předpokládám, že to umí ;-))
Vigvam 22. ledna 2025 / Setkání ISPíků u Kolína se CyberTruckem
Okej, tak přijedu.
krystofklima tak organizátor by měl zajistit nejméně 3 wallboxy AC, jeden také pro mne
okoun Dobřééé on
okoun Já bych tipl, že i víc by se jich využilo ;-)
okoun Kde jsou tady skeptici, v téhle diskuzi snad každý jede EV /kromě mě, stále se nevejdu do ničeho menšího než Sharan ;-)))) a to možná zase potáhnu vlek ;-)) snad příští rok třeba Buzz v 4x4 když už ho budou opravdu prodávat ;-)/
Jinak s wallboxem zklamu, pán má malý příkon na místě, je rád, že uživí všechna tepelná čerpadla, takže kdyby byla akce v létě, byla by rezerva, ale nyní v zimě asi ne. Minule jen Vigvam měl nějaké 20kW dmychadlo jako pomoc pro 10kW čerpadlo...a to nevím, jestli bylo v tepelném výkonu nebo příkonu...a k tomu barák
Zatím mám slíbenou alespoň 16A zásuvku 400V pro CyberTrucka...i když to asi nebude na ty popojížďky nutné ;-)
krystofklima Jinak s wallboxem zklamu
V pohodě, nabíječek už je všude dost ;-)
darklogic JJ potvrzuju, jen taky ty ceny....to je jediné, co mě nyní zklamává na EV věci...Buď budu trčet cestou 5hodin u každého LIDLu nebo pojedu hezky na nejbližší McDonald ale za 19,90 kWh ;-(
Za 14dní s EV průměrná cena 6,49/km...a doma nabíjím jen z poloviny, protože tu druhou polovinu jsem někde v Brně nebo Ostravě
Ale holt každá sranda něco stojí ;-)
krystofklima Za 14dní s EV průměrná cena 6,49/km.
A to se vyplatí...
krystofklima Ale holt každá sranda něco stojí ;-)
Takže EV je taková sranda, hračk pro každého...
krystofklima a proto jezdim cca za 2,30/km
- Upraveno
krystofklima Buď budu trčet cestou 5hodin u každého LIDLu nebo pojedu hezky na nejbližší McDonald ale za 19,90 kWh ;-(
Za 14dní s EV průměrná cena 6,49/km
To má být co za vesmír? Rychlonabíječky PRE, ČEZ, E.ON, Ionity atd jsou na každém kroku. S dobrým tarifem se dá dostat na cenu kolem Kč 10,- / kWh. Tzn. s průměrnou spotřebou 20 kWh / 100 km to dělá dvě kačky na kilometr. Jakej lídl s mekdonaldem? Co je to za šašci?
- Upraveno
iTomB no jo, pokud máš vlastní FVE, dobře postavený barák, nějakou super smlouvu a jezdíš kolem komína, tak samozřejmě Ti vyjde jiný mix než mně. Který ráno sedne do auta v 6.00 aby byl v 10h nejpozději na školení v Uherském Hradišti. A jakákoli zastávka Tě zase hodí o další hodinu v čase, takže si ji nemůžeš dovolit /nebudu kvůli tomu vstávat ještě ve 04.00/ a den dříve nepojedu, zákazník nezaplatí hotel navíc jeden den a navíc v ten den je jiný zákazník na druhém konci republiky, jako byly nyní Klatovy čvrtek a Vyškov pátek ;-)
a HyperChargery jsou super, tam je to dobré, jen musí být volno, což bývá, jen ta cena 19,90 nebo ještě hůř Ionity v Lovosicích 23CZK
S průměrnou spotřebou je to hezké, třeba ten půjčený Buzz na 14dní spotřeba okolo 22kWh...jenže baterka max 77kWh což je proklatě málo, ani 100kWh by nebyla dost při té spotřebě.
Zlatý hřeb byla cesta z Pradědu domů, přes Pardubice, tam zapřáhnout vlek, vyložit stožár v Mladé Boleslavi, odtamtud do Žatce, vyložit druhý větší stožár a odtamtud domů...cesta dieselem na cca 7.5hod se zastávkami na oběd, večeři 9.5 ať nežeru....vyjel jsem v 10:30 a byl doma 03:00...v PCE ještě dojezd 210km, v Bolce už dojezd 10km a to po 109km...ale pravda vlek prostě žere....https://mapy.cz/s/nocorupeha
A není to žádné pomlouvání, prostě jen osobní zkušenost
- Upraveno
zdeneksvarc Rychlonabíječky právě zmiňuju, na každém MC je nejrychlejší HyperCharger ČEZ bývá i 350kW
ale cena 19,90 s aplikací a rychlým tarifem.
Ionity má většinou 250kW dobíjení, super, rychlé, ale ty chtějí 23CZK při platbě kartou.
nabití i tak u 77kWh baterie trvá 40-50min a to jen do 80% jelikož od 50% to už jde hodně pomalu
takže ve výsledku, abys furt nestál, tak raději dobiješ do 50% a zase jedeš a pak dobiješ zase do 50% ;-) což je vlastně dojezd 200km....pravda, ten nový Buzz bude mít baterii 100kW což je lepší, ale stejně budeme muset zase delší čas čekat do těch 50% ...ale je pravda, že ve výsledku bude i vyšší dojezd ;-) pro mě by byl ideál někde okolo 200kW baterie a spotřeby 10-15kW ;-))))))))))
Zítra jedu do Sobranců 860km....a Touranem minulý týden jsem jezdil okolo 5.9 - 6.1L/100km protože v zimě není ani klima, takže 1,96CZK/km iTomB ;-)
A to samozřejmě s EV člověk jede i po dálnici 90kmh aby se vešel do co nejdelšího dojezdu...ne že bych při téhle spotřebě jezdil extra rychle, ale 110-120 to je ;-) při 90kmh jsem naposledy jel za 4.8L/100km což se rovná 1,62CZK/km
krystofklima a otázka: je to myslíš dobrý nápad dělat školení a konference v nějakém UH, které je skoro u hranic ČR?
