Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)
- Upraveno
TTT jojo, protože jsou lidi v Evropě přece "konzervativní".... a stejně jako si češi rádi připlatěj za "značku" u Lidlu, tak si určitě rádi připlatěj za dealera, co jim všechno hezky "vysvětlí" a "doporučí". Holt za lenost se platí!
Ale kdepááák. Ještě chvilku by VW/Škoda provokoval smluvní dealerství, tak obratem přemalujou showroomy na MG nebo BYD
zdeneksvarc na to dojde tak jako tak...
Kolobok Další, další..
Konec elektrické euforie? 97 % aut v Německu stále spoléhá na spalovací motor, říká průzkum
Navzdory dlouhodobé snaze o přechod na elektromobilitu se v Německu stále většina řidičů drží tradičních spalovacích motorů. Nejnovější data pojišťovny HUK Coburg ukazují, že elektromobily tvoří pouhá tři procenta všech soukromých osobních aut. „To znamená, že 97 procent všech soukromých aut má stále spalovací motor,“ upozorňuje deník Die Welt. Klesající zájem o elektromobily potvrzují i nedávné údaje o prodejích – zatímco v letech 2022 a 2023 tvořily nové elektrické vozy 6,9 a 6,6 procenta soukromých registrací, ve třetím čtvrtletí roku 2024 se tento podíl propadl na 3,9 procenta.
https://www.echo24.cz/a/HLb5P/zpravy-svet-pruzkum-konec-euforie-elektroauta-97-procent-nemecko-auta-spalovaci-motor
Ještě to pořádně ani nezačalo...
- Upraveno
cmgn jen pesimista
Já nejsme pesimista, ale realista, který vidí, jak lobbistické skupiny tlačí elektromobilitu přes veškeré zákonné nařízení, příkazy, pokuty a šikanu jak výrobců tak i obyvatelstva a přesto to nejde a nepůjde. Ono to šlo jen když byla puštěna infuze dotací. EV může mít skvělé parametry, ale nechte lidi si vybrat, tak jak to řekl Trump. Příliš tlačíte na pilu a navíc k tomu nemáte ani ty peníze. Určitě máte i vy pravdu, ale já se snažím vidět realitu okolo nás.
Pesimista je ten, který ukazuje jaká je skutečnost?
Armáda i policie odmítají elektroauta, v Bruselu chtějí vyjednat výjimku
Elektromobily se nehodí k pronásledování zločinců, hašení požárů ani do válečné vřavy, shodují se čeští policisté, hasiči a vojáci. Ministerstvo vnitra a obrany proto navrhuje, aby vláda v Bruselu vyjednala výjimku, aby se konec prodeje spalovacích motorů, který by měl přijít v roce 2035, netýkal bezpečnostních sborů.
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-armada-i-policie-odmitaji-elektroauta-v-bruselu-chteji-vyjednat-vyjimku-40508653
Už jen chybí ty tank na baterky.
- Upraveno
Ano, jste pesimista. Nikdo nikomu nic netlačí, koupit si můžete cokoliv.
To, že se z kdysi dobré myšlenky EU rodí byrokratický paskvil, to už vidí každý rozumný člověk. Ale za to elektromobil nemůže. Naopak, měli bychom dělat vše proto, abychom jich tu měli co nejvíc, abychom ropu zbytečně nepálili do vzduchu, když ji potřebujeme na výrobu snad všeho. Radši přemýšlejme, jak ty peníze narvat do transformace energetiky z fosilní na co možná nejvíc obnovitelnou, moderní, řiditelnou a tím pádem s co nejlevnější komoditou.
To, že to EU dělá blbě, o tom žádná. Ale elektrický pohon prostě je efektivnější, jednodušší a lokálně čistší. Stačí trochu progooglit studie, kolik lidi zabijou dopravní nehody a kolik emise výfukových plynů.
Ale to musíme taky každý začít u sebe. Hledat cestu, jak být lepší a odpovědnější a ne brečet u státu, ze něco nedělá.
Já třeba v Brně projektuju 100 MWh bateriové úložiště a svete div se, i s marží 1 kc / kWh mi vychází krásných 80% zisk. To stejné ve spolupráci s jiným subjektem, který má přes 400 trafostanic a potenciál na 500 MWh akumulace a flexibility. A zase. Proč bych toho nevyužil a nedokázal prodávat elektřinu za 2,7 s DPH, když vím, že si ji dokážu vyrobit za 1 Kč a ještě uložit?
A to mám technologie, které při 12000 cyklech vydrží v pohodě 6 let mého provozu. Kde asi bude cena a hlavne kvalita baterii za 6 let? Rozhodne dal nez ted. Ale nejsem pesimista, radsi budu vizionář a optimista. Věřte mi. Lepe se s tim žije.
A stačilo by, kdyby se Evropa snažila soustředit na svoji energetickou bezpečnost (což se naštěstí už dělá) a budovala páteřní linky skrz celý kontinent. Španělsko a Portugalsko mají obrovský potenciál fotovoltaických i větrných zdrojů (Španělsko už je ze 70% na obnovitelných zdrojích dnes) a to třeba ve Španělsku zatim vůbec nejede rezidentní fotovoltaika jako u nás.
