolem 2 222 kg. Tento nárůst hmotnosti je důsledkem vylepšení designu a aerodynamiky, které byly součástí faceliftu.

              Nevidím to tak složité, ale převážit jsem je nebyl.

                dagus jeden dotaz do chatgpt a odpověď je na světě.

                Tak tady můžeme udělit pouze zlatého dezinfáka. ChatGPT v rámci snahy o odpověď syntetizuje staré informace (URL s nadpisem "Srovnání: Prázdná hmotnost (EU) Skoda Enyaq iV vs. konkurence 2025") a halucinační iniciativu ("Tento nárůst hmotnosti je důsledkem vylepšení designu a aerodynamiky, které byly součástí faceliftu.). Ve tvém případě / promtu mohla ChatGPT vycházet z jiného zdroje, ale výsledek je podobně zcestný.

                To nic nemění na tom, že ChatGPT je v mnoha jiných ohledech super. Až se Škoda uráčí zveřejnit hmotnost nového Enyaqu, i ChatGPT si aktualizuje data a nebude vařit z digitální vody.

                zdeneksvarc za mě je to docela o ničem co za těch 5 let mozhli všechno vylepšit, žádné nové zásadní věci tam nejsou....
                takže jsem rád, že mám plně odladěnou starou Y z Berlína a ani cena se tak tolik nezmenší, takže tak....

                  okoun Já myslím, že je tam přesně to, co realista mohl očekávat, tzn. stejné úpravy jako v Modelu 3. Optimista očekávající např. 800 V baterku, 48 V architekturu, drive by wire, V2L a další věci ze Cybertrucku. může být samozřejmě zklamán.

                    okoun Za mě má nová TMY přesně to, co bych očekával. FSD tlumiče (dost pravděpodobně), odvětrávané sedačky, kameru v předním nárazníku, zadní obrazovku pro děti. A hlavně odtok vody z frunku pro chlazení čerstvých lososů uložených v ledu 😄 Větší trakční baterku nepotřebuju. Odladěná 400V architektura stačí. 48V palubní elektroniku taky nepotřebuju, protože stejně ještě nemaj všechny komponenty na 48V. Za mě nejzásadnější věci má TMY od první verze. Octovalve ♻️, rozumnou hmotnost díky gigacastingu, spolehlivou palubní 16V Li-Ion baterku, rozumné rychlosti nabíjení a rozumnou appku ☑

                    Taky jsem rád, že mám plně odladěný berlín, akorát díru do frunku jsem teda nevrtal 😄 Jakmile bude nová TMY perf, bude to ovšem velký pokušení 😄

                      darklogic Souhlas. TMY je lidovka středně velkého SUV. Není to technologický showcar jako Cybertruck. 800V architektura automaticky neznamená rychlejší nabíjení, viz korejská e-GMP. Úspora na hmotnosti mědi ano, nižší proudy ano, ale úzké místo jsou stejně přívody šťávy ke stojanům. Určitě bych uvítal V2G. Pokud ho nová TMY nebude podporovat, tak jo, tohle je nedostatek.

                      zdeneksvarc já jsem realista, 800V ani vetší kapacitu jsem nečekal, ale třeba 48V ano a větší efektivitu pohonu také....
                      všechny fičury co má nová Y jsou jen kravinky a přední kamera není něco co by auto nějak vylepšilo, stará Y má přední kameru také sice nahoře ale stačí to, nikdy mi to neukazovalo špatně v tom 3D modulu při parkování a ukazuje to velice přesně....
                      Ta přední kamera dole + páčka na směrovky to jsou věci pro NON Tesla zákazníky aby je úplně neodradili, protože již stávajícím Tesla zákazníkům tohle tak šíleně nevadí...

                        okoun nikdy mi to neukazovalo špatně v tom 3D modulu

                        Mně to ukazuje pravidelně špatně, když doma zastavím před vjezdovou bránou. Tu pak otevřu, chci vjet a auto se tváří, že chci projet zdí. Ale to jsou drobnosti...jen komentář k tomu, že někdy to špatně ukazuje.

                          darklogic jo to se mi také tváří z půdorysu, ale když si dám 3d zobrazení tak už tam je vidět že se dá projet....

                          TTT @kamilj Teď tomu trochu nerozumím, rezervovaný výkon (jističe) se počítá podle výkonu FVE !!
                          Tzn. důležité je, jaký výkon FVE jsi uvedl do žádosti? 30kWp nebo 15kWp? Máš to postavené jako východo - západní montáž?
                          Tzn. 50% panelů vždy na jinou stranu? Jestli ano , tak jsi měl uvést výkon FVE pouze 15kW podle střídače a potom by ti samozřejmě určili nižší hodnotu jističů.

                          Co se týká pokut za překročení rezervovaného výkonu nebo příkonu - jde hlavně o mikrozdroje do 10kWp, kdy by standardně stačily jističe 16A, ale většina zákazníků si dá 20A nebo 25A a tam už se dát přetoků nad 10kW dosáhnout...

                          Takže pánové, netvrďte nebo o prasárnách, ale napřed si ověřte podmínky připojení.
                          Pozor v podmínkách dotace Nová zelená úsporám je nyní podmínka, že “rezervovaný výkon sjednaný ve smlouvě o připojení s provozovatelem distribuční soustavy bude omezen na maximálně 50 % instalovaného výkonu FV systému.

                          • TTT replied to this.

                            📡 Telekomunikace.cz