hapi Vzal jsem ten nejdražší tarrif, kde mi za tyhle peníze bez optiky tuto rychlost není nikdo schopný dát. Jinak, ale to jistě sám víš, O2 a další nabízí internet za pár stovek. Ještě lépe, když k tomu přidáš telefony a další služby.

jak jistě vím tak nedávají. Už několik zákazníků na týden odešlo s tím že budou mít vše od t-mobile atd.. No a za týden jsou zpět protože to pár stovek není a obchodník naslibuje hory doly než se to přesně vyčísli do smlouvy. Aktuálně za 4 telefonní čísla + jednu datovku platíme 2200,-. Pokud vidím faktury zákazníků na DSL tak 600 a víc. Jo, teď staví sem tam fiber na vesnicích s příslibem vybudování zadarmo s cenou 200,- na 2-3 roky. A pak? 800,-. A to ještě neřekly kolik stojí obligátní pronájem DSL modemu jak je zvykem takže 200 + něco případně 800 + něco. A lidi udělají tradááá a půjdou jinam. Však to známe. Ze stejného důvodu všichni ISPíci vnikly. Je třeba si uvědomit že 600,- a víc lidi masově prostě platit nebudou. Pro mnoho z nich to je 5% z platu.

A to můžeme pokračovat dál a můžeme se pustit do servisu třeba od O2. No a jak je známo, přípojka samotná je k ničemu když má zákoš doma na prd wifi a nebo nedostatečné pokrytí což O2 řešit nebude nebo prostě bordel doma v síti atd. atd. No a pak je z gigového fiberu uslintaných pár desítek Mbit když je dobře nebo to vypadává. Opět nastoupí lokální ISPík. tak jak tomu bylo posledních 25 let.

Nemám vůbec strach obzvlášť když máme 60GHz pásmo.

  • 3com replied to this.

    hapi Je to běžná věc, když se někdo ozve, že chce odejít tak 99% je vždy jenom kvůli tomu, že mu operátor nabídl balíček služeb do kterého chytře schoval i internet na doma a na první pohled to vypadá výhodně, ale časem se změní cena nebo lidé zjistí, že to nefunguje jak byli zvyklí. A +- 80% se vrátí zpět s tím, že to pro ně bylo poučení do budoucna a už nikdy víc. Dokonce máme v jedné horní dolní zákazníka co je šéfem pobočky jednoho operátora z velké trojky v Krajském městě (nebudu jmenovat). Platí 4 linky každou plnou palbu pro celou svojí rodinu na 4 různých adresách v jedné obci. A najednou se ozval, že je max. spokojený, ale jednu tu linku by chtěl zrušit, že se mu dostal do ruky zdarma neomezený 5G modem pro domácnost na pevný internet. No vydržel 2 měsíce, než se ozval ať ho jdeme připojit zpět. Rychlost sice na 5G měl, když měřil ve stovkách Mbit, Ale odezva byla úplně mimo a syn si už na tom nezahrál online žádnou akční hru jak byl zvyklý...

    aktuálně z Rakouska, operátor A1:

    vypadá to dobře že? I ty časy nevypadají zase tak strašně ale ten net nemá švih. Stránky se vlečou. A také je nutné dodat že mám 5G signál -95dBm což je řekl bych hodně. Samozřejmě toto je ideál přes mobil. Přes ty jejich válce na střechu to takové není. Vlastně sem si ani nevšiml jestli tu někde byly venkovní modemy. Že by všechno v zemi?

      hapi To se nediv že se stránky vlečou, když všechen ten provoz taháš přes ČR. S místní SIM by ti to jelo myslím lépe co do pocitové rychlosti.

        hapi Všechno v zemi: Že by LayJet? 😃

        Jinak nějaká konkurence může probíhat v lokalitách, kde ta infra není ještě vyspělá. U nás Starnet jel jen bezdráty po okolích vesničkách, ve městě mu pšenka nekvetla. Tam si lokálové vesele jeli optiku minimálně 15 let a vůbec se s tím nepárali. Koupil se kamion cívek a všude se flákalo to samý. Páteř, propoj mezi domy nebo vchody, prásklo se tam 96 vlákno. Dlouhý velký paneláky mají někdy dva i tři propoje s okolní sítí. Město tomu fandilo a neházelo klacky pod nohy. Když lokálové pokryli celé město optikou křížem krážem, tak si jednoho koupil ČEZ a druhého Starnet. V momentě, kdy je vlákno do každého obydlí, tak si myslím, že game over. Jak chce někdo tomuto konkurovat? Kdo bude stavět optiku v místě, kde už jedna je? Pustí je vůbec SVJ do tech. zázemí? Jak donutí lidi přejít k němu? Servis, support? Na to lidi se*ou, hlavně že jede net, jako když teče voda.

        hapi Tak nevěř. Ten RTT do ČR při roamingu zanedbatelný není. Jasně že nedosáhneš toho co přímo na optice, ale znát by to bylo.

