Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)
Prosím pokračovat v tomto vlákně pouze k věci, tzn. elektromobilita, energetika a související.
okoun No jestli i ostatní oponenti uvažují touhle logikou, tak se nedivím, proč lověj rozumy tady. Napsal jsem svoji zlkušenost a ty to bereš jako útok na svoji integritu. Já jsem opravdu rád, že Vám EV přinášejí radost a pocit výhry nad systémem. Je to naprosto v pořádku. Já nechodím ve vašich botách a vy zase nechodíte v mojich botách. Každej potřebuje něco jiného. Pro mě je prostě elektrokart neuchopitelný, protože když se potřebuju otočit například do Brna, jako dneska večer a zítra zase zpět do Prahy, tak chci, abych se nemusel starat, kde to dobiju. Dojezd 900+ je pro mě prostě must have. Do G31 naliju 80 litrů a můžu se na to otočit do Mayrhofenu a zpět bez tankování. To je realita. Proč bych měl, když jedu na lyže někde ztrácet 45minut u Mnichova, když můžu z Prahy vyrazit ve 4 hodiny ráno a v 9 jsem na turniketu na Horbergbahn? Nebo v 9 hodin večer vylítnout z Prahy a být 6 hodin ráno v marině Janova? Pro někoho je čas relativní veličinou, pro mě je to jasně definovaný přiděl, jehož definitiva využití je podstatou efektivity.
Lexus je zatím jediný auto, který potřebovalo pouze tu výměnu baterky, výměnu výfukového bloku, protože to propálilo svod za kolektorem a výměnu sensoru tlaku kola, protože jsem ulomil ventilovou trubku.. Jo asi mě čeká ještě řemen CVT, ale jinak je to krásný historický důkaz evoluce. Už jenom proto si ho nechávám, ačkoliv ho vytáhnu párkrát do roka.
- Upraveno
Kolobok Mít tvoje nájezdy, taky šáhnu po spalováku typu Stelvio QV. Ale pro 30 tkm ročně a čtyřčlennou rodinu s vlastním nabíjením je TMY prostě bezkonkurenční. Další věc je spolehlivost japonských spalováků vs. spolehlivost běžné evropské produkce plné všelijakých kurvítek. Samostatná kapitola.
- Upraveno
Jsou lidi co čas mají a lidi co čas nemají, když jedu do Janova, nejedu tam na otočku, ale na měsíc, abych si tam užil místní atmošku, jídlo a přirodu. Chápu že pro ty, co se účastní "krysího závodu", je 45 minut u Mnichova tragédie. Osobně ale vůbec nechápu, proč bych měl jezdit v dnešní době z Prahy do Brna na otočku. A fakt by mě zajímalo, proč tam jedeš. Business? Prcání? Večeře? Kultura? Nechápu, fakt, sorry. Řídit 200km tam a pak zase zpátky mi přijde jako největší mrhání časem vůbec...
zdeneksvarc Jo výběr mě čeká v nejbližší době., teda měl bych, pokud se mám aspoň trochu rád. Zatím jediný co mě napadá je opět G31 bez nájezdu.. Nové G61 jsou bohužel krokem stranou a je to pro mě opravdu velmi rozpačité. Koupí Alfy bych asi nejvíc nasral souseda , který je na ně opravdu hodně, ale hodně zatížený a koupí QF bych asi udělal hodně zlé krve. A nebo bych mu ji občas půjčil, výměnou třeba za manželku.
Ale autíčko moc pěkný.
Kolobok Jako řídit 4 hodiny auto jen proto, abych si mohl dát vodku a zahrát si na balalajku, je pro mě nepředstavitelný. Ale asi to bude součástí tý ruský mentality, co? Věci co se nedaj posílat po síti se vozej PPL, stačí se s nima domluvit, pro balík si dojedou až do kanclu. Ale v poho, myslím že jsem pochopil, prostě každej si efektivní nakládání s časem představujem jinak...
Kolobok Na pána on
Kolobok V pořádku, já mám taky svoji zkušenost, ale rozhodně to neberu jako útok na svoji integritu
Já jen tedy furt nechápu vaše myšlenkové pochody a vaši filosofii života i když jak to tak vypadá tak bude dost povrchního konzumního zaměření, což je samozřejmě vaše volba....
Píšete, že je pro vás strašnej problém se na trase Praha - Brno zastavit zpět na 20 minut dobíjení, ale upřímně pokud toho času máte tak kriticky málo tak proč vůbec uvažujete o takové cestě a zabíjení času v autě? Člověk žije jen jednou což je docela k zamyšlení jestli svůj čas procestuje po takovejch trasách "tam a zