• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

okoun
No obmedzuje ma to v tom ze som zvyknuty na europske auta ktore ponukaju podstane vacsiu kvalitu ako Tesla. Nechapem ze Tesla dnes nevie vyrobit auto ktore bude splnat kvalitativny standard. Nemam averziu voci EV ale toto pokladam za absolutny amaterizmus. To mam vyvalit x-tisic EUR za auto ktoreho mechanicka kvalita je z minuleho storocia? Kedy (v ktorom roku) si videl auto vyrobene v europe ktore ma take mechanicke zavady? Ano je pravda ze SW Tesla je na vysokej urovni ale za tie roky nevedia spravit k tomu poriadny HW? Ved za chvilku ich dobehnu koncernove auta a potom bude stav:
CINA: zly HW aj SW, nizka cena
TESLA: zly HW ale dobry SW, vysoka cena
EU: HW super, dobry SW vysoka cena
Ktore si vyberies?

    coitus Jaké mechanické závady máš na mysli? Souhlasil bych, že 6 mm tolerance na slícování karoserie je hodně srandovní. Obzvlášť když to člověk vidí na vlastní oči. Ale vyloženě mechanické závady? Staré S-ka a X-ka ano, hlavně podvozkové části, ale produkce někdy od roku 2021 snad nemá vyloženě bolestivé místo. Co nevím?

    coitus zajímalo by mě to stejné co Zdeňka. Do roku 2021 neřešme. Tam mechanický prusery byly. Ale na moji trojce ze Shanghaie nemám jediný špatně slícovaný díl. Ok, možná lehce přední kapota u nárazníku. Ať to zas nechvalim až až.

    Ale mechanicky mi to přijde úplně v pohodě. Akustický komfort taky super. V podstatě slyšíš hluk od pneumatik a trošku od zrcátek ve vyšší rychlosti. Ale žádné vrzání nebo něco. Ale ok. Mám ho měsíc a týden a teprve 8000 km najeto.

    no já bych řekl, že je to zkopčená věta z diskuse autofora kde každej píše Tesla a slícování a každej s tím má svoje osobní zkušenosti...

    coitus s tou EU produkcí a kvalitou bych brzdilvl. Viděl jsi jak třeba vypadá provedení "Berlingo" platformy Berlingo, Rifter. ProAce City...? To je EU produkce a o nějakém slícování nemůže být řeč ani u plechů ani u plastů. Stejně tak Mercedes a další DE produkce.... 30 let starý Opel byl sestavený lépe.

      petrbacina já bych řekl že je to auto od auta, rozhodně to není tak že tahle značka to má dobře a tahle ne 🙂
      ale v Americe je to obecně všude horší i u Fordu...

      a čo čakáte? Niekde sa tie prachy musia stratit..... dnešná legislatíva zariadila že pomerne vysoku čast vášho vozidla tvorí emisný systém a elektronika. Tak niekde ubrali, aby to auto pre bežného človeka nestálo 100.000€ Kúpte si mercedes S class alebo audi A8 a budete mať zlícované plechy 🙂 Berlingo je pracovný voz ktorý nemá stáť majlant, avšak musí mať XYZ vecí, ktoré stoja strašné prachy....tak sa ubere kde sa dá

      okoun nikdo logicky se nebude zabejvat nějakým českem což samozřejmě i podobně navigace na tebe mluví anglicky....

      Tohle bych bral, kdyby Tesla používala nějaké své mapy. Ale používá mapy Googlu, které normálně umí navigovat v češtině. Proč to v Tesle není, moc nechápu.

        okoun Phantom breaking jsem nezažil tak nevím, zjevně už ten problém odstranili

        Pořád tam je. Onehda jsem si zkusil jet po běžné vesnici, která se táhne podél jediné hlavní cesty a nechal jsem autopilota s držením se v pruhu. Několikrát během jedné jízdy se Tesla lekla protijedoucího kamionu.

          darklogic no ale to že používá mapy google ještě nic neznamená vůči mluvené navigaci přeci...

            okoun No jen, že by aspoň z technického hlediska, neměl být žádný problém ji taky použít.

