• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

Je neuvěřitelné, že ani všichni ostatní výrobci dohromady nedají takový počet (508 ks), aby se k Tesle vůbec přiblížili. Myslím, že je to pro ně smutná statistika.

trochu mne překvapilo že čínské Volovo přeskočilo VW a Enyaq a MG úplně propadlo to je také zajímavé ona zas tak EX30 není takový cenový trhák jak se psalo 🙁

    okoun protože je to předražená bída. Nic víc.

      cmgn Tak Škodovku si fakt nikdo rozumný nekoupí, a je jedno jestli spalovák nebo elektro. Jsou to předražené krámy.

      okoun MG úplně propadlo

      Pořád je ale evidentně ještě před Kia, která není ani jmenovitě uvedena. To je taky překvapení pro mě.

      o 16 dní později

      Zas změna.

      Toyota, Mazda a Subaru ohlásili novú éru ‘spaľovákov‘. Idú do nich naplno
      aponské automobilky sa spojili, aby zo zatracovaných spaľovacích motorov urobili jednu z ciest k uhlíkovo neutrálnej doprave. Je to rúhanie? Nie. „Je to náš spôsob, ako vyliezť na horu bez emisií,“ povedali.
      https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/711979-toyota-mazda-a-subaru-ohlasili-novu-eru-spalovakov-idu-do-nich-naplno/

        kamilj To je sice všechno strašně hezké, jenže auto není jenom motor a emise běžného zákazníka pramálo zajímají. Klíčová je cena a spolehlivost. Výrobní cena elektromobilu je z logiky věci výrazně nižší než spalovacího auta. Třeba ne hned, ale počkej pár let. O spolehlivosti a ceně provozu se bavit nemusíme vůbec. Prostě spalovací osobák ti za pár let přijde něco jako tlačítková nokia.

        Rozumím tomu správně, že výrobci Toyota, Mazda a Subaru zatím nic nepochopily. Nepochopily, že za pár let budou jejich nové výrobky jak tlačítková NOKIA? Jeden z největších výrobců aut ve světě to vidí zpátečnicky. Zajímavé.

          kamilj šmankote zdá se mi, že nic nepochopili, prostě elektromobil je auto, které je dobré ve všem a vůbec teď neřeším ty proklaté emise, prostě jízda v EV vás baví a nadchne, už nechcete zpět do spalováku až tohle spousta lidí pochopí tak budou chtít EV ale ne kvůli emisím to fakt ne 🙂
          už teď přesně víme že ty baterie drží 300 000km v pohodě s SOH do 70% tak o čem je furt řeč, to že je tu u nás v ČR nepsané pravidlo, že auta jsou na silnici běžně s 300 000km+ (smetiště německa) beru jako jednu velkou ostudu 🙁

          Oficiální stanovisko korporace odráží záměr, který je korporaci dovoleno realizovat. Někdy je dovoleno realizovat racionální záměr (Tesla, Apple). Jindy je dovoleno realizovat neracionální záměr (Toyota, Nokia). Podle toho, jak je třeba posunout figurky na globální šachovnici.

          kamilj Na světě je dost zaostalých míst, kde není prakticky žádná infrastruktura pro EV a zřejmě v nejbližší době ani nebude, takže provozovat benziňák/nafťák je jediná volba. Třeba budou cílit právě na tyto trhy.

            Přesně tam cílí. Mimo Evropu je o dost složitější natankovat naftu do auta, téměř všechno tam jezdí na benzín. A co víc hodně z toho je právě Toyota, takže to je ze strany Toyoty celkem logický krok.

            darklogic

            BINGO. Jasně, někomu se obchodní dostupnost rozšíří (udrží) a někomu se smrskne (opustí). Pak ty automobilky rozumně (strategicky) rozvíjí nové schopnosti spalovacího motoru.

              kamilj Znovu opakuju, automotive není jen o motoru. Skrz stromy nevidíš les. Osobní spalováky nebudou schopné konkurovat EV. To je velmi blízká realita, pokud půjde vývoj tímto tempem.

              Od května vnímám, že v Evropě zatáhly výrobci aut za ruční brzdu elektromobility.

              8.5.2024 Zákaz spalovacích motorů v EU oslabuje. Němci začínají otáčet
              https://www.peak.cz/zakaz-spalovacich-motoru-v-eu-oslabuje-nemci-zacinaji-otacet/42144/

              9.5.2024 VW přiznal, že zájem o elektromobily klesá, spásu vidí v technologii, kterou před pěti léty odpískal
              https://www.autoforum.cz/predstaveni/vw-priznal-ze-zajem-o-elektromobily-klesa-a-spasu-vidi-v-technologii-kterou-pred-peti-lety-odpiskal/

              10.5.2024 Sen o elektromobilitě se rozpadá: Ford začíná mluvit o přežití spalováků
              https://www.auto.cz/sen-o-elektromobilite-se-rozpada-ford-zacina-mluvit-o-preziti-spalovaku-152493

              14.5.2024 Mercedes-Benz vykročil z davu a změnil názor na elektromobily. Proti proudu projde největší změnou ve své historii
              https://www.autozive.cz/mercedes-zmenil-nazor-na-elektromobily/

              16.5.2024 Elektromobily jsou provozně jasně nejdražší auta, říká rozsáhlá studie ADACu, dojíždí na stále opomíjený faktor
              https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/elektromobily-jsou-provozne-jasne-nejdrazsi-auta-rika-rozsahla-studie-adacu-dojizdi-na-porad-opomijeny-faktor/

                Ropná lobby ma krce a trase sa pred buducnostou. Nedavno to jeden moj znamy prirovnal k plochym televizorom. Pametate ako hnusny obraz mal ten prvy philips za 600k korun co vsade reklamovali? Ked som videl obraz z plocheho tv tiez som si povedal ze tadial cesta nevedie a sony trinitron nic neprekona. Nech sa prihlasi niekto kto ma dnes doma este klasicky televizor.

                kamilj no jo no autoforum a autolzive 🙂
                víte já si nepamatuji tak negativní kampaň na cokoli co bylo nového, třeba dotykové telefony, placaté televize, tablety,....
                logicky pokud furt do těch lidí hučíte jak ta auta s elektromotorem jsou špatná a jak ta baterka vydrží ty tři magické roky tak je jasné že ten prodej moc nahoru nepůjde a cesta bude dost složitá.
                když vidím v reálu ty reakce lidí když si sednou za volant EV a potom řeknou že si to všechno představoval jinak mi prostě stačí jako důkaz o tom co se tu děje 🙂
                lidé si vlastně kupují EV na základě zkušeností od někoho kdo EV má a třeba mu to půjčil do ruky, rozhodně si nikdo nejde koupit EV na základě toho že si někde o tom přečetl či viděl reklamu.

                  okoun Tak ty články jsou samozřejmně placené propagace ropné a VW lobby. Regulérní dezinfo. Bohužel, někteří tyto lživé negativní reklamy čtou a vnímají jako holá fakta.

                    Evropskému automotive jde o život. To nejsou jenom automobilky, ale celý komplex subdodavatelů, kteří tvoří klidně 80% hmoty i softwaru každého vozu. Trestuhodně zaspali nástup čínské konkurence a Tesly. Co jiného jim teď zbývá, než podporovat mediální hnojomety proti elektromobilitě. Je to ostuda pro evropský automobilový průmysl tohle.

                    Tak uplne by som ten EU automotive - VW neodsudzoval. Pokial si teda videl/skusal ID.7

                      📡 Telekomunikace.cz