Stache sa špecializuje na požiare a viackrát sa vyjadril o klamstvách týchto štatistík.
Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)
- Upraveno
@rado3105 Dobře, tak proč se ptám. Teď nám to může připadat jako nereálné, ale pokud si vyhodnotí, že jim systematickými pomluvami vzniká finanční ztráta, přejdou do protiútoku. O tom jsem přesvědčený. A fakt nechci řešit žádosti o identifikaci autorů pomluv, protože se do toho Tesla, BYD nebo jiní poškozovaní výrobci opřou.
- Upraveno
Rád pôjdem na políciu aj súd a doložím to. Ak by trebalo kontakt na mňa, pošlem do správy. Za svojím si stojím. Tesla inú možnosť ako zastrašovať súdmi nemá, ale tých prípadov pribúda. A elektroauta sa prestávajú predávať tak úspešne ako pred 2-3 rokmi. Všetko sú overené info, žiadne dezinfo weby. Veľa veci majú priamo hasiči na svojich stránkach a treba sa ich pýtať. A pomluva je keď si niekto niečo vymyslí, ale fakt je fakt. Keby sa tie elektroauta predávali lebo sú dobré, tak super, ale je to násilná ideológia a regulácie. Samotný Musk zbohatol hlavne na emisných povolenkách.
Na com zbohatol Musk:
https://www.ftm.eu/articles/elon-musk-record-amount-carbon-credits
Veľa prípadov, kedy ľudia sa nevedia dostať z Tesiel a zhoria vnútri:
https://www.mirror.co.uk/news/world-news/terrified-friends-burned-death-tesla-34087725
4 zhoreli v Tesle, nešlo otvoriť dvere:
https://telegrafi.com/en/four-friends-are-burned-because-they-are-alive-in-Canada%2C-they-remain-trapped-in-the-crashed-Tesla%2C-the-electronic-system-of-opening-the-doors-failed/
Hasiči a často aj iné záchranne zložky majú problém zachrániť cestujúcich z dôvodu silných požiarov o teplote aj do 3000 stupňov, ktoré napriek haseniu horia hodiny.
https://www.yahoo.com/news/burning-batteries-tesla-crash-complicate-022627165.html?guccounter=1
Majitelia elektrických áut hovoria o 80% viac problémov s elektrickými autami ako so spaľovacími.
https://fortune.com/2023/11/29/electric-vehicle-reliability-more-problems-gas-powered/
Elektrické auta pre svoju váhu viac ničia cesty.
https://www.theguardian.com/business/2024/mar/25/are-electric-cars-too-heavy-for-british-roads-bridges-and-car-parks
Tých negatív je mnoho. Je zvláštne, že sa tým skoro nikto nezaoberá.
rado3105 Všetko sú overené info
Tak znovu. Z čeho vychází tvoje tvrzení, že elektromobily hoří častěji než spalovací vozy?
zdeneksvarc to som nikde nepovedal, dal som odkaz na vyjadrenia Stacheho, ze statistiky a pocte poziarov elektrickych aut nie su pravdive:
zdeneksvarc Statistika je v tomhle jednoznačná, není se o čem bavit. Jestli má někdo pocit, že to hoří častěji než spalováky, je to jeho boj. Nehoří a hořet nebude. Problém jsou nehody a nebo poškozené bateriové články. Spíš se o zahoření EV mluví víc, protože to je hype událost. Mám spíš za to, že zahořením LiIon baterie vznikají daleko rozsáhlejší rizika, než při zahoření pohonných směsí. Okysličuje se to samo a to je ten hlavní problém, proč se celá auta musejí strkat do kádí, proč by se elektromobily neměly dobijet v podzemních garážích bez stanovisek požárních techniků a pod. Problém je ten elektrolit, který je chemicky nestabilní. Je výrazný rozdíl mezi zahořením LiIon baterií, LiFePO baterií a napříklád Titanátových packů. Je to o technologiích. Ačkoliv Fosfátové baterie nejsou ještě představitelem SSB, tak jejich elektrolit je daleko chemicky a tepelně stabilnější. K destrukci dochazí spíše v důsledku vysokoproudových zkratů a vnitřního rostoucího odporu baterií při zahřátí, než kvůli chemického runaway. Je to víc podobné vyvřelé Pb baterce než požáru Lithiového elektrolitu. Ale kvalitní zkrat je kvalitní zkrat. Stejně jako se dřív pro výrobu filmů vyráběly celuloidové media, která se rovněž samookysličují se Nitrocelulozou a vedlo to k nesčetným požárům kin a filmových archivů, byly postupně nahrazeny jinými polymery jako jsou PET které mají lepší vlastnosti a jsou trvalejší.
