Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)
- Upraveno
hapi hele tady je návod: https://service.tesla.com/docs/Model3/ServiceManual/en-us/GUID-D2C770A6-BF67-4F69-88F9-910F28C6BD43.html
vypadá to že se žádná složitá práce nekoná... počítaj na práci 5,4h
a když se nebudeš bát, tak si koupíš ojetou třeba tady: https://www.ebay.com/itm/204256023306
Nevyměníš si ji sám protože ti Tesla baterií neprodá. Neprodá ji mimo své servisy. Ostatní věci ano ale vysokonapěťové části nedostane externí technik do ruky. Zajímej se, nedávno vyšlo video o servisu mezi Prahou a Brnem a tam říká co z Tesly si může objednat jako člověk, co jako obecný servis a co jako registrovaný servis a co nedostaneš mimo oficiální servis.
Myslel jsem si to, že vaše odpověď bude taková jaká je. Vidím, že ekonomický propočet to není. To co jste napsal je maximálně zjednodušené. Těch proměných do výpočtu vstupuje daleko, daleko víc. Vidím, že se s Vámi nemá o cenu přít. Bezpečně vím, že 10x levněji nejezdíte. Alespoň jste mně vysvětlil, jak se ekonomicky díváte na EV. Děkuji. Pak se nedívím tomu to co se okolo nás děje.
Zkuste to příště bez té osobní roviny. Bez těch urážek.
Že je elekro lidí málo je fakt. Je otázka, zda ti z automotive vypadne lidi se správným papírem. Obecně nám klesá ochota pro technické obory globálně... Jiná věc je, až automotive padne na držku, zda nebudeme mít jiné starosti, než kdo mi vymění aku v autě. :-(
Co jsem postřehl, tak spousta servisů brečí, že mají problém sehnat někoho s papírem potřebným právě na tyto novější BEV, aby si mohli udržet ten správný servisní status..
A obecně servisy mají kolikrát sehnat kohokoliv. Známej je ex servisák u Fordu. Ten servis, kde před sto lety servisoval, stále jen žije z toho, že tam mají založeny ty jeho papíry a když je potřeba s ním zamávat, tak se tam staví na kafe (a auto si raději v jejich dílně oservisuje sám). A takových nebude málo. :-)
- Upraveno
kamilj ROFL, jo pro mě to je matematika pro 3. třídu ZŠ, pro vás integrály a derivace Jediný co ještě "do hry vstupuje" je pořízovací cena, ta je dneska stejná jak u ICE tak u BEV a pak teda ještě můžeme započítat třeba dalniční známku a brzdy... co?
Ale chápu, klidně si do proměnných můžete dát i pořízení garáže, rodinného domu, nebo třeba dálkových vedení VVN, když vám to vyhovuje, tak si tam zahrňte co chcete. Je to váš boj, vaše peníze...
TTT až zkrachuje ten automotive
Myslíte si,že pro naší zemi to bude opravdu tak skvělé když zkrachuje automotive? Víte o čem to píšete? Na automotiv je navázáno stovky tísíce pracovních míst. Vytváří velký objem zahraničního objemu tržeb. Pokud k tomu dojde tak € nebude za 25,- Kč, ale raketově vyletí vzhůru. Věřte, že i ti popeláři by přestali vozit ten starý EV šrot ze západu.
majklik jde o to, kolik servisu potřebují ICE a kolik BEV, mám elektro aut několik, poměr servisu BEV vs. ICE vychází zhruba 1:5 + servisy na BEV jsou jednodušší (je to podobné jako servisovat rádio vs. optika) A samosebou i výroba BEV je jednodušší a potřebných součástek je řádově míň –> menší řetězec / míň pracovníků. To je mimochodem jedna z těch zásadních věcí, která přivádí Teslu k zisku a VW ke krachu...
- Upraveno
kamilj psal jsem to výše, říká se tomu "Strukturální změna ekonomiky" a tohle fórum existuje kvůli díky přesně stejné změně. Nebýt Internetu, neexistovalo by, stejně jako valná většina diskutujících a jejich firem...
P.S. jo a můžete mávat rudým praporem, dát se do odborů a stávkovat, ale k té změně stejně nakonec dojde. Jde o to, že ten, kdo se přizpůsobí, ten na ní vydělá, ten kdo bude jen tupě čumět, ten zapláče. As always...