jenya Ten článek je skvěle napsaný. Doplněný o české přepočty. Neliší se od zdrojů v islandštině. Tedy pokud můžeme důvěřovat Google Translatoru.
1) Island je historicky zodpovědná země, co do pozornosti veřejné sféry. Takže když vláda prohlásí, že nebudou mít čím financovat dopravní infrastrukturu k vůli klesajícímu výnosu ze spotřební daně, protože 90% prodaných vozů (mimo půjčovny) jsou EV, dá se tomu důvěřovat.
2) Nahradit výpadek spotřební daně zvýšeným zdaněním elektřiny nelze, protože po silnici jezdí také ti, kteří auto nabíjí z domácí výroby. Nehledě na to, že elekřina je také pro jiné účely, než přesouvání zadků a zboží.
3) Výpočet daně nebude žádným on-line sběrem, ale na základě ročního hlášení. V pořádku.
4) Přestává platit, že nový elektromobil je drahý. Například pokud se budeme bavit o nejprodávanějším voze v Evropě za rok 2023, tedy Modelu Y. To ceny spalovacích vozů vylezly tak vysoko, že jsou dražší než některé EV. Nechci domýšlet, jak to bude s evropskýma koncernama vypadat, až do toho šlápne BYD z maďarských fabrik. Když vidím, jak do toho šlape Tesla z Berlína.