Pokud vím, tak berlínská TGF již používá pro TMY moduly od BYD, protože to byla jedna z podmínek na udělení povolení ke spuštění výroby, tak jak jsou LiIon články obecně považovány za méně bezpečné a byla to právě EU, která to kladla jako jednu z podmínek pro zahájení výroby v Braniborsku. BYD používá LiFePO technologii, u které je řetězové zahoření poměrně vzácné a bývá výsledkem především zkratu napěťových polovodičových měničů, nikoliv tedy samotných baterií. Bohužel tuzemská technologie výroby měničů v Číně pořád prochází obrovským vývojem a nic to ale nemění na tom, že SSB, které přijdou na trh na přelomu desetiletí budou gamechangerem. Tam mi zbyde už jediná touha, aby se toho dožil evropský autoprůmysl. Ten čínský je prostě jiná liga a v tom zatím zůstávám konzervativní..
Spíš mě děsí jiné výstřelky digitálních technologií a to je totální spoleh na elektřinu v těch vozidlech a postupné vylučování mechanických bezpečnostních prvků. Jako poslední bych si dovolil poukázat na inženýrské selhání u posledních PiH od Lexusu, který se stal mojim rodičům před 2 týdny. Konkrétně RX 450h+ MY24, kterému na parkovišti před nákupákem selhala systémová baterie (postavená na LiIon) a milý Lexus nechal moji máti vevnitř, aniž by šel jakkoliv otevřít v cca 5 stupňovém mrazu po dobu cca 2 hodin. Nikdo si s tím nebyl schopen poradit. Z toho auta se prostě nešlo dostat. To jenom k tomu, do čeho nás dneska umí výrobci posadit..
Kolobok spalovakov su v obehu stovky milionov, ja za svoj zivot som nezazil pripad samovznietenia spalovaku a zhorenia cloveka v nom na popol.
Hladal som taketo pripady, ze zhorel clovek v spalovacom aute na popol v aute, ktore sa samo vznietilo. Nenasiel som jediny clanok. Tak vas poprosim poslat mi taky nejaky.
Naopak viem vam poslat minimalne jedno upalenie cloveka v elektrickom aute kazdy mesiac.
Ak tu pisete, ze to robia media, nejaky hype, tak je to samozrejme blbost. Elektricke auta su novou agendou, ktora je nasilne regulaciami pretlacana a media su naopak platene, alebo ich majitelia maju za ciel propagovat elektroauta. Preto clankov o pozitivach elektroaut su tisice, o negativach skoro ziadne.
Clankov o zlych spalovakoch su tisice.
Elektricke auto nie je len o ekologii, ta uplne straca vyznam pri jeho vyrobe, tazeni a zahoreni a samozrejme aj recyklaci, kedy posledne mesiace vyhoreli minimalne 2 velke recyklacne centra.
Ked sa pokazi elektroauto po zaruke, neviem komu a kto ho bude vediet opravit. Mne viaceri automechanici nevedeli najst zly parkovaci senzor a vymenit ho. Tych kablov a elektroniky v elektrickych autach je nasobne viac, a samozrejme aj nahradne diely su podstatne drahsie.
