• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

dal to nekdo, mam smysl tomu venovat 2h casu?

    ladap Já to dal a některé absurdity jsou tam pěkně vysvětleny.

    1. 2. 2025 VELT
      Porsche si uvědomuje elektrickou realitu - a stává se průkopníkem k návratu spalovacího motoru

    Porsche překvapivě oznamuje radikální změnu strategie: Nové miliardy budou směřovat především do spalovacích modelů. Nejde o nic jiného než o odklon od myšlenky brzkého opuštění tohoto pohonu - a o plán, který budou následovat všichni konkurenti.

    Zdroj zprávy:
    VELT 7. 2. 2025
    Porsche erkennt die Elektro-Realität – und wird Vorreiter für das Verbrenner-Comeback
    https://www.welt.de/wirtschaft/plus255367026/Porsche-erkennt-die-Elektro-Realitaet-und-wird-Vorreiter-fuer-das-Verbrenner-Comeback.html

    Čas ukáže kdo bude další...

      no když už tak je to WELT a ještě že tu máme AI:

      WELT (welt.de) často přistupuje k tématu elektromobility kritičtěji než některá jiná média. V jeho článcích se mohou objevovat například:

      Skeptické názory na elektromobily – upozorňuje na jejich vysoké ceny, omezenou infrastrukturu nabíjení nebo ekologické dopady výroby baterií.
      Podpora syntetických paliv a vodíku – někdy prezentuje alternativy k elektromobilitě jako lepší cestu pro dekarbonizaci dopravy.
      Kritika politických regulací – například německé i evropské politiky, které tlačí na rychlou elektrifikaci dopravy.

      To může souviset s celkovou orientací deníku WELT, který je považován za konzervativně-liberální médium s důrazem na volný trh a kritický přístup k vládním zásahům.

        okoun takže něco jako české autoforum, prostě medium s jiným názorem.

          dagus spíše clickbaitové médium... přednáhní se s ostatníma kdo napíše větší ptákoviny 🙂

          • Upraveno

          Dobrá Welt smrdí. Tak ještě jinak. Zdroj: Novinky

          Naše elektromobilní cíle byly příliš ambiciózní, přiznává Porsche
          Porsche kvůli menší poptávce po elektromobilech slevuje ze svých původních cílů. Společnost chtěla, aby elektrická vozidla tvořila do konce dekády více než 80 procent prodejů. Porsche si ale nyní není tak jisté, že tohoto cíle dosáhne.
          https://www.novinky.cz/clanek/auto-nase-elektromobilni-cile-byly-prilis-ambiciozni-priznava-porsche-40481612


          Ještě, že tu máme AI, jak píšete.

          Celkové hodnocení novinky.cz z AI ChatGPT.

          Obecně se Novinky.cz považují za kvalitní médium pro každodenní zpravodajství, a to jak pro domácí, tak pro zahraniční témata. Pokud hledáš hlubší analýzy, může být lepší zaměřit se i na jiné specializované noviny nebo zpravodajské portály. Na druhou stranu, pro rychlé, aktuální informace je to solidní volba.
          Novinky.cz tedy k elektromobilitě přistupují celkově pozitivně, ale nezamlčují ani její výzvy a problémy. Elektromobilita je prezentována jako jeden z klíčových trendů pro udržitelnou budoucnost, přičemž zůstává realistická a informuje o všech aspektech tohoto rychle se rozvíjejícího odvětví.

            kamilj tenhle článek je úplně v pohodě, nic proti němu nemám.
            ta závěrečná věta to myslím vystihuje velmi dobře:
            "Více automobilek v posledních měsících varuje, že cíle, které si v posledních letech stanovily v souvislosti s přechodem na elektromobily, jsou příliš ambiciózní, protože zákazníci zůstali zdrženliví."

            ono se totiž něco velmi těžce prodává pokud jsou na to neustálé hejty všude kam se podíváš a to i přímo od prodejců aneb "kupte si raději to spalovací auto pane"
            za poslední rok jsem se nesetkal s dealerem, který by mi nabídnul jako první auto to elektrické, je vám snad jasné proč....
            nejednoduší to mají ty automobilky, které mají na prodej jen ty elektrické verze 🙂

              okoun nejednoduší to mají ty automobilky, které mají na prodej jen ty elektrické verze

              ...a nemají zkostnatělé dealerství ;-)

                darklogic ...a nemají zkostnatělé dealerství ;-)

                Klidně to zkraťme na "nemají dealerství". V Americe už se VW s modelem Scout snaží dealery úplně obcházet.

                darklogic jojo, protože jsou lidi v Evropě přece "konzervativní".... a stejně jako si češi rádi připlatěj za "značku" u Lidlu, tak si určitě rádi připlatěj za dealera, co jim všechno hezky "vysvětlí" a "doporučí". Holt za lenost se platí!

                  TTT jojo, protože jsou lidi v Evropě přece "konzervativní".... a stejně jako si češi rádi připlatěj za "značku" u Lidlu, tak si určitě rádi připlatěj za dealera, co jim všechno hezky "vysvětlí" a "doporučí". Holt za lenost se platí!

                  Ale kdepááák. Ještě chvilku by VW/Škoda provokoval smluvní dealerství, tak obratem přemalujou showroomy na MG nebo BYD 😄

                    kamilj Další, další.. Bavorák už na to hodil bobek na podzim minulého roku, MB se hodlá (jestli ještě bude existovat) vrátit ke spalovánkům v roce 2026.
                    A to jsem si říkal, že si to Porsche už asi nikdy nekoupím 🙂

                      Kolobok Další, další..

