Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)
Ono to není ani tak žhavý s tím vykreslováním, jací jsme chudáci a jak máme pomalu nejstarší vozový park v EU:
https://zdopravy.cz/cesi-jezdi-v-novejsich-autech-nez-uvadeji-statistiky-ovlivnuje-je-zaliba-v-hromadeni-vraku-227402/
cmgn Přirozeným vývojem trhu
Myslíte si, že se dnes jedná o přirozený kapitalistický vývoj trhu? Já si to tedy vůbec nemyslím a důkazů o kolo nás je hromady.
Já katastrofu nevidím, ale vidím velký problém když vidím čísla v tabulkách, která jasně predikují kam jdeme.
Průměrné stáří vozového parku v ČR je alarmující. Podle dat Svazu dovozců automobilů (SDA) dosahuje letos už 16,41 let a auta neustále stárnou. Za posledních deset let se průměrné stáří registrovaných vozidel zvýšilo o 2,35 roku. Je však situace opravdu tak špatná?
https://zpravy.kurzy.cz/790404-stari-osobnich-aut-ktera-jsou-provozovana-dosahuje-13-79-let/
Bod 1) Prospali jsme 35 let inovací. Byl bych rád kdyby to bylo jiné. Jenže něco vymyslíme a hned celou rozjetou firmu prodáme do zahraničí. Viz FlowMon a další a další.
Bod 2) Digitalizovat ano, ale rozumně. Není to spása.
Bod 3) Já za 35 let podnikání jsem nezaznamenal, že by došlo ke zjednodušení administrativní agendy.
Ba naopak vidím stále větší a větší zátěž pro podnikatele až ho ten úřední šiml ušlape.
Bod 4) Souhlas
Bod 5) Hlavně zkvalitnit školství - základ společnosti. Opak je momentálně pravdou.
K ceně elektřiny použiji obrázek od Zdeňka. Myslím si, že je dost jasný kde se nacházíme.
![
Pokud je náš průmysl energeticky vysoce náročný tak asi problém zde bude.
Jen pro připomenutí cena plynu je až 5x dražší než v USA.
Uvidíme kam nám cena distribude poletí. Čim více kw tím více muziky (peněz)
- Upraveno
TTT EV určitě rychle zvedne, nebojte.
Já se nebojím a rychle to opravdu nebude. Já jen tvrdím, že to s tím EV není tak, jak o tom píšete. Navíc, jak se to ideologicky tlačí - nařizuje tak to nedojde tam jak Vy si myslíte .
A znovu napíšu. Já nejsem proti EV atd. Vymezuji se, jakou formou se zavádí - diktuje. Je to ideologie a nemá to co s "volným" trhem společného.
Možná jste nezaznamenal.
Zazvonil zvonec a pohádkám o čisté elektromobilitě v EU je konec
Evropský parlament přijal na návrh Komise usnesení, že elektromobil není automaticky klimaticky neutrální vůz.
https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-zazvonil-zvonec-a-pohadkam-o-ciste-elektromobilite-v-eu-je-konec-50719
Jak ekologický je Váš elektromobil?
Green NCAP (New Car Assessment Program) [5] je oficiální evropská nevládní organizace, zabývající se hodnocením ekologičnosti vozidel
https://realisticka.cz/2022/10/11/jak-ekologicky-je-vas-elektromobil/
Tak mně netvrďte, jak je ten vůz ekologický. No prostě není tak, jak se tady mnozí o EV rozepisují.
Jen připomenu. Pan Klíma, což je slušný a uznávaný odporník (a já mu věřím), tak jezdí v zimě km s EV za 6,49,- Kč, jak nedávno napsal v diskuzi.
Asi nabíjí kde zrovna dojde a FVO doma nemá. Vlastně v zimním období FVO EV auto stejně nenabije.
Je to tak trochu v rozporu, jak tady někdo nedávno psal, jak jezdí za 0,50 nebo 0,20 na km s EV. Nějak mně to nevychází.
Jednou, aby Vám to auto nechybělo... Dnes máte a zítra už ho nemusíte mít v Evropě řízené svazáky.
cmgn Je pravda, že platby za distribuci se neustále zvedají, ale jinak to nepůjde, opravdu potřebujeme změnu struktury sítě.
V současnosti s spolupracuji s firmou, která buduje kogenerační jednotky do farem a zemědělských družstev tzn. s výkonem min. 50kW, ve všech státech, kde jsme je instalovali ( Polsko, Německo, Švédsko ) mají stejný problém se stálými platbami za příkon/výkon.
Ve Švédsku se teď instaluje vzorový projekt pro bytový dům 8bj, kde je jednotka 35/60kW ( el./teplo ).
Palivo kombinace zemní plyn/ pelety. K tomu na střeše 40kW FVE + 80kW ESS. Počítáno pro 8bj, každá domácnost 1EV, celkem 10x wallbox. Podle propočtu při ideálním vytížení kogenerace pojede cca 5-8 hod/den v létě, 12hod/den zima.