Co sa tyka BYD aut, ich poziarov a poziarov blade bateri je mnoho. Horia aj Lifepo4 ako som posielal vyssie videa. Staci len zadat do youtubue, alebo duckduckgo a najdete mnozstvo horeni byd blade baterii:
A na zaver. Nie som odporca baterii a elektromobility, ale po prestudovani li-ion problematiky mam obavy hlavne o svoju rodinu a aj ludi v okoli. Ak by bola bezpecnejsia technologia, nech sa pretlaca, bez tolkych kamier a sledovania, nieco ako nejake spalovaky a samozrjeme mechanicke klucky, aby clovek neuviazol a nezhorel vnutri, co je caste pri elektroautach. Aktualne ta doba nie je a pouzivanie tychto baterii v domoch, autach je podla mna velmi nezodpovedne a nebezpecne. Kupujte si auta ake chcete, ale som odporca aby niekto ako za komunistov zakazoval spalovacie auta. Nech trh rozhodne a ludia, co chcu.
rado3105 a telefon v kapse nosíš, notebook používáš? Kolik máte doma telefonů a kde je nabíjíš a skladuješ? Až ti začne hořet baterie uprostřed noci na nočním stolku stačíš zdrhnout? Li-ionky jsou všude.
- Upraveno
petrbacina Nehledě na (ne)kvalitu různých nabíječek a síťových adaptérů, tam je IMHO riziko požáru daleko větší než u BEV.
- Upraveno
petrbacina koľko gramov ma ťa v mobile a koľko stoviek kíl ta v aute? Koľko bude horieť ťa v mobile a koľko ťa v aute? Ľudia to fakt sme už stratili súdnosť? Samozrejme tie Li-Ion sú problém aj v elektrobicykkoch, nedávno v Gdansku zhorela celá historická budova, kde boli elektrobicykle. Ale nezhorel tam nikto lebo utiekli. Auto je už úplne iný problém, z neho je problém sa dostať po náraze alebo poškodení batérie. Som prekvapení koľko tu je nekritickych podporovateľov a ešte raz, potešilo by ma keby niekto pošle článok a samovznieteni spaľovacieho auta a upálených ľudí v ňom na popol.
rado3105
Hele a čeho chceš docílit? Přesvědčit mě, jako zarytýho petrolheada, abych ještě míň chtěl koupit auto na baterky, nebo přesvědčit Kartisty, že ho maj to svý prodat ? BYD nerovná se auta s LFP bateriema. Ty se začaly dodávat až po roce 2021. Naopak tuna BYD už roku 2010 jezdili z LiIonama, které BYD i vyrábělo.
Elektrika chceme nebo nechceme je nudná budoucnost automobilismu. Za 10 let tu budou jezdit věci, které při zachování váhy dnešních vozidel budou mít dojezd 650M a nebo se stejným objemem baterek dojezd 1800M. Zároveň se budou vyrábět hybridy jejichž generátor bude mít výkon přes 200kW, váhu 35kg a spotřebu 5 litrů na hodinu. Jestli se v tom bude pálit vodík, benzín nebo olej je asi jedno, kontra běžné spalováky budou žrát vše.
Všechno je to pokrok. No občas to blafne, ale s tím se vypořádá čas , technologie a pojišťovna. LiIon baterie se do 5 let nebudou v nových autech používat vůbec.
- Upraveno
Kolobok na videu je byd han, stačí pozrieť kedy sa začal vyrábať a aku ma batériu. Nikoho nepresviedcam. Prezentujem iný pohľad a že nie všetko s elektro je ružová záhrada. A čím viac ľudí na to poukáže, tým skôr sa môže prejsť na niečo bezpečnejšie a toto zakázať na cestách. Vpali to do lesa v lete niekde na samote, zhorí celý les, toto nie je žiadny pokrok.
Mám BYD TANG a zatím jsem neschořel.
- Upraveno
zajímavé… žádné dotace, kazdej v tom prý shoří a přitom se to prodává celkem dobře :-)
Jen škoda, že se Elon, kdysi skvělý vizionář, z té moci očividně zbláznil.
