Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)
- Upraveno
Kolobok Baterie v autě reálně vydrží 5 let.
Toto tvrzení je podloženo čím? Pokud teda není myšlena ta 12 V baterka :-)
Mě se líbí jak se tu pomlouvá elektromobilní lobby. A přitom bych se vsadil, že za vypnutím německých jaderek a hatování elektromobility stojí fosilní lobby nebo země.
- Upraveno
zdeneksvarc Decentralizace energetiky.
Ty 100 MWh baterie je decentralizace? Já jsem jednoznačně pro tvrdý spolehlivý levný zdroj a tím je momentálně jádro, přečerpávačky a plyn. Využívám energii tehdy kdy já chci! Do teď to tak tady bylo než někdo přes energetickou krizi (která vznikla před válkou) vnukl myšlenku decentralizace FVO do každé rodiny. Proč? Sleduj toky peněz, pan Beran o tom podrobně hovoří.
Proč bych měl dělat decentralizaci když budu mít funkční tvrdý spolehlivý zdroj energie nezávislý na větru či slunci. Stejně ten tvrdý zdroj energie budu muset vždy paralelně provozovat ať mám všechny pole ČR posety FVO panely a k tomu na každé zahradě větráky na dotace.
Decentralizace je i to když se otáčíme o 180 st. s energií jen na Ameriku? Já jsem jasně pro průhledný zdroj z východu a ze západu. Ať jsou to tyče do jaderek, plyn a nebo ropa.
zdeneksvarc ušetřit kačky za kWh odloženou spotřebou?
Já neříkám nešetřit energií, ale opravu ty kačky když si budou hrát ušetří? Na druhou stranu kdo si hraje nezlobí.
Já vidím, jak se daří energetickým firmám od začátku krize. Jen v Česku si přišly na 100-ky mld. A Norsko to neví co už s penězi má dělat. Někdo to musel zaplatit a ještě zaplatí.
Můj ekonom říká, "pro malé peníze (ti co si hrají) nevidí ty velké" Lidé opravdu nevidí ty velké. Hezky ty "děti" zabavili.
Tak si hrejte, ale hrejte si za své Zdeňku. Za své. Pak se ukáže zda je ta nová technologie bez dotací funkční celek. Snad už každý ví jak ty dotace (hra) fungují.
Musím i napsat, že ta polemika se nám nad tématem kultivuje.
darklogic Toto tvrzení je podloženo čím?
Třeba i tím?
Druhý největší bazar v Česku končí s elektromobily. Konkurence si je naopak chválí
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/druhy-nejvetsi-bazar-v-cesku-konci-s-elektromobily-konkurenc/r~3476b636d28b11efb2180cc47ab5f122/
cmgn proto je záruka minimálně 8 let,
Zajímalo by mě, jak se doopravdy automobilka postaví k vyřízení reklamace když baterie garantovanou životnost neudrží.
Jen, aby zákazníkovi nesdělili, "Víte, po dobu užívání jste ji nevhodně nabíjel a udržoval" Vyjedou stoh grafů nabíjení a označí tady, zde a ještě zde. Je nám líto, ale musíte dodržovat přesný postup užívání.
Víme jak to chodí u mnohých reklamací s velkými korporáty.
- Upraveno
kamilj Já jsem jednoznačně pro tvrdý spolehlivý levný zdroj a tím je momentálně jádro, přečerpávačky a plyn. Využívám energii tehdy kdy já chci! Do teď to tak tady bylo než někdo přes energetickou krizi (která vznikla před válkou) vnukl myšlenku decentralizace FVO do každé rodiny. Proč? Sleduj toky peněz
Zdroje ako jadro, precerpavacky, atd, su pekne, ale nie su moje, a nemam ich prevadzku ani ceny vobec pod kontrolou. Najprv mi skrachoval dodavatel elektriny, potom ma vyzmykal dodavatel poslednej instancie, a potom nas este chcela zmykat domrvena cenova regulacia. Presli sme si za 2-3 roky od 50 EUR za MWh cez 280 EUR, 750 EUR, 860 EUR, 400 EUR, 300 EUR... par mesiacov mi naklady na elektrinu tvorili z ceny produktu namiesto 15% zhruba 200%, to sa potom blbo robi cokolvek. Prevadzku nemozeme odstavit na par mesiacov, kym je cena energii sialena.