Cena vyrobené el. kW s odpisy, servisem apod. cca 3,6 Kč, s tím, že odpadnou platby za teplou vodu a topení. Čistá návratnost počítána cca 12let ve Švédsku, u nás by to bylo tak 10let.
- Upraveno
kamilj žádný automobil není ekologický a proto si bude muset část společnosti, včetně vás, zvyknout na to, že automobil není lidské právo, že každý člen rodiny nemá právo vlastnit svůj a že individuální doprava je drahá záležitost. Však jsem to psal v tom příspěvku, na který reagujete.
Co se spalování uhlí a jiných fosilních uhlovodíků týče, doporučuji vám prostudovat co se stalo v době zvané "karbon", jakou roli v tom hrál lignin, jaká byla úroveň CO2 a kyslíku před karbonem a jaké po něm, a co to mělo za důsledek. Myslím že pro pochopení toho, zda je či není problém spalovat uhlí a jiné fosilní paliva, je to velice poučné. Možná vám i docvakne, proč je to tak velký průser a třeba i začnete přemýšlet o tom, jak se dá to CO2 z atmosféry vlastně odstranit.
Pan Klíma si nepořídil ani jednu z možných a velmi jednoduše dostupných variant, jak nabíjet za poloviční ceny. Je to samosebou jeho rozhodnutí, ale je to krasný příklad platnosti známého hesla "voják se stará, voják má". Podobně dopadnou ti, kdo si na střechu nepořídí FVE, je to samosebou jejich svobodné rozhodnutí, ale pak se nesmí divit že mají energie drahé.
P.S. tady máte takovou malou statistiku zatepleného domu (3 patra) + 4x BEV s ročním nájezdem 91.100km celkem. Na střeše je FVE 9,6kWp, ve sklepě 46kW baterie. Dům má spot a pokročilé řízení spotřeby a baterie. Jiný, než elektrický zdroj energie dům nemá. Dům je za kopcem a od konce října do konce února ne něj nesvítí slunce. I přesto 1km vychází na 0,20Kč. Snad to pochopíte. Ceny jsou bez DPH.
P.S. pár zajímavostí. Spotřeba ele z gridu je u domu za posledních 5 let téměř stejná ~ 20MWh, to co se změnilo je, že v té spotřebě jsou 4 BEV auta, která de facto jezdí na energii, kterou se podařilo ušetřit pomocí zateplení + TČ + FVE. (Zateplení samosebou snížilo spotřebu dávno předtím). Takže vlastně žádnou energii navíc nespotřebovávají. Naopak, jejich provozem se ušetřilo spálení zhruba 6500 litrů benzínu/nafty ročně. A tohle je myslím ten způsob, jak přispět ke snížení emisí, aniž by člověk musel nějak omezovat svůj komfort.
- Upraveno
TTT automobil není lidské právo
Já si zvykám. Já jezdím na kole 10.000 až 15.000 km ročně (zcela vážně) 800 km na běžkách. Doufám, že i Vy si zvyknete být bez auta.
Děkuji za tabulka.
Ještě jinak. Přeji Vám, aby Vám ten výpočet vycházel ještě nějaký ten rok než si Vás všimne úřední šiml. Přeci jen, peníze v pokladničce chybí.
- Upraveno
kamilj hele mám na kole o něco míň co vy na elektrickym celopéru, tak snad to nemáte jen na silnici, to by byla celkem bída... Kolik máte nastoupáno?
a co se daní týče, tak snad to bude cinkat co nejdýl, přeci jen, lidí jako jste vy je spousty a mají tak utkvělé představy, že si myslím, že zrovna v CZ to bude ještě nějaký ten pátek trvat... jak se říká, každý svého štěstí strojvedoucí...
- Upraveno
okoun de facto ale emise nezvyšuješ. V nejhorším případě zůstávají stejné.
Každopádně, fakt je dobrý vědět co je lignin, jakou roli hrál v karbonu, a jaký to mělo vliv na klima a život na naší planetě. Je to naprostý základ, abys vůbec pochopil proč se někdo zabývá klimatickou změnou...
stačí to hodit do chatgpt...
- Upraveno
TTT tady máte takovou malou statistiku zatepleného domu (3 patra) + 4x BEV ...
Tabulka je úžasná @TTT . Jeden podstatný údaj ,mě tam chybí. Mohl by jste prosím odtajnit, jak vysoké byly celkové investic, aby jste šetřil 24.749,- Kč a rok? Zajímá mě, 4 x BEV, FVO, baterie 46 kw, TČ, inteligentní řízení energie a práce.
Jestli se nepletu tak je to několik milionů. Když tak mě opravte. V téhle nestabilní době (min. 10 let) se já už opravdu nechci zadlužit.