Jezdím Teslou, ano, zatím s Li-onkama, nicméně, do spalovaku už mě dobrovolně nikdo nedostane. Ticho, klid, žádný smrad, v zimě vytopeno za 3 minutky od zapnuti na dálku, hlida si to okolí pro případ vandalismu nebo odření na parkovišti…. A to nabíjím jen veřejně, bo z bytu tahat prodlužovačku nebudu
Ale ono, když se člověk místo plkání nesmyslů racionálně zamysli a rozhlédne kolem sebe, tak u každého nakupaku nabijecka, u baráku nabijecka, u fitka nabijecka a proč by se auto nemohlo nabíjet, když ho zrovna nepotrebuju?
A pro rejpaly s čekáním u nabíječek:
1) za zimu jsem ani jednou nemusel jak idiot stát venku v mrazu s nastartovaným motorem, abych si vyhřál kabinu a ještě musel ty smrady čmuchat, když bych musel škrábat okýnka. Takže každý den ušetřeno minimálně 3-5 minut ráno, neboť auto bylo ohřáté a “rozmražené” dřív, než jsem k němu došel.
2) jelikož denně najezdím kolem 100 km, když nejedu dálku, tak to mam průměrně 1x tankování týdně. Takže každý týden minimálně 5-10 minut na benzince.
Ano, 5 minut týdně mam zapojování a odpojování nabíjecího kabelu. Ať jsme fér.
Suma sumárum, za prosinec a leden ušetřeno neškrábáním a neztracením času u benzinek minimálně 90 minut času…
Jinými slovy, za mě spalovák už fakt neee. A až přijdou solid state baterie, tak jsme vysmátí i na dlouhé cesty….
Ale chapu - plkat a vymýšlet důvody, proč to nejde, je jednodušší, než se zamyslet, trochu edukovat a hlavně - si to vyzkoušet.
Edit: a to ani nezmiňuju, že bydlet v domku a mít doma zásuvku s nějakým správným distribučním tarifem, tak mi to nejen klidně o 50% sníží náklady na elektřinu pro dům (bo výrazně nižší distribuce některé hodiny, a třeba s tepelkem je to 20 hodin NT za 20 hal / kWh a 4 hodiny ve VT za 33 hal, jistič potrebuju stejně kvuli autu vyšší.. bez tepelka 8 hodin, takže klidně o 20, ale i 60%,
Pokud umim se spotřebou hýbat), ale taky mam každý ráno nabito na zadaná procenta a nemusím to řešit vůbec. A jsme klidne na hodine - 2 úspory casu jen to fikne….
Ale jooo, radsi budeme nadávat na vše okolo, než použít logické myšlení a dejme tomu kalkulačku…
Aj spalovaky maju funkciu webasto, da sa dorobit za nejakych 1500 eur alebo od vyroby, cez mobil si clovek zapne z domu a ma vyhriate, okna, interier vsetko.
Tesla Y stoji 60 000 eur, taky VW passat spalovaci stoji 30 000 eur. Za 30 000 eur pri sucasnych cenach pohonnych hmot clovek najazdi 400 000km, takze argument, ze setri niekto pri elektrickom aute je tak akurat smiesny.
Nabitie elektromobilu stoji 0,34 eur /1kwh. Baterka v Tesle Y je 80kwh, dojazd 500km. A pri sucasnych cenach elektriny tych 400 000 km na tesle y bude stat minimalne 22 000 EUR.
Na jedno nabitie Tesla Y prejde maximalne 500km, passat na jedno naplnenie nadrze 1400km.
Cize ani s kalkulackou sa to neoplati pre vacsinovu populaciu, nehovoriac o tom, keby to maju vsetci co to robi so sietou, uz teraz im ten sialeny green deal ide v takych absurditach, ze platia elektrarne za marice energie, ako napriklad, ze v lete sa pusta vlek, aby minuly prebytocnu energiu, ktora robi problemy.
Pikard
Tito to povedat nemozu: https://mustsharenews.com/electric-car-flames/
4 zhoreni, z toho 3 deti.