• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

kamilj ano ale za ten BIG problém si můžeme jako ČR úplně plnohodnotně bohužel, svět se rychle mění a kdo zaostá tak má BIG problém.
Nevím co je na mainstreamu špatného, nepatřím k vyznavačům placaté země a podobných hovadin, sorry jako....

    okoun
    To jsem si oddechl, že nepatříte... A není to i tím, že náš mainstream nás udržuje v klidu, pro jeden názor? Možná nás chce mít tam kde jsme.

      kamilj nevím já v tyhle konsiprační teorie nevěřím, jen vím že dneska strašně frčí v čemkoli se chovat tzv. protiporoudově a hlavně je to velký business

        okoun přesně! Vždycky se najde nějaký kazatel, co si vymysli cokoliv, jen aby to bylo protiproudu a jen to jediné bylo správně….

        Nechápu jen, že je tu tolik idiotů, co mu to žerou….
        Alá sdílejte než to smazou 😂

        Borci, borci, mezitím co se malicherně dohadujete o putinech a plochých nohách, s nulových povědomím o reálné geopolitice, tak svět si jede svoje 🍿

        když už jsme u toho xiaomi tak co třeba tohle? 🙂

        Když jsme u Xiaomi, tak hlavně ⬇️

        Třista kilo váhy auta dolů. Efektivnější a levnější výroba. Z evropských automobilek není schopný zajet do Brescie na kafe nikdo. Ani Stellantis, který to má za rohem.

        No. Je pravda, že Demolition man bývával skvělý sci-fi film. Dneska už to začíná být jen skvělý film.

        Tak snad to nebude tak horký a splní se jen to dobrý. Opravdu nehodlám používat na záchodě tři mořský mušličky a nebudu mít sex jen přes helmu na hlavě 🤣

        Ale elektromobilita je prostě cesta.

        Buďte dobří 😁

        Pánové, my pořád řešíme jestli jsou EV dobré nebo ne, jestli se prosadí nebo ne, jestli ....
        Ale ve skutečnosti rozhodne jako vždy peněženka. Prostě lidi si koupí to co bude levnější na provoz.

        Jak jsem psal někde výš, jsem od loňského léta majitelem ojetého Hyundai Kona Electric, a jsem celkem spokojený.
        Auto jsem kupoval s nájezdem 30 000, teď mám nějakých 45 000 - baterie měly kapacitu 93% , která na diagnostice vyšla úplně stejná i teď ( zřejmě se to zlepšilo, softw. updatem ).
        S kolegou jsme si schválně vyjeli data z palubních počítačů v období od 8/2023 do 1/2024.
        Takže u mne cena už rozhodla - a příští auto budu chtít opět EV.

        Tak nejen měsíční náklady, ale i pořizovací. Z podstaty věci bude EV na výrobu levnější než spalovák. Řekneme si za pár let. Jinak Tesla neživí dealery, takže se nekonají žádné garančky. Jediným nákladem jsou elektřina, gumy, voda do ostřikovačů a vzduchové filtry 🥱

        Přikládám provozní úspory za končící měsíc pro Model Y Performance.

        o 11 dní později

        Řešil se tady Utrecht, tak tady je reportáž.

          zdeneksvarc dle místních "expertů" jako jsou Pepa s Turkem tak asi v Urechtu mají skoro každý den blackout... 🙂

          Porovnanie v tabulke zase k hovnu. Porovnajte modely z rovnakej znacky, nech sa porovnava porovnatelne. Takze hyundai s hyundajom a pod, nie s audi, to nikdy nebude vychadzat kvoli odlisnej znacke a inej cenovej politikem naklady. (to by nechadzalo ani medzi spalovakmi) Naklady na servis sa casom mozu zmenit u oboch ak servisujete zakladne veci doma alebo "u kamarata" a nie v autorizovanom servise, hned bude servis za ine peniaze, to iste cena za material ako su oleje, filtre atd. Zase spomina kupil som ojazdene elektricke auto? A co teraz? Kazde auto aj s malym najazdom bude vzdy lacnejsie, ked kupis nove auto a odides zo shopu hned cez prve dvere stratis hodnotu...
          Ked sa zavedu rozne pridane dane na elektricke auta, co sa zavedu (len teraz sa laka aby sa vobec daco predalo) tak zase to nebude pri porovnani take ruzove. Vo vysledku co si myslim, ja ze rozdiel bude aj v prevadzke aj udrzbe ale nebude tak velky ako sa ukazuje teraz. No a ozaj, neviem ako CZ ale tu na slovensku by som si EV auto nechcel na firme nabijat, ak platite za elektriku neregulovanu cenu tak zlaty spalovak, proste neregulovana cena elektriky pre rozne subjekty je uplne inde ako domacnosti.

          Tak to je samozřejmě očekávaný vývoj, protože státům postupně začnou utíkat obrovský peníze ze spotřební daně na paliva, takže buď se to bude platit podle ročního/měsíčního nájezdu km nebo nějak jinak, ale stát si určitě cestu najde, jak získat peníze z provozu elektroaut.

            Alois nevím ale myslím si že se spíše zvednou jiné daně, když chcete lidi motivovat aby šli do lepších a dražších technologií (kotle, čističky, auta, zateplení,........) tak to nemůžete dusit daněma ba naopak to musíte dotovat

            No celé perpetuum mobile se jmenuje emisní povolenka.

            Možná bude cesta ( nemám odkaz, tuším nějací Chorvati) použití palivových článků místo vodíku na naftu.

            Tak jinak. Mám kdyspozici +- 650kkc na nove auto pro 5 clennou rodinu.Co si mám vybrat? benzin,nafta, ev?
            Zakladní podminky:
            a🙂 tydenní nájezd max 120km.
            b.) potreba přívesného vozíku (koule) na tahaní težkých věcí. (písek, beton, veci na stavbu baráku, atd.
            c.) 1x zahranicní dovolena cca. 2000km stím že rodina chce být na ceste co nejmenší dobu.(co nejméně přestávek)
            d.) neni třeba žádných "novot", stačí klima, radio, navigace.
            e.) servis neřeším.cena servisu stojí pár kaček.
            f.) nemám garáž, takže auto bude stát celoročne venku u silnice
            g.) auto musi být kdykoliv kdyspozici celorocně bez ohledu na počasí. tzn.sednu do auta a za 3 hodky sem napr. v Brne.(400km)
            h.) rodina se nechce "mačkat" v autě jako sardinky.(musí být prostorné).
            ch.) Pojistka na auto nesmí stát víc jak 6000kč.
            i.) koupě bez leasingu či na úvěr.

            Tak a teď poradtě.
            Děkuji.

              kozlicek Asi bych šel v tvém případě do mildhybrid (benzin+menší 48V baterka) Focuse. Cenou budeš podle konfigurace asi i níž než máš limit.

                kozlicek Neumí to jet čistě na elektro, ale o tom jsi nic nepsal. Ale má to jisté výhody elektromobilu, krásnou akceleraci, rekuperaci, nižší spotřebu, bezproblémový start v zimě... Navíc v kombi máš i pěkně velký kufr a místo na klasickou rezervu. Jako rodinný vůz IMHO super. A zároveň to netrpí omezeními BEV vozidel. Baterka by měla mít životnost 10 let a nová nestojí ranec.

                📡 Telekomunikace.cz