• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

mirek_k Přesně tak. To totiž není žádná zkratka, ale jiná jednotka.

Ono pozor. kW, kVA a kVAr jsou taky rozdíl 😁

ok, takže pro příště žádný "hAP ac" ale RB962UiGS-5HacT2HnT ok? 😂

Cosínus fí na Vás, holoto líná! Hází tu po sobě akumulátory do auta tak, až jim už zbývá sil jen na metání kvazijednotek. :-)
Apropo, kolik tak váží ten aku do nějaké střední Tesly? A pro nás, kluky z Vysočiny, tak prosím v moravských centýřech, ať v tom netápeme.

    majklik a není náhodou podstatné kolik váží celé auto než jedna komponenta v něm?
    právě zhouba EU koncernů je v tom, že neumí udělat lehký BEV 🙁

    majklik tady 3/4 lidí ani neví, co účiník je 😁 natož jak se kompenzuje a proč třeba baterky jsou k tomu skvěly

      cmgn úplně bych nepodceňoval znalosti ostatních. Ale jinak ti to řeknu přesně... uličník, to byl ten pták co rychle běhal, dělal "mikmik" a kojot ho nemohl chytit ač se snažil sebevíc. Ten pták byl určitě na baterky, jinak ten výkon nechápu.

      Sleduji tuhle diskuzi dlouho, aktuálně vybírám auto ženě. Stávající peklostroj už má nějakou tu mouchu a stává se z něj neekonomická kasička.

      Roční nájezd 5-7k km, 90% město / 10% přejezd po okresce do vedlejšího okresního města ( max 40km tam a 40 zpět ).
      BEV je tedy velmi vhodné. nafta nepřipadá v úvahu, malý turbobenzín s přímým vstřikem je dnes také peklo ( ve hře byl motor 1.2TCe který ale trpěl neduhem - při neúplném ohřátí propouštěl benzín skrze kroužky do oleje a to olej ředilo -> nemazalo! ). Je to známá chyba, dělají repas motoru výměnou 1:1 za cca 50k :-/

      Takže BEV - Jak tu padlo - nejsem ředitel společnosti, auto bych kupoval jako FO takže cena s DPH, nevychází mi operák ( pro FO ), z kapsy nevytáhnu milion - strop je cca 0,5mio ( v hledáčku - bmw i3, vw id3, tesla 3 )

      velký otazník - bydlím v paneláku v severních čechách - vytáhnout na noc prodlužovak z balkonu = ráno mám pod okny romskou osadu - navíc mám 1F hodiny s 15A rezervovaným příkonem
      Hned za domem mám ale lidl a penny ..
      Lidl má svou nabíječku kde podle dostupných info je cena za AC dobíjení 7,-kč za kwh kdežto DC za 10,-Kč.
      Penny má nabíječku od E.ON a zde jsou pro mě tarify trochu zmatené. nicméně očekávám ceny +-10%

      Za předpokladu nájezdu 100-120km týdně mi to vychází tak že bych každou sobotu ráno šel a postavil auto na nějaký čas k nabíječce a pak ho žena týden zase dráždila. V případě nutnosti lze samozřejmě řešit dobíjení kdekoliv jinak
      Jsme cca 50k obyvatel město takže nabíječek už je tu poměrně hodně. Nicméně tyhle dvě mám fakt přímo pod zadkem.

      Dává BEV smysl i v tomhle případě? Být odkázán na nabíjení na veřejných stanicích? bez domácího wallboxu bez vlastních solárů?

        kmotrik myslim ze ne a stou prodluzovackou si me dostal... :-)

        kmotrik ideální příklad na BEV. Bud jetá Tesla 3 standard Range nebo nové EX30 či si počkat na Elroq. Klidně se základní baterií. Pokud Teslu, osobně doporučuju Radka Landu. Doveze, postará se.

        Každopádně, já najezdím 40-50kkm ročně, nabíjím jen venku (nemám vlastní zásuvku) a naprosto bez problému. Jezdím za kačku na km i tak.

        Osobně doporučuju nabíjecí čip od EONu. Hustá síť rychlonabijecek, i těch pomalejších a AC, i s paušálem za 0 relativně levne (AC 8 kc, DC ultrafast myslim 11,50, nebo 12.50 kc).

        Pokud je to takovy maly dojezd, je to opravdu na jedno postaveni ke stanici v tydnu na par hodin nebo na pul hodiny na DC.

        Rychlonabijeni z dlouhodobe zkusenosti baterii nijak extra neškodí. Stárne spíš v čase nebo při podbíjení pod 10% nebo stacionárním přebíjení nad 80%. Nicméně, u LFP baterie není problém 90-95%.

        kmotrik Přesně případ pro jetou TM3 SR. Varianta se sobotním rituálem je dobrá, ale klidně to může být varianta docvrknout z DC 50 kW při každém nákupu.