Až vlády zjistí, že jim chybí spotřební daň z PHM tak stejně musí zdanit i energii pro EV.
https://www.cappo.cz/cisla-a-fakta/zdaneni-phm-v-cesku-a-dalsich-zemich-eu
Mně dává větší smysl mít základní pevný zdroj a to je jaderka, která tu energii umí vyrobit nejlevněji a dokonce i ekologicky. Koncový zákazník dostane kwh za rozumné peníze. Stejně ty jaderky tady musíme mít ať jsou pokryté střechy všech budov a u domu budete mít 2 x TČ, v garáží 2 x BEV a ve sklepě 100 kw baterii. Bez toho rezervovaného jaderného výkonu půjdeme v zimě tak akorát do lesa pro dřevo a možná se tam ještě k tomu spolu potkáme.
- Upraveno
Reálně to samosebou šetří víc Schválně vám nechám prostor na to, spočítat alespoň řádově kolik. Potom se klidně můžeme pobavit na téma, kolik vše stálo a jaká je návratnost. Do té doby si myslím že to nemá cenu, protože pokud nechápete ani naprosto základní matematiku a máte pocit, že "to šetří 25k za rok", není možné vám rozumně vysvětlit realitu. Rozhodl jste se totiž, že jí chápat nechcete.
A fakt to nechápejte jako nějaké výmluvy, vy jste se prostě jen rozhodl naprosto ignorovat realitu a žijete v nějaké svojí utkvělé představě. Proto jste schopen napsat toto: "Mohl by jste prosím odtajnit, jak vysoké byly celkové investic, aby jste šetřil 24.749,- Kč a rok?" aniž by vás vůbec jen napadlo, jak strašná kravina to je.
Za mě je nejlevnější vždycky ta energii, kterou nemusíte spotřebovat = vyrobit. A stejně jako ten uhlík uložený ve fosilních palivech má svůj průser, tak i ta energie vyrobená v jaderkách nebo fůzích má zase svůj. Pokud jste důkladně sledoval přednášku Krtila/Dědečka jistě víte jaký. Dokážete mi odpovědět jaký že to je?
P.S. už jste si do chatgpt hodil "Jakou roli sehrál lignin v karbonu a jaké to mělo důsledky pro ekosystém naší planety"? Co na to říkáte?
- Upraveno
TTT Reálně to samosebou šetří víc
Vy jste, ale tajemný @TTT. Zas jste předložil neúplné údaje v tabulce, jak ti Zelení v Německu. A na druhých je se dopočítat k zelenému výsledku. No tak neblbněte.
Možná jste jim i Vy na ty tabulky naskočil a teď mně píšete, že ta Vaše tabulka výpočtu je jiná, ale neřeknete. Matematický klíč si mám sám dopočítat.
Skandál německých Zelených: O nutnosti odstavit jádro lhali
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-skandal-nemeckych-zelenych-o-nutnosti-odstavit-jadro-lhali-40469446
Večer se budu věnovat chatgpt. Slibuji.
- Upraveno
kamilj A na druhých je se dopočítat k zelenému výsledku.
Podle mě to prostě počítat nechcete což je samosebou ta největší překážka.
Zkuste začít těma autama, to máte přímo v tom postu: Kolik ušetřím tím, že nenakoupím ročně 6500 litrů paliva na benzínce?
K tomu přidejte: "Auta ročně najedou 91.000km. Když nemusím každých 15.000km platit servis olej/filtr v ceně 5.000Kč, kolik činí roční úspora nákladů?"
Složitější úkol, pak klidně nechte na chatGPT: "Kolik se ročně ušetří peněz, pokud mám dům s tepelnou ztrátou 50kW a vytápím ho uhlím, když dům zateplím, tím snížím tepelnou ztrátu na 6kW a pro vytápění použiju tepelné čerpadlo a elektřinu?"
no a nakonec můžete začít řešit takové finesky jako: "Mám dům, kde žijí v jednom patře trvale 2 osoby, další dvě patra jsou využívány jako kancelář pro 6 osob. Jakou ušetřím ročně částku, pokud se příprava teplé vody bude řešit tepelným čerpadlem namísto ohřevu v elektrickém bojleru?"
hoďte nám sem pak všem výsledek prosím... pak spolu spočítáme tu návratnost, ok?
P.S. a fakt mě zajímá, co budete říkat na ten lignin...
- Upraveno
TTT To je těžký. Za mě, subjektivně, @kamilj žije v neprodyšné komnatě ozvěn:
1) Všechno pro listopadu 89 je jedna velká blamáž a směřuje to akorát do velké brusele.
2) Elektromobily jsou nástroj nesvobody a špehování.
3) Vraťte elektřinu na dvě kačky za kWh a nechci se o nic starat.
Bohužel spory s Kamilem nepramení ani tolik s názorovým nesouladem jako takovým, ale jeho zatrvzelou neochotou opustit bezpečí své depresivní bubliny. Pak vznikají slovní šarvátky jako ta vaše.