• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

Já ti nevim. Z pohledu praktičnosti je taková Škoda simply clever daleko dál. Vždyť v TMY nemáš ani háčky v kufru. Žádná roleta. Prostor pod podlážkou je reálně k ničemu když na podlážce máš věci. Reálná zkušenost z oktavie s dvojitou podlážkou kdy ta horní musela pryč protože jakmile dáš nákup do kufru, nedostaneš se pod podlážku = fail. V simply clever aspoň můžeš tu podlážku vyndat a nepoužívat jí nebo jí použít k rozdělení kufru na dvě části právě tou podlážkou co vyndáš takže praktičnost dál roste.

Čekal bych že 250kW+ auto bude mít aspoň sítový program do kufru aby ti při řezání zatáček nelítal aspoň batoh v kufru. Ani to se nekoná.

za mě rodinné auto je spíš Enyaq. Je sice dražší ale máš tam také toho víc a všechno tam funguje.

Kdo jednou zkusí simply clever tak mu připadá vše ostatní jako když to vymejšlel bezmozek.

    hapi Škodovka? A dražší než Tesla? To jako fakt? To je joke, ne?

    to záleží na verzi ale tesla nemá možnost 360° kamer. Nevidíš dopředu a dos stran tam kam by si chtěl vidět. Nemá přední a zadní senzory na které je spoleh a všechno doslova odhaduje z kamer takže tam jsou chyby a že je jich hodně. Nečte značky. Nemá HUD. Enyaq má parádní HUD. Phantom breaking stále je i u nové TM3 a to stačí mít zapnuté držení v pruzích a už tě to štve. To že téměř zastaví i na prázdné dálnici atd.. se prostě stává atd.. jako Tesla je prostě elektrická oktávka ale spíš tak řady 3. Praktičnost tam ale není.

    Mě se libí videa od https://www.youtube.com/@HofyCZ kterej prostě má obojí a je velmi objektivní na všechno a nevyštěkává nad vším se stádem. Samozřejmě, srovnávat Shit Teslu X/S s dnešní teslou také není ideální.

    Jasně, pokud chceš cena/výkon, seš u Tesly správně. Pokud chceš cokoliv jinýho, jdeš jinam. To už je na tom snad lépe Ioniq 5.

    hapi Opak je pravdou. Středový bazén v kufru je skvělá věc, pokud ti nevadí systém FILO/LIFO. Frunk pod přední kapotou ještě lepší. Háček v kufru mám, stejně jako pár dalších vychytávek, které na Teslu seženeš z Temu za pár kaček. Ale praktičtější je věci místo na háček umístit do bočních bazénků 👍

    hapi za mě rodinné auto je spíš Enyaq

    Super, protože to jsme zpátky u tvého nedávného dotazu, k čemu je dobrý Giga Press. Tady je odpověď:

    • TMY, 1909-1995/ 2549-2634 kg
    • Enyaq, 2255/2740 kg

    Pokud ti nevadí vozit 250-350 kg ocele navíc. Mně ano.

    hapi jako Enyaq není rozhodně špatné auto, jen to prostě zabila cena, která není vůbec obhajitelná (nakrmení dealera), jediné co na Enyaqu mohu vypíchnout jako velké plus oproti Y je podvozek, což ale model Y má mít již brzy ve facilitu také již plně pohodlné svezení po českých dírách, jinak kufr(y) má samozřejmě větší v součtu Y.
    U Tesly je to simply clever právě v tom, že tam je co nejméně hovadinek co se mohou v čase pokazit a ten kdo si dělá pravidelnou údržbu auta sám tak ocení jednoznačně Teslu, kde je vše krásně hned uklizeno a vyčištěno. Zatím jsem nenarazil na věc, která by mi vysloveně chyběla a řekl bych že je to fail. Když chybí kravinka tak je tu Temu no...

    Jinak ještě, Tesla značky čte ale ne zatím v ČR a to jest hlavně dáno tím, že tu furt jezdí málo Tesel a nikdo logicky se nebude zabejvat nějakým českem což samozřejmě i podobně navigace na tebe mluví anglicky....
    Ohledně kamer a Tesla vision (ano bál jsem se) ale to funguje myslím úplně v pohodě, neměl jsem s tím problém a kamery jsou fakt přesné, ale nic není 100% ani ta čidla to jsem také zkusil u Volva...
    Phantom breaking jsem nezažil tak nevím, zjevně už ten problém odstranili, občas jsou chyby v rychlostech na mapě což může začít auto zpomalovat ale rozhodně to není žádný phantom breaking, že by to někdo za tebou do tebe narval.
    Podstatné je to že Tesla má tyhle problémy možnost řešit prakticky ihned na rozdíl od koncernů, kde dnes znamená příští rok 🙁

      zdeneksvarc TMY rodinné auto?? Tam ty čtyři děti s výbavou na kempování fakt nenacpu, i když mamku v zájmu většího panku necháme doma 🙂
      Čtyři kola na kouli, windsurf a rakev na střeše si už nedokážu ani představit. Ale jako mého mezka pro práci a zábavu bych TMY bral.

        jenya tak to nenacpeš ani do Enyaqa ale do něčeho většího.. až budou děti, taky přijde něco jako TMX… ale jinak skvělý.

        Btw, čtení značek Tesla samozřejmě umí. Ale neumí český unikat a to rušení zákazových značek značenou křižovatkou…. I když si myslím, že to není programatorsky žádný problém vyřešit.

