• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

No stačí jeden hack a nabourat se do Dukovan, dostat se do "softvéru" řízení, upravit parametry a hoří půlka republiky. Blbý je, že to pak nehoří 3 dny ale 3456 let... co s tím? zakázat? demontovat? Když se na to podivá člověk takhle, tak ty Němce celkem i chápe...

    rado3105 Ja se ti divim, ze neumiraj tisice a statisice lidi na svete na vybuchy telefonu a jinych veci s nebezpecnou baterkou, horsi nez ve vetsine aut. A kdybych mel hodnotit zabezpeceni slovenskeho katastru a LiFePo4 BMS, ty baterky na tom budou o dost lip. Ono totiz vetsina BMS, ktery navrhoval nekdo pricetnej, ma nejaky limitni stavy pro odpojeni pevne zadratovany, bez moznosti to jakkoliv menit pres sit.

    TTT Jo ale co tím dokážeš když zrušíš atomovky jen v Německu? Když okolní státy je mají. Pokud to vybuchne tak jsme viděli v černobylu. To že němci nic nemají je proti 3456 letům radioaktivity prostě neochrání. Za mě nesmysl to rušit. Ted sami po roce zjištují jestli by se dali znovu rozjet ty atomovky

      honzam to byla reakce na to, že se na dálku daj odpálit li-ion baterie v domácnostech...

      honzam to ma ale maly háček - typ reaktoru, co byl v Černobylu, se snad uz nikde v Evropě nepoužívá. Výbuch jaderky v Evropě je v podstatě nemožný. Jakmile se totiž vypaří voda z reaktoru, reakce ustane, neboť voda je mediátorem te reakce :-) a bez moderátora není reakce :-)

        cmgn to si mysleli aj cinania pri fukušime

        @rado3105 nehadzal by som to litium a EV auta hned takto prudko do smetí.....Nie je to čiernobiele a nemôžeme sa k tomu postaviť len štýlom ANO/NIE. Tá debata musi byt obsiahla a vecná ( tu nie je a nebude). Rozhodne EV auta maju svoje miesto v dnešnom svete a budú mať aj v tom budúcom. Rozhodne treba mať pred litiom velky rešpekt (a kto ho mat nebude, tak to budeme vidiet v najblizsich desiatkach rokov).

        • cmgn replied to this.

          zdeneksvarc z toho jasně vyplývá že žádná EU a Green Deal neurčují směr v automobilech, ale jedině Čína....

            okoun Jedině my, na počet obyvatel jsme se Slovenskem top automobilová velmoc 😁

            midnight_man Fukušima - elektrárna postavená u moře vs. například náš Temelín…. Myslim, že u nás nebo na 99% území Německa jaksi tsunami nehrozí :-)

            okoun z toho jasně vyplývá že žádná EU a Green Deal neurčují směr v automobilech, ale jedině Čína

            Jenže asijské metropole opravdu trpí smogem. Přechod od ICE k EV je pro ně přirozený vývoj.

              zdeneksvarc to já netvrdím, ale tím že čína přestane brát auta z koncernu "adolfa" a podobně tak prostě tyhle automobilky nemohou stále mít ty prodeje jako "za starejch dobrejch časů" a pár jedinců tohle dává za vinu EU...

              a nielen Tesly horia vo velkom, ale aj najvacsi cinsky vyrobca elektromobilov a ich udajne nehorlave blade baterie horia vo velkom, staci len zadat do youtube byd fire

              Samorecyklacia elektromobilov a udrziavanie trhovej ekonomiky v novej ere ludskeho pokroku.

                rado3105 a nielen Tesly horia vo velkom

                Data ukazují přesný opak. Jistě, zahořený elektomobil je na komplexnější zákrok než zahořený spalovák. Ale pokud jde o statistiky, EV vychází lépe. Z jaké statistiky vycházíš?

                hapi A ukazuje to jenom to kde se to vyrábí, ne kdo to vyrábí.

                Ani jedna taková statistika nebude přesná.

                Když se řekne Mercedes-Benz, tak je to 100% německý vlastník/kapitál? Nebo prokazatelně z 20% čínský kapitál (BAIC, Tenacious3/Li Shufu), ze 7% kuwaitský a z 52% různí institucionální investoři z celehé světa?

                Taková Škodovka (zastupující v Indii celý VW koncern) třeba tvrdí, že v Indii vyrábí auta. Indický stát naopak tvrdí, že Škodovka do Indie dováží téměř smontované vozy a napařila jim za to 1,36 miliardy USD daňový nedoplatek.

                rado3105 safra chlape používej ten selskej rozum, kdyby to bylo tak jak popisuješ tak by zjevně ta zařízení (auta) neprošla vůbec žádnou homologací...
                já mám tedy daleko větší problém jezdit v autě kde je pod prdelí 40l benzínu, proto jsem vždy kupoval nafty 🙂

                Áno štatistiky ako pri Covid-19, vakcina pomohla, ale už chýbajú data a štatistiky koľko z tých ockovanych dostalo nejaké ochorenie a rakovinu.
                A rovnako to je aj s týmito elektroautami. Je to agenda, tak musí ísť naplno. Tie auta nielen horia, ale aj ničia cesty, havárie s nimi končia vzhľadom na váhu vozidla často smrteľne pre všetky strany. Nielen v USA ale aj inde sa vyšetruje množstvo prípadov podivného správania týchto áut, ktoré spôsobili havárie.
                A samozrejme sledovanie, kamery vnútri, vonku...háčkovanie a iné ako som už písal. Len v mojom okolo zhorel elektromobil a celá garáž aj druhý spaľovak Porsche, Škoda vyše 150 000 eur. Chlapík čo mu to zhorelo sa zaprisahal že už nikdy elektromobil. Keď elektromobil nabúra do lesa, zhorí les ak prídu neskoro hasiči...a tak ďalej. Samozrejme človek ak to už kúpi a je obeťou manipulácie prehliada fakty a upokojuje sa hľadaním opačných dat. Kľudne tie auta kupujte, aspoň niekto a nebudú sa hromadiť na skládkach, lebo ľudia ich nechcú...aspoň im zlepšite štatistiku... Naštudujte si o lítium a požiaroch v L.A. Je tam dosť článkov.
                Za posledný týždeň dva veľké požiare v Anglicku, recyklácia batérií.
                Včera veľký požiar v nee Jersey. https://www.firerescue1.com/lithium-ion-battery-fires/n-j-scrapyard-fire-caused-by-improperly-discarded-lithium-ion-battery

                  rado3105 Považuješ oficiální statistiky zahoření automobilů za zmanipulované. Ok, silné slova, ale nemám jak ty statistiky ověřit. Takže to nebudu vyvracet ani obhajovat. Připusťme hypoteticky, že zmanipulované jsou. Pořád se tím ale nevysvětluje, odkud bereš tvrzení, že elektromobily ve velké míře hoří. Nechápej mě špatně. Libí se mi mentální kuráž, ale jaksi pořád nechápu z čeho vychází.

                    📡 Telekomunikace.cz