Takze, stačí se jen snazit a ne žít s pesimistickou náladou. Trump má pravdu, že průmysl potřebuje levné energie. Bohužel pro nás, on má obrovské pravomoci jako jeden člověk a spoustu nerostných zdrojů pod sebou. Evropa tohle nemá. A když má, jako třeba u nás Lithium, tak se vymýšlí kraviny, jen aby se nestavělo, netěžilo apod…. A je to škoda.
Nicmene, v jedné věci máte určitě pravdu. Vypnutí německých jaderek byl zločin a státy střední Evropy se bez jaderných zdrojů v současnosti neobejdou a minimálně 20-30 let tomu nebude jinak. To je neufinancovatelne.
- Upraveno
cmgn Vypnutí německých jaderek
To byl ekoteroristický zločin kdy ekoteroristé zmanipulovali lživou studií celou Evropu. Je to učebnicový příklad manipulace s veřejností za určitým zájmem jiných.
Až dáte dohromady 100 MWh bateriové úložiště rád se na otevření přijedu podívat. Pokud Vám při zprovoznění nezmění podmínky tak jak je to dnes běžné kdy podnikatelé neví co bude za 1/4 roku. 80 % zisku, ale na jak dlouho?
Oproti Dlouhým stráním je to pidi kapacita. Nic proti. Uvidíme v čase jak Vám to půjde.
Myslím si, že daleko výhodnější cesta pro stát je uložení energie do přečerpávací elektrárny.
„Baterie“ Dlouhé stráně bude mít zvýšenou kapacitu na 3700 MWh.
https://emovio.cz/2021/03/30/baterie-dlouhe-strane-bude-mit-zvysenou-kapacitu/
Ono by to chtělo v Evropě. Jsou tu lidské zdroje, surovinové zdroje a všechny státy napříč Evropou mají své zájmy. Své zájmy.
Víte kdybych nebyl vizionářem se spousty reálných projektů, které běží desítky let tak dnes bych si tady s Vámi nepsal.
jenya Bohužel v Německu zdravý úsudek historicky nikdy neexistoval.
Německo nedělá malé chyby. To jádro jim setsakramentsky schází. Zpráva z 11. 2. 2025:
Bavorský premiér Markus Söder žádá opětovné spuštění tří předloni odpojených německých jaderných elektráren. Řekl to v úterý na tiskové konferenci po zasedání zemské vlády, která jednala o dalším rozvoji jaderné energetiky v Bavorsku.
- Upraveno
kamilj Oproti Dlouhým stráním je to pidi kapacita. Nic proti. Uvidíme v čase jak Vám to půjde.
Decentralizace energetiky. Kolikrát to tady už zaznělo. Z mého pohledu obrovská chyba, že energetická transformace:
1) Je tlačena bandou diletantů odtržených od reality, kteří v lidech nevzbuzují špetku respektu.
2) Postrádá gamifikaci, která je úspěšným základem lidského zájmu, co svět světem stojí.
K bodu dva. Majitelé elektromobilů mi občas přijdou jako malé děti. V tom dobrém slova smyslu. Všimněte si, že taková Tesla je pro majitele něco jako tamagoči. To samé se dá udělat s řízením spotřeby v domácnostech. Myslíte si, že když jsou lidé ochotní se parodovat Mortal Kombat v Lidlu po otvíračce se slevama nebo vydržovat napěchovaný Stocard, že nejsou ochotní ušetřit kačky za kWh odloženou spotřebou? Si piště, že jsou. Fandím agregátorům a těším se, že zavedou "energii hrou", když si dovolím parafrázovat Komenského.
cmgn Ono se bohužel u těch elektrokartu zapomíná na jeden základní problém téhle technologie, ale ta je uhelným kamenem těch kontraindikací uvedení v život super života s generačním updatem.. Baterie v autě reálně vydrží 5 let. Potom si jí koupíte v podstatě za cenu nového auta.. Standardní spalovací vozidlo má dneska průměrné stáří tuším 14 let a i po 14 letech jste z dobrého spalováku schopni dostávat velmi podobnou užitnou hodnotu jako před těmi 14 lety.. U elektrokartu za tuto dobu vyměníte baterku minimálně 1, ale spíš dvakrát, za cenu ojetého kvalitní spalováku.. A to je ta podstata toho, proč tyhle auta prostě bazarově nejedou a nepojedou.. Dokud se nevyřeší technologie baterií, kde 2000 životních cyklů je úplně ok, ale chemie baterky se začíná srát po 5 letech
- Upraveno
Kolobok Baterie v autě reálně vydrží 5 let.
Toto tvrzení je podloženo čím? Pokud teda není myšlena ta 12 V baterka :-)
Mě se líbí jak se tu pomlouvá elektromobilní lobby. A přitom bych se vsadil, že za vypnutím německých jaderek a hatování elektromobility stojí fosilní lobby nebo země.