        Ten roaming je občas tragédie, tohle je roamující SK SIM v síti českého T-Mobile v Praze 🙂 šlo to sice na CZ server, ale i tak jsou ty odezvy tragické. Druhá O2 CZ SIM měla ping pod 25 ms.

        S roamingem je to vtipný. Plánovali jsme cestu do Chorvatska a chtěli jsme si v jedné destinaci najít jizdní řády MHD - server nám řekl Sorry, geoblokace, web nedostupný.

        Přijedu na místo a že se z telefonu podívám, jak to teda jezdí. Sorry, geoblokace, web nedostupný.

        Až v ten moment mi došlo, že data letí do ČR a pak zase zpět na chorvatský server a obráceně.

        No ... jizdní řád jsme nedostali a já tam nasranej kopal do zdi.

          skrivy Tak geoblokace v rámci EU by snad měla postupně vymizet, je na to pokud vím nějaký nový zákon.

          Tak Update k původnímu tématu: Po týdnu se sami ozvali Starneti, že se určitě na ten problém chtějí podívat na místě, že to vypadá na špatnou kabeláž za ONT ... tak přece jen uvidím, jak se drbou na hlavě, až se píchnout svým patchem do ONTu a uvidí, že je to skutečně někde v jejich síti. 😃

          o 21 dní později

          Tak jen píchnu další update.... Problém mají hlášený více než měsíc a Starneti neumí změnit tarif na GPONu. A jsou úplně zoufalý, prý nevidí konfigurace, kde by něco bylo špatně. 😃 😃 Z těch telefonátů tipuji, že nemají jaksi přístup (login) do síťových prvků a nemají nad sítí vůbec kontrolu. Admin ani na telefonu netuší, na který GPON uzel je náš dům napojený. 😃 😃 Jak je to reálné, že koupili něco a jen se modlí, že to pojede dál? 😃

            Jako pokud k tomu nemají přístup, tak mám hromadu otázek. Jako třeba, jak řeší nový přípojky? Jak řeší update prvků? Jak řeší monitoring?

              besoon Jako třeba, jak řeší nový přípojky? Jak řeší update prvků? Jak řeší monitoring?

              Skoro bych se vsadil že to neřeší nijak...

              besoon a to jak jste psal že někdo přijede osobně dopadlo jak? Dorazil tahač kabelů usoudil že za něj v cajku a odešel? 😄

              Týpek co dorazil, byl hodně v pohodě. Za 5 minut zjistil, že fakt je to v síti řekl, že je tam úplně zbytečně, když to mají v tiketu a že na centrále jsou *****. Pak jsme hodinu kecali o hardware. 😃

              No a pak se dva týdny nikdo nepozval, tak jsem začal každý den volat na support, že mi včera slíbili, že mi zavolají. Po týdnu jsem je konečně asi přestal bavit, dneska telefon s oblastním adminem a problém vyřešen. Docela jsme si pokecali.

              Alfou a Omegou všeho je to, že ve Starnetu levá ruka neví co dělá pravá. Admin pro oblast měl dovolenou a nikdo jiný to opravit neuměl a na centrále netušili, že má daný člověk dovolenou. No prostě korporátní bordel, kdy lidi "v terénu" jsou schopný, ale managment a výměna informací je tragická.

              Jo a pro STARNET menežment, protože to tu čte: Když už chcete všechno honit přes support pomocí tiketů a rozhovory nahráváte, tak si nasaďte STT (Speech-to-text) a přepis rozhovoru připojte k tiketu. Tak chudý nejste, aby jste si nemohli zaplatit ChatGPT. A zachováte tak surové informace i přes totální neumětely, kteří 80% info ztratí.

              Nezbývá než to zakončit, kulturní tečkou...

              Síť nám spadla, síť nám spadla,
              kdopak nám ji opraví?
              Hlavní admin, není v práci,
              a jiný to neumí.

              Vytočíme všechny čísla,
              třeba někdo zvedne to,
              když to spraví, dáme mu klid,
              celej měsíc kafe, jo!

                besoon tak aspoň že tak 😄 Váš osud byl takzvaně ve Hvězdách 😄 ale nakonec cestu našel 🎉

                📡 Telekomunikace.cz