              okoun Samozřejmě, že ne. Přece nebudu hlásit každé zaváhání. A upřímně ani nevím, jakým způsobem se toto nahlašuje.

                darklogic no to určitě neměl, ale Tesla SW funguje tak dobře díky tomu že tam není každá hovadina která tam nemusí být a z pohledu Elona tam prostě čeština být nemusí zatím

                  darklogic škoda, já bych to hlásil ale je otázka jak ta situace vlastně přesně vypadala, ona ta Tesla je dost opatrná a stačí když ten kamion je vybočený a už prostě raději zpomalí jinak ale tohle není phantom braking.
                  phantom braking je když jedu a auto z ničeho nic začne brzdit třeba že se lekne nějakého stínu ale všude je jinak na cestě čisto.... což říkám tohle se mi nestalo...

                  čas 24:28
                  nikde nikdo, a prej to není poprvé. Ono záleží jestli asistenty používáš nebo ne. Nesledoval jsem detailně tvoje video ale řekl bych že ne takže se ti to nejspíš jen tak nestane. Ostatně, ono je vidět kolik lidí nepoužívá ani tempomat. Pokud jedeš 300km po dálnici , máš tempomat na 143km/h tak někoho předjedeš a za 5 minut předjede on tebe a takhle klidně 5x a já stále tempomat. A přitom ty lidi mají výrazně lepší a dražší auta a vůbec to nepoužívají.

                  Samozřejmě aby se to uvedlo na pravou míru, pokud vlastníš Teslu tak si jí nebudeš pošlapávat a objektivita u majitele je rovna 0.

                    okoun Nemám problém s tím, že mi to říká, kam mám zabočit, anglicky. Ale vadí mi, když se to snaží číst české názvy anglicky, takže z toho vyjde úplný nesmysl. Taky nemůžu dát hlasový příkaz, že chci například na ulici Březinova apod. Tohle bych pak neoznačil, že to funguje "dobře"

                    hapi Nikde nikdo, jen třeba návěs, přívěs nebo jiná předjížděná věc, která má vzadu samolepku s maximální povolenou rychlostí. V zimě Tesla začala číst značky a dělo se mi zcela běžně, že adaptivní tempomat při předjíždění kamionu na dálnici zpomalil na 90 km/h. Jó když byl předjížděný kamion špinavej, tak to bylo v pohodě 😄 Fantomové brždění, resp. připosrané brždění např. při objíždení podélně zaparkvaných vozidel na krajnici taky běžná věc. Takže jak píšeš, mně to neschází, protože jsem na to rezignoval 😄

                    hapi no ale jak mám vědět co tam je za dopravní situaci u toho borce kterému to údajně zpomalí na 70? stává se mi občas když mi někdo chce vject do pruhu tak ho auto raději pouští a brzdí, je prostě opatrné, ale řekl bych že to bude krátkodobá 70tka a chyba v mapových podkladech, hlavně furt znovu opakuji že phantom braking není zpomalení na 70 ale je to brždění před překážkou která neexistuje.
                    já na dálnici jedu samozřejmě na pilota a ano občas tam jsou špatně rychlosti ale je toho hodně málo třeba na trase Praha Brno, tohle ale bude velmi brzo pryč když EU donutí Teslu aby četla značky i v ČR

                    Ale není to tak že bych na Teslu nenadával, tohle ale fakt nevidím jako problém, tohle je SW problém, horší jsou ty HW. Co mi u té Tesly vadí je třeba tužší podvozek to ano, ale jinak nic zásadního. Proč bych si kupoval auto za mega na které bych nadával?

                    S tím zpomalováním / zrychlováním mám jeden dotaz... Když jedu na tempomat (tj. ten základní autopilot) po dálnici, kde je dejme tomu omezena rychlost na 110 km/h, Tesla o tom ví, mám nastaveno MAX na těch 110 km/h. Pak ale omezení skončí, Tesla ví, že je tam už 130 km/h, ale MAX si drží dále na těch 110 km/h. Je nějaký povel na to, abych jí řekl, že už může změnit rychlost na 130 km/h? Myslím, že automaticky se to neděje a vypínat/zapínat autopilota mi příjde nepraktické.

                      📡 Telekomunikace.cz