        AC 11 kW za sedm kaček je zlatá cena. DC 50 kW za deset kaček je pořád celkem dobrý. S předpokládaným nájezdem budeš mít roční spotřebu okolo 1.3 MWh. Což by dělalo rozdíl čtyři tisíce kaček. To za komfort rychlejšího nabíjení stojí.

        K tomu nabíjení na ulici prodloužkou z okna. Takhle jsem rok fungoval s H-D Livewire. Znám lidi, kteří tak fungují dodnes. S EV motorkama i autama.

        @cmgn díky za názor, EX30tkou jsem teď jel, zajímavý auto. EON stojí právě u toho penny.
        @zdeneksvarc jetá TM3 je právě ve hře stejně jako bmw i3 - to nabíjení z balkonu si vážně nedovedu představit - s parkovacím místem je to tu tak na prd že bych musel mít na balkoně 200m prodlužovák - občas najdu volné parkovací místo i na parkovišti vzdušnou čarou 150m od balkonu a ještě přes hlavní silnici.

        Nevím jestli by se s magistrátem dalo domluvit vyhrazený parkovací stání na EV v rámci - budu si tahat prodlužovák jenom sem.

        Koukal jsem a všechny nabíječky které zmiňuji jsou 50kW DC nebo 22kW AC ( chápu li to dobře ).
        další otázka ohledně servisu:
        Co pneumatiky? Jak to vypadá? S nimi?

          kmotrik Určitě není ulice jako ulice. Někde to jde v pohodě a jinde je to utopie. Ano, většinou se u nákupáků kombinují DC 50 kW + AC 22 kW nebo AC 11 kW. Většina nových aut, včetně Tesel, umí vytáhnout z AC stejně max 11 kW (3 x 16 A).

          Rychlejší nabíječky (>150 kW) jsou většinou až na hlavních tazích, protože tam chce člověk typicky zastavit na 10-20 minut a mazat pryč.

          Sjíždění pneumatik záleží hlavně na převažujícím stylu jízdy a geometrii. Tesly nejsou o moc těžší než srovnatelný spalovák.

            Ja bych presne sel do i3 nebo Model 3 SR. Obě auta jsou relativně nesmrtelný.

            i3 jsem si půjčoval vždycky když jsem měl X5 v servisu a 200km na ni bylo reálných. Navíc už má dneska i neznačkový servis a výměna baterky nestojí ranec.

            A bude taky o dost levnější jak M3 SR

            Pneumatiky nedokazu zatím posoudit, ale na M3 LR mam na letních za těch pár měsíců nějakých 22 tkm a naprosto ok. Víc jak 4mm tam bylo určitě.

            tomcizech a to je předpokládám zase jetá 94Ah ne? Za tu cenu bych funglovku od bmw nečekal.

              dagus ja si myslim ze do tech 0,5Mkc s DPH zadne nove BEV nekoupis (nepocitam nakupni tasky alias citigo atd.).To uz radsi benzinaka a mam AUTO.

              • cmgn replied to this.

                zdeneksvarc hele co musím teď říci a oprávněně, že v Praze na parkovištích u nákupáků je to s AC totální tragédie teď před vánocema, někde jsou jen 2 porty někde 4 porty a je to prostě furt plné, na tak velké parkoviště jako je třeba na OC smíchov nebo i menší OC novodvorská plaza, prostě je to děsně málo na to kolik ten AC stojan stojí jich tam má být minimálně 10...
                Na starém městě v Praze je to také kakastrofa, všechno je to plné, většinou to tedy sejmou PHEV ale to je fuk, je to prostě plné 🙁
                Ten boom EV co byl v tomhle roce prostě zatím vůbec nebyl paritní s výstavbou ACček i když bylo jich tu více než být mělo, ale teď je to už špatný....

                  okoun

                  zkus se podívat na parkoviště v outlet aréně ve Štěrboholech ... hodně mě překvapilo kolik stojanů tam je.

                  okoun To se doufejme pohne s nárůstem počtu BEV. Když si vezmu kolik SC i dalších nabíječek je v Norsku a dalších zemích které mají procento elektromobilů podstatně vyšší, tak bych se toho že nebude kde nabíjet neobával.

                    jcltm já doufám protože DC jsou krom Vestce v ČR naprosto dostačující zatím, ale prostě AC což je právě to kouzlo "nekonečného dojezdu" u BEV je to mizérie 🙁

                    📡 Telekomunikace.cz