                      Konec elektrické euforie? 97 % aut v Německu stále spoléhá na spalovací motor, říká průzkum
                      Navzdory dlouhodobé snaze o přechod na elektromobilitu se v Německu stále většina řidičů drží tradičních spalovacích motorů. Nejnovější data pojišťovny HUK Coburg ukazují, že elektromobily tvoří pouhá tři procenta všech soukromých osobních aut. „To znamená, že 97 procent všech soukromých aut má stále spalovací motor,“ upozorňuje deník Die Welt. Klesající zájem o elektromobily potvrzují i nedávné údaje o prodejích – zatímco v letech 2022 a 2023 tvořily nové elektrické vozy 6,9 a 6,6 procenta soukromých registrací, ve třetím čtvrtletí roku 2024 se tento podíl propadl na 3,9 procenta.
                      https://www.echo24.cz/a/HLb5P/zpravy-svet-pruzkum-konec-euforie-elektroauta-97-procent-nemecko-auta-spalovaci-motor

                      Ještě to pořádně ani nezačalo...

                      • cmgn replied to this.

                        kamilj

                        Nebuďte pořád jen a jen pesimista. Škodí to zdraví.

                          • Upraveno

                          cmgn jen pesimista

                          Já nejsme pesimista, ale realista, který vidí, jak lobbistické skupiny tlačí elektromobilitu přes veškeré zákonné nařízení, příkazy, pokuty a šikanu jak výrobců tak i obyvatelstva a přesto to nejde a nepůjde. Ono to šlo jen když byla puštěna infuze dotací. EV může mít skvělé parametry, ale nechte lidi si vybrat, tak jak to řekl Trump. Příliš tlačíte na pilu a navíc k tomu nemáte ani ty peníze. Určitě máte i vy pravdu, ale já se snažím vidět realitu okolo nás.
                          Pesimista je ten, který ukazuje jaká je skutečnost?

                          Armáda i policie odmítají elektroauta, v Bruselu chtějí vyjednat výjimku
                          Elektromobily se nehodí k pronásledování zločinců, hašení požárů ani do válečné vřavy, shodují se čeští policisté, hasiči a vojáci. Ministerstvo vnitra a obrany proto navrhuje, aby vláda v Bruselu vyjednala výjimku, aby se konec prodeje spalovacích motorů, který by měl přijít v roce 2035, netýkal bezpečnostních sborů.
                          https://www.novinky.cz/clanek/domaci-armada-i-policie-odmitaji-elektroauta-v-bruselu-chteji-vyjednat-vyjimku-40508653

                          Už jen chybí ty tank na baterky.

                          • Upraveno

                          Ano, jste pesimista. Nikdo nikomu nic netlačí, koupit si můžete cokoliv.

                          To, že se z kdysi dobré myšlenky EU rodí byrokratický paskvil, to už vidí každý rozumný člověk. Ale za to elektromobil nemůže. Naopak, měli bychom dělat vše proto, abychom jich tu měli co nejvíc, abychom ropu zbytečně nepálili do vzduchu, když ji potřebujeme na výrobu snad všeho. Radši přemýšlejme, jak ty peníze narvat do transformace energetiky z fosilní na co možná nejvíc obnovitelnou, moderní, řiditelnou a tím pádem s co nejlevnější komoditou.

                          To, že to EU dělá blbě, o tom žádná. Ale elektrický pohon prostě je efektivnější, jednodušší a lokálně čistší. Stačí trochu progooglit studie, kolik lidi zabijou dopravní nehody a kolik emise výfukových plynů.

                          Ale to musíme taky každý začít u sebe. Hledat cestu, jak být lepší a odpovědnější a ne brečet u státu, ze něco nedělá.

                          Já třeba v Brně projektuju 100 MWh bateriové úložiště a svete div se, i s marží 1 kc / kWh mi vychází krásných 80% zisk. To stejné ve spolupráci s jiným subjektem, který má přes 400 trafostanic a potenciál na 500 MWh akumulace a flexibility. A zase. Proč bych toho nevyužil a nedokázal prodávat elektřinu za 2,7 s DPH, když vím, že si ji dokážu vyrobit za 1 Kč a ještě uložit?

                          A to mám technologie, které při 12000 cyklech vydrží v pohodě 6 let mého provozu. Kde asi bude cena a hlavne kvalita baterii za 6 let? Rozhodne dal nez ted. Ale nejsem pesimista, radsi budu vizionář a optimista. Věřte mi. Lepe se s tim žije.

                          A stačilo by, kdyby se Evropa snažila soustředit na svoji energetickou bezpečnost (což se naštěstí už dělá) a budovala páteřní linky skrz celý kontinent. Španělsko a Portugalsko mají obrovský potenciál fotovoltaických i větrných zdrojů (Španělsko už je ze 70% na obnovitelných zdrojích dnes) a to třeba ve Španělsku zatim vůbec nejede rezidentní fotovoltaika jako u nás.

                          Takze, stačí se jen snazit a ne žít s pesimistickou náladou. Trump má pravdu, že průmysl potřebuje levné energie. Bohužel pro nás, on má obrovské pravomoci jako jeden člověk a spoustu nerostných zdrojů pod sebou. Evropa tohle nemá. A když má, jako třeba u nás Lithium, tak se vymýšlí kraviny, jen aby se nestavělo, netěžilo apod…. A je to škoda.

                          Nicmene, v jedné věci máte určitě pravdu. Vypnutí německých jaderek byl zločin a státy střední Evropy se bez jaderných zdrojů v současnosti neobejdou a minimálně 20-30 let tomu nebude jinak. To je neufinancovatelne.

                            📡 Telekomunikace.cz