Tak som investoval do fotovoltaiky. Momentalne mame vacsinu roka pokrytu spotrebu z vlastnej vyroby. V zimnom obdobi dotahujeme vacsinu spotreby zo siete, ale v cene nizkej tarify. Akumulatorove uloziska nam umoznuju ulozit si energiu na na pokrytie spotreby za cca 18-24 hodin (v jednom mieste ale az dokonca na cca 7 dni), to je velmi prijemne aj z hladiska nepretrziteho napajania, vypadok elektrickej siete sa nas uz vlastne nedotyka. V lete mozeme klimatizovat kolko chceme, energie mame viac ako potrebujeme. Ked este lepsie nalozim s prebytkami z leta a podari sa mi ich preniest cez virtualnu bateriu na zimu, budeme celu spotrebu pokryvat vlastnym zdrojom.
Jadro je fajn - ale co je doma, to sa pocita :-)
Doplnene: Pri realizacii FV som sa pozeral na moznost cerpat dotacie. Bolo to tak ako si pamatam z minulosti - plno papierov a povinnosti, zaplat toto, hento, tamto, predloz to, potom cakaj nikto nevie dokedy, a potom niekedy mozno daco dostanes, alebo aj nie. A este potom nesmies toto ani hento, lebo zoberieme dotaciu a dostanes sankciu. Nemam ani tolko casu ani penazi, aby som mal chut hrat taketo hry s nasim statom, zafinancovali sme si to cele sami. Navratnost pri dnesnych cenach energii (pre firmy) odhad 3-5 rokov. Keby som to kupil pred tym nez prisla energeticka kriza, cez tu krizu by sa to splatilo cele najviac do dvoch rokov.
kamilj To, že je nějaký autobazar neschopný prodávat EV, není nic, co by vypovídalo o baterce EV. Vždyť kdejaký český youtuber doveze a prodá více jetých EV, než co vykazovali v prodejích Auto ESA. To je spíše na zamyšlení, co tam dělá za lidi.
kamilj vážený pane, ta auta tu nejezdí 4 roky jak by mohlo vyplynout z vašich skvělých příspěvků, ale už tu jezdí okolo těch našich českejch proklínanejch 16 let, jasně na to jsou tvrdá data v jakých kondicích jsou baterie při jakých nájezdech a stářích a chováních majitelů a vězte že ta data ukazují, že ty baterky jsou na tom daleko lépe než byly původní teoretické predikce.
pokud by to bylo dle vašich bateriových tvrzeních tak třeba Tesla, která má zisk jen z BEV tak by to už dávno zavřela a akcie by byly na nule ale ono je to přesně naopak. jasně jsou i vadné baterie, tak jako může být cokoli vadného z výroby, problém ovšem je v tom, že když se náhodou něco takového stane tak na českém internetu je z toho hned humbuk
takže automobilka se k tomu postaví tak jako by se k tomu postavila při jakékoli jiné závadě u (spalovacího) auta, buď to proběhne OK nebo se na vás vykašle, což to je ale obecně věcí daného koncernu nikoli jestli máte auto na ropu či elektřinu.
kamilj Decentralizace energetiky znamená spotřebovat energii co nejblíž k místu výroby. Dům, areál, obec. To nemá nic společného s ideologicky očištěným prodejem komodit.
okoun Preju Vam, at Vam zacne degradovat co nejpozdeji. Moc Vam to preju. Hybridniho Lexuse Gs450h jsem jezdil od roku 2008. Baterie se uz musela vymenit v 2016. Soused mel Teslu S od 2015. Prvni baterii menil v roce 2018, v ramci kulance, o vymene mluvi i ted, ale uz za svoje. S dojezdem je na 2/3 a v zime uz ho ani nevytahuje. Moje MB R z roku 2008 jezdi doted kamos,
Pro me je to fun zone na zahranicnich cestach a cekam na solid state..
- Upraveno
pixall prevadzku ani ceny vobec pod kontrolou
STRATEGICKÉ KOMODITY musí vlastnit stát! A energie do toho patří. Nesmíš si to nechat vzít a jako stát to musíš mít pod kontrolou. Pokud rezignuješ, oni ti pak zasáhnout do čehokoliv i do ostrovních technologií a zničí tě. My jsme rezignovali a myslíme si, že když se odpojíme nic se nám nestane.
pixall V zimnom obdobi dotahujeme vacsinu spotreby zo siete
Takže stejně potřebuješ spolehlivý tvrdý stabilní zdroj elektřiný po několik měsíců! Takže když bude stoupat spotřeba musíš stavět i nové tvrdé spolehlivé zdroje elektřiny ať je jak je a navíc je udržovat po celou dobu v chodu.
- Upraveno
Kolobok Jakože vlastních znalostí chemie a fyziky ze střední školy a nebo jsi opravdu odborník na bateriové články v EV a profesně se tím zabýváš mnoho let? Jen se ptám, abych našel ten zdroj tvrzení.