okoun No jasná věc. Když jedeme rodina, tak nás Tesla vyhání z nabíječky dřív, než děti potřebují. Když jedu sám, tak bych vyrazil od nabíječky dřív já než Tesla, ale těch pět minut navíc je upe v pohodě. Bylo by zajímavé spočítat roční úhrn doby na benzínkách vs roční úhrn doby na rychlonabíječkách, které tvoří třeba 10-20% energie, protože člověk nabíjí převážně doma.
Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)
- Upraveno
zdeneksvarc
Presne tak, ja mam 58 kwh na superchargeru a 1801 kwh celkem, to jsou 3%. Celkem jsem za 10 tisic kilometru cekal na nabijecce 30 min. Jinak stoji doma a nabiji se, kdyz ho nepouzivam. Za tu dobu bych s mazdou cx5 tankoval 25x. Takze bych musel jedno tankovani stihnout za 72 vterin a to vcetne cesty na benzinku, zaplaceni atd.
Edit: tech 30 minut jsem byl vlastne v Burger Kingu
zdeneksvarc Ano, všech brněnských 20 (8+12) stojanů je v provozu.
Tak to je velká paráda. Tím pádem je to největší supercharger v ČR a taky větší než ve Vídni, kde je 16 stanic.
kamilj Já opravdu nevím jak vy, ale my jsme dostali co jsme potřebovali. Asi je to o koordinaci a taky myslet na zadní vrátka.
Což o to, zadní vrátka v podobě velkého kanystru s benzínem připravena byla, ale bohužel zrovna ve vedlejším v objektu, na který spadly dráty VN. Tam jsem se fakt neodvážil jít, zvlášť, když to pak zlověstně cvakalo No a kvůli těm spadlým drátům nešla ani elektřina, takže nebylo kde natankovat.
Přiznám se, že jít za hasiči pro benzín do elektrocentrály, abych udržel v chodu síť, mě ani nenapadlo. Možná by mi to bylo i trochu blbé, abych neubíral na potřebnější věci.
V tomto momentě mě ale hodně štvala Tesla, že neumožňuje dodávat elektřinu zpátky do sítě. Mám velké bateriové úložiště na kolech a nemůžu ho použít na dodávku proudu I blbá Kia to umí.
- Upraveno
V tahačích začíná být taky pěkně vymalováno, jestli do toho MAN, Volvo, Iveco, Scania a Mercedes pořádně nešlápnou. Parametrově se trochu chytá eAcros 600, ale dizajnem je to jak Sergej vs L0 šinkansen
Zatím to brzdí nedostatek průjezdných MCS nabíječek, ale něco mi říká, že se to brzo začne měnit. Jednak je to budoucí zlatý důl a jednak stačí pokrýt jen dálniční tahy. A dost možná přibudou MCS nabíječky na heliportech
Dobře si to rozdělili limonádovníci. Pepsi objednává Tesla Semi a Coca Cola objednává Windrose
zdeneksvarc ten Windrose Truck je dobrá kopie Semi
Lepší dobrá kopie než špatný originál
Vyplatilo se Němcům opustit jádro? Studie odhaluje překvapivé zjištění
Norská studie dokazuje, že masivní investice do obnovitelných zdrojů energie přinesly Německu v posledních 20 letech mnohem menší redukci emisí skleníkových plynů, než jakou by zajistily za výrazně nižší částky jaderné elektrárny.
https://www.idnes.cz/technet/veda/energetika-jaderna-energie-nemecko-obnovitelne-zdroje.A240930_112618_veda_alv
Asi tak...
- Upraveno
A je vymalováno. Zas prodeje spadnou tak jak v Německu.
Rozhovor u Moravce, kde nějaký eko-Pirát poukazoval, jak si představuje ekonomiku automobilového průmyslu.
Václav Vislous, Martin Jahn a Filip Turek - Otázky Václava Moravce - Elektromobilita
To bude hodně zajimavé, jak to tady vše dopadne...
kamilj
tak já doufám, že se spustí další kolo když byl takový zájem aneb Češi si potrpí obecně na dotace a zlevněné produkty, v tom jsme borci...
ten nějaký eko-pirát rozhodně není v tomhle názoru sám mezi ekonomy, podívejte třeba na přednášky od Radka Špicara, ono jich je více. Nesmíte halt brát ve vodách kolem Vašíka Klausového.
Všechno co tam bylo řečeno má logiku a hlavně se to stalo v minulosti, proč by to mělo být teď jiné fakt nechápu, ledaže by někdo do toho úmyslně házel vidle, což samozřejmě jisté skupiny dělají protože je to logicky v jejich zájmu.
krásný rozhovor s odborníkem na auta panem Vaculíkem který se opravdu snaží dívat na věc po technické stránce
okoun No nikdo...prodejci Tesly strašili, že raději objednat auto hned na jaře, aby se nestalo, že pak už dotace nebude. Jsem si říkal "no, to určitě, jen vlhký sen prodejců, co chtějí prodat", ale ve výsledku tak moc nepřeháněli.
- Upraveno
kamilj Tak určitě prodeje spadnou - kdo z IČařů elektromobil chtěl, tak se ho snažil pořídit tak, aby získal dotaci a nebylo pozdě. Takže předpokládám, že ta křivka prodejů teď prudce spadne, aby pak zase postupně pomalu začala růst přirozeným vývojem...pokud teda nebude ve vzduchu předpoklad další dotace a čekalo by se na její spuštění.
Co je v odkazovaném videu netuším, pokud někdo neudělá souhrn. Opravdu po mně nikdo nemůže chtít, abych koukal na Turka.
- Upraveno
Zamýšlená ostrovní nabíječka Tesla Oasis, 168 superchargerů + 11 MWp soláry + megapack 39 MWh. Pro Kalifornii (Lost Hills) asi dobrý.
zdeneksvarc no díky té energetické divizi Tesly ji jsou teď dost akcie nahoru, líbí se mi že Tesla to má rozjeté na více frontách a ne jen auta a náklaďáky, tak si myslím že by to měla mít každá lepší firma...
- Upraveno
okoun Energetická divize Tesly by mohla šlapat i víc, protože tady jede Huawei docela bomby. Ale před Supercharger sítí klobouk dolů. Dnes Brno z 20 stojanů 12 plných. To musí Tesle vydělávat. Ať mi nikdo neříká, že ne.
zdeneksvarc jj Brno to je jiný vesmír ako Praha, nechápu čím si to Brno tak vysloužilo