        Ono EU taky po novych autech čtení značek chce. Takze to Tesla vyřešit musí a vyresi to.

        Umí už EnyaQ OTA upgrady? Teď v nové generaci bude mít konečně obraz z kamery při odbočování. Třeba. Kamarád dělá sice šéfa vývoje nové Octávky, ale i o Eňoušovi ví dost.
        A pak spotřeba no…. Tím pádem dojezd. Absence frunku, nutnost placených povinných servisních prohlídek…..

        Zrovna teď jsme si dělali porovnání a EnyaQ ve srovnatelné výbavě k TM3LR je dražší o cca 50 tis. Už to není tolik. Ale nemá panoramatickou střechu. Což je zrovna blbina samozřejmě

          cmgn tak to nenacpeš ani do Enyaqa ale do něčeho většího.. až budou děti, taky přijde něco jako TMX… ale jinak skvělý

          To je jasný, jen rodinné elektroauto dle mých představ zatím neexistuje, nebo je za raketu.

          • cmgn replied to this.

            jenya pro 2+2 je ale i za mě TMY to nejlepší, co teď můžeš dostat. V poměru cena / výkon určitě.

            okoun

            Podstatné je to že Tesla má tyhle problémy možnost řešit prakticky ihned na rozdíl od koncernů, kde dnes znamená příští rok 🙁

            No neviem o tom ze by vedeli nejako rychlo riesit nezlicovane diely. Staci sa pozriet na kufor alebo na striebornu listu na dverach a hned vies ze to je Tesla a to vyrabaju auta od roku 2003!
            Mimochodom nezda sa vam ze Tesla je nejaka tvrda, vratane modelu S Plaid v rezime comfort?

              jenya TMY rodinné auto?? Tam ty čtyři děti s výbavou na kempování fakt nenacpu, i když mamku v zájmu většího panku necháme doma

              Mamku můžeš opylovat do pětice a brát s sebou, protože TMY má i sedmimístnou konfiguraci. Akorát to bude chtít domontovat příčníky, protože dozadu se vlezou maximálně toaletní taštičky 😄

              coitus já si myslím že to vyřešili dost rychle ale upřímně tohle je dost hnidopišství, které vás jako omezuje v čem?
              já jsem hlavně tedy psal o SW problémech a ne o HW...

                okoun
                No obmedzuje ma to v tom ze som zvyknuty na europske auta ktore ponukaju podstane vacsiu kvalitu ako Tesla. Nechapem ze Tesla dnes nevie vyrobit auto ktore bude splnat kvalitativny standard. Nemam averziu voci EV ale toto pokladam za absolutny amaterizmus. To mam vyvalit x-tisic EUR za auto ktoreho mechanicka kvalita je z minuleho storocia? Kedy (v ktorom roku) si videl auto vyrobene v europe ktore ma take mechanicke zavady? Ano je pravda ze SW Tesla je na vysokej urovni ale za tie roky nevedia spravit k tomu poriadny HW? Ved za chvilku ich dobehnu koncernove auta a potom bude stav:
                CINA: zly HW aj SW, nizka cena
                TESLA: zly HW ale dobry SW, vysoka cena
                EU: HW super, dobry SW vysoka cena
                Ktore si vyberies?

                  coitus Jaké mechanické závady máš na mysli? Souhlasil bych, že 6 mm tolerance na slícování karoserie je hodně srandovní. Obzvlášť když to člověk vidí na vlastní oči. Ale vyloženě mechanické závady? Staré S-ka a X-ka ano, hlavně podvozkové části, ale produkce někdy od roku 2021 snad nemá vyloženě bolestivé místo. Co nevím?

                  coitus zajímalo by mě to stejné co Zdeňka. Do roku 2021 neřešme. Tam mechanický prusery byly. Ale na moji trojce ze Shanghaie nemám jediný špatně slícovaný díl. Ok, možná lehce přední kapota u nárazníku. Ať to zas nechvalim až až.

                  Ale mechanicky mi to přijde úplně v pohodě. Akustický komfort taky super. V podstatě slyšíš hluk od pneumatik a trošku od zrcátek ve vyšší rychlosti. Ale žádné vrzání nebo něco. Ale ok. Mám ho měsíc a týden a teprve 8000 km najeto.

                  no já bych řekl, že je to zkopčená věta z diskuse autofora kde každej píše Tesla a slícování a každej s tím má svoje osobní zkušenosti...

                  coitus s tou EU produkcí a kvalitou bych brzdilvl. Viděl jsi jak třeba vypadá provedení "Berlingo" platformy Berlingo, Rifter. ProAce City...? To je EU produkce a o nějakém slícování nemůže být řeč ani u plechů ani u plastů. Stejně tak Mercedes a další DE produkce.... 30 let starý Opel byl sestavený lépe.

                    petrbacina já bych řekl že je to auto od auta, rozhodně to není tak že tahle značka to má dobře a tahle ne 🙂
                    ale v Americe je to obecně všude horší i u Fordu...

                    a čo čakáte? Niekde sa tie prachy musia stratit..... dnešná legislatíva zariadila že pomerne vysoku čast vášho vozidla tvorí emisný systém a elektronika. Tak niekde ubrali, aby to auto pre bežného človeka nestálo 100.000€ Kúpte si mercedes S class alebo audi A8 a budete mať zlícované plechy 🙂 Berlingo je pracovný voz ktorý nemá stáť majlant, avšak musí mať XYZ vecí, ktoré stoja strašné prachy....tak sa ubere kde sa dá

                    📡 Telekomunikace.cz