• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

@jcltm "#p415385 ked uz argumentujete, tak konkretizujte, co su dojmy. Vsetko sa da dohladat na oficialnych strankach, ci uz vyrobcov baterie, poziare a ine v beznych vyhladavacoch. Chapem, ze ked niekto si nieco idealizuje neprijima neprijemne fakty.

  • cmgn replied to this.

    rado3105 treba kolik asi lithia je v baterce BEV? Par procent. Samozřejmě, teoretický hack BEV a baterie možný je, stejně jako jiného zařízení.

    Nicmene, nevidim, že by tu explodovaly baterky kazdy den. Ono benzinová nádrž vubec výbušná není že… stejne tak muze někoho napadnout hacknout spalovák, vyhnat ho do otáček a nechat motor rozskočit / vybuchnout i s palivem. Stejně nepravděpodobné, ale stejne možné.

    Jinak pár erudovaných článků o baterkách.

    https://www.ekonews.cz/deset-mytu-o-lithiovych-bateriich-expert-z-vut-brno-vyvraci-nesmysly/

    https://elektrickevozy.cz/clanky/baterie-u-tesly-modelu-3-maji-o-75-mene-kobaltu-nez-ty-u-volkswagenu

    A k pagerům. Mimochodem - 10 sekund na Google.

    https://www.denik.cz/ze_sveta/vybuch-pageru-v-libanonu.html

      cmgn Já se stejně divím, že tu nejsou ještě masové protesty proti vodě. To si ani nedovedete představit, kolik výbušného vodíku v jednom malém rybníku je!

      rado3105 A tu je velmi ukazkove video ako sa spravaju jednotlive typy baterii, lion hori, lifepo4 plynuje

      Dakujem za odkaz na video, to som chcel vidiet.

      No stačí jeden hack a nabourat se do Dukovan, dostat se do "softvéru" řízení, upravit parametry a hoří půlka republiky. Blbý je, že to pak nehoří 3 dny ale 3456 let... co s tím? zakázat? demontovat? Když se na to podivá člověk takhle, tak ty Němce celkem i chápe...

        rado3105 Ja se ti divim, ze neumiraj tisice a statisice lidi na svete na vybuchy telefonu a jinych veci s nebezpecnou baterkou, horsi nez ve vetsine aut. A kdybych mel hodnotit zabezpeceni slovenskeho katastru a LiFePo4 BMS, ty baterky na tom budou o dost lip. Ono totiz vetsina BMS, ktery navrhoval nekdo pricetnej, ma nejaky limitni stavy pro odpojeni pevne zadratovany, bez moznosti to jakkoliv menit pres sit.

        TTT Jo ale co tím dokážeš když zrušíš atomovky jen v Německu? Když okolní státy je mají. Pokud to vybuchne tak jsme viděli v černobylu. To že němci nic nemají je proti 3456 letům radioaktivity prostě neochrání. Za mě nesmysl to rušit. Ted sami po roce zjištují jestli by se dali znovu rozjet ty atomovky

          honzam to byla reakce na to, že se na dálku daj odpálit li-ion baterie v domácnostech...

          honzam to ma ale maly háček - typ reaktoru, co byl v Černobylu, se snad uz nikde v Evropě nepoužívá. Výbuch jaderky v Evropě je v podstatě nemožný. Jakmile se totiž vypaří voda z reaktoru, reakce ustane, neboť voda je mediátorem te reakce :-) a bez moderátora není reakce :-)

            cmgn to si mysleli aj cinania pri fukušime

            @rado3105 nehadzal by som to litium a EV auta hned takto prudko do smetí.....Nie je to čiernobiele a nemôžeme sa k tomu postaviť len štýlom ANO/NIE. Tá debata musi byt obsiahla a vecná ( tu nie je a nebude). Rozhodne EV auta maju svoje miesto v dnešnom svete a budú mať aj v tom budúcom. Rozhodne treba mať pred litiom velky rešpekt (a kto ho mat nebude, tak to budeme vidiet v najblizsich desiatkach rokov).

            • cmgn replied to this.

              zdeneksvarc z toho jasně vyplývá že žádná EU a Green Deal neurčují směr v automobilech, ale jedině Čína....

                okoun Jedině my, na počet obyvatel jsme se Slovenskem top automobilová velmoc 😁

                midnight_man Fukušima - elektrárna postavená u moře vs. například náš Temelín…. Myslim, že u nás nebo na 99% území Německa jaksi tsunami nehrozí :-)

                okoun z toho jasně vyplývá že žádná EU a Green Deal neurčují směr v automobilech, ale jedině Čína

                Jenže asijské metropole opravdu trpí smogem. Přechod od ICE k EV je pro ně přirozený vývoj.

                  zdeneksvarc to já netvrdím, ale tím že čína přestane brát auta z koncernu "adolfa" a podobně tak prostě tyhle automobilky nemohou stále mít ty prodeje jako "za starejch dobrejch časů" a pár jedinců tohle dává za vinu EU...

                  a nielen Tesly horia vo velkom, ale aj najvacsi cinsky vyrobca elektromobilov a ich udajne nehorlave blade baterie horia vo velkom, staci len zadat do youtube byd fire

                  Samorecyklacia elektromobilov a udrziavanie trhovej ekonomiky v novej ere ludskeho pokroku.

                    rado3105 a nielen Tesly horia vo velkom

                    Data ukazují přesný opak. Jistě, zahořený elektomobil je na komplexnější zákrok než zahořený spalovák. Ale pokud jde o statistiky, EV vychází lépe. Z jaké statistiky vycházíš?

                    hapi A ukazuje to jenom to kde se to vyrábí, ne kdo to vyrábí.

                    Ani jedna taková statistika nebude přesná.

                    Když se řekne Mercedes-Benz, tak je to 100% německý vlastník/kapitál? Nebo prokazatelně z 20% čínský kapitál (BAIC, Tenacious3/Li Shufu), ze 7% kuwaitský a z 52% různí institucionální investoři z celehé světa?

                    Taková Škodovka (zastupující v Indii celý VW koncern) třeba tvrdí, že v Indii vyrábí auta. Indický stát naopak tvrdí, že Škodovka do Indie dováží téměř smontované vozy a napařila jim za to 1,36 miliardy USD daňový nedoplatek.

                    📡 Telekomunikace.cz