Myslím, že tady je jasně vidět ta nevýhoda, ale to už jsem říkal i když jsem jezdil s naftou, prostě za mě je to jalově propálená energie jen pro co? stojí to za to? je tam nějaká nadměrná pozitivní energie?
Kryštofe, vy jste jiný EV svět asi ten reálný. Tady se jezdí km v EV za 0,50 Kč a Vy jezdíte za 6,49,- Kč.
Ale děkuji za reálné vyhodnocení EV od uživatele EV co nemá FVO a jezdí od hranice k hranici.
- Upraveno
krystofklima Jestli se nepletu, LIDL má nabíječky 50 kWh. I kdyby měl člověk teď v zimě spotřebu 25 kWh/100 km, tak by za těch zmíněných 5 hod. nabíjení za den ujel 1000 km (tzn. celou republiku napříč tam a zpět). A to ještě za předpokladu, že by ráno z domu vyjížděl s úplně prázdnou baterkou a jel by hned dobíjet, což je blbost.
Zmíněné ceny na rychlonabíječkách jsou zase za předpokladu těch nejhorších možných podmínek, které u pravidelného uživatele EV nehrozí, tj.:
- nevyužívá Tesla Supercharger
- nemá žádný tarif (ani bezplatný) u žádného z velkých poskytovatelů (ČEZ. E.ON, PRE)
- používá v některých případech zcela zbytečně ty nejrychlejší nabíječky s nejvyššími tarify
okoun proto jednu dělám v zimě v Čechách, kdy jsou i hůře sjízdné a jednu v létě na Moravě, jelikož máme i bratry Moraváky a také bratry Slováky....jen pro info, na MikroExpo UH jezdí každý rok dvě firmy z Chebu a Tachova, a z druhé strany z Vranova nad Topľou a zo Sobraniec /7km od UA/...takže to pak mají hoši alespoň na půl cesty
při 400 účastnících jsou už cesty rozmanité...a kdysi jsme si s JALIm řekli, ať je to československé a to dodnes dodržujeme.
udělali jsme linku Aš-Čierna nad Tisou a v prostředku nám vyšel Zlín.
Ale tehdy se ve Zlíně rok 2006 nacházel akorát Hotel Moskva a zbytek byl malý a nepoužitelný, sami nás odkázali na UH, že tam se každý rok pořádá LFŠ UH a tak budou určitě na to zařízeni....a tam najednou sál pro 800delegátů...spousta ubytovacích prostor kolem, spousta restaurací, v létě to tam navíc i večer žije...dnes už si ani neumím, ale asi ani nechci přestěhovat jinam. Vigvam dělám 6.ročník ale MikroExpo bylo už našich začátků, někteří ještě na akci jezdili vlakem a busem, jelikož neměli řidičák a dnes vozí už s sebou i velké děti...to je moje velká srdcovka, letos už byla i akce plnoletá 18let ;-)))
vážení zvonili jste klíčema tak máte kapitalismus, tedy nikdo vás nebude vodit za ručičku a žádné centrální cenové řízení....
někde koupíte rohlík za 1,9 Kč někde za 3 a někdy za 5kč tohle pratí úplně pro všechno co je pod trochu nějakou konkurenční soutěží...
zrovna tak bych mohl brečet že v praze na jižní spojce tankuji naftu za 40Kč/l a u ONO tankuji za 34Kč/l....
- Upraveno
darklogic já nemluvím o teorii, ale o praxi...skoro pokaždé co mám auto v servisu, tak si nějaké EV půjčím, už jen ze zájmu a pro zábavu....jasně, nemám žádný dlouhodobý tarif /ale nevím o tom, že by třeba šlo předplatit něco u ČEZ jiného než prostě jen aplikace/
a LIDL má někde 22kW a někde 50kW jejich krédo je spíš jen jako doplněk, že si prostě člověk může jen dokrmit
jelikož k nim jezdím, vím i jak dlouho to trvá, baterie 77kWh z nějakého dojezdu 70km do 80% je nakonec třeba okolo 55min...taky samozřejmě ne každé auto má předehřev baterie a ne každé auto má nabíjení rychlé konstantně, měl jsem například nyní půjčený ID.7 a tomu trvá cca 4-5min než "zjistí" že jako může a pustí se do vyššího odběru do té doby 10-20kW ... neberte mě za slovo 4-5min možná i 3min ale je to prostě pro mě sakra dlouhé vždy ;-(
Pravda, člověk na nabíječce pošle spoustu mailů a vyřídí spoustu práce ;-D ale dojezd se prodlouží o dost....
s Hyperchargery problém nemám, ty jsou super, jen tu cenu poladit a bude to i rychlé a použitelné, i dobré
ale pro tu zábavu se mi to líbí a jsem pro....nejsem proti EV