darklogic Opravuju se, nemá HW4. Teď jsem to fyzicky kontroloval na bočních kamerách.
Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)
- Upraveno
darklogic Tesla nahřívá baterku před Superchargerem, jakmile zná trasu z navigace. Však to asi znáš. Pak tam tlačí přes 200 kW. Posádka fakt stačí stihnout akorát wecko, rychlé kafe a může jet. Zase platí, že člověk nenabíjí do 100%. To je většinou naprosto zbytečné vzhledem k hustotě Superchargerů. Jednou přijdou velké dobíjecí huby, kde bude všechno. Dětské hřiště, junk foods, kavárny a "jaderný reaktor" Na D1 už prý něco takového ČEZ chystá.
ČSOB leasing mi nabídli p.a. 9,47%
Krása českého státu, dostanete dvě stě na auto, ale stovku nám tu zrovna necháte, protože jsme si to dobře prolobovali...
Tohle jsou dvě krásná videa o efektivitě aut od Tesly a nabíjení pouze na veřejných stanicích
okoun Minimálně do roku 2027 nás v EU čeká mediální hnojomet proti elektromobilitě. Důvod jsem psal výše. Evropské automobilky potřebují získat čas. Borec z https://www.youtube.com/@AkceleraceElectric odvádí dlouhodobě dobrou práci. Má fakt trpělivost. Dohadovat se donekonečna s řidiči, kteří tlápou o něčem, co prakticky vůbec neznají.
zdeneksvarc jasně ale snad každý z nás má vychozenou základní školu a na 2. stupni se probírají všude účinnosti různých pohonů a motorů tak proč někdo tvrdí opak?
zdeneksvarc On to není jen zájem automobilek, ale i zájem těžařů a zpracovatelů ropy.
- Upraveno
no jo, můžu si koupit starší diesel za půlku long range a neřešit to protože až po ujetí 300 tisíc km si ta tesla na sebe vidělá. Tohle neni pro masy.
Taky mám čoveče základku takže v ideálním případě diesel 300tkm za 2kč/km je 600kkč. Ideální příklad jako to video. To auto stejně 300tkm nenajede resp. už po 150tkm s tím jezdit nechceš.
Už někdo z vás tu teslu má?
No a co nový prius? Ale chápu, to je ta sorta lidí co říká na začátku.
hapi Taky mám čoveče základku takže v ideálním případě diesel 300tkm za 2kč/km je 600kkč. Ideální příklad jako to video. To auto stejně 300tkm nenajede resp. už po 150tkm s tím jezdit nechceš.
Proč by po 150tkm s tím jezdit nechtěl? Když s tím někdo nalíta ročně 80tkm, tak to má nájezd za dva roky. Spíše bych řekl, že půjde více o stáří, kdy si dokážu představit, že po 10 letech to už bude dost zastaralé, i když to nebude mít najeté ani těch 150tkm.
A ty výpočty ti taky nesedí, protože vůbec nebereš v úvahu servis. Já třeba v minulém roce utratil za servis benziňáka cca. 170 tis Kč. To pak docela zamává s tím propočtem.
Už někdo z vás tu teslu má?
Tak dle komentářů je zřejmé, že @zdeneksvarc už má, já mám objednáno.
krtko To se pozná srdcař U nás takhle (TMY Performance < Q4 Veloce )
pintero Já to zjišťuju za pochodu, takže nevím, jestli můžu rozdávat moudra
Rozhodně je dobré vědět, kolik si chci půjčit, a pak oslovit úvěrové společnosti, které jsou spolupracujícími partnery s Národní rozvojovou bankou (nrb.cz). Seznam partnerů je na webu NRB. Já dostal nejlepší nabídku od ČS Leasing, podařilo se mi po vyjednávání dostat od nich i dobrou nabídku na havarijní pojištění a povinné ručení. Nejvýhodnější je nechat rozložit splácení na 48 měsíců, pak si nepočítají nic za vyřízení dotace. Lze si dopředu domluvit, že např. 6. splátka bude mimořádně vyšší, což se hodí, protože si člověk může dočasně půjčit více, a pak to rychle vrátit, až NRB pošle zpětně dotaci a nebo až se vrátí DPH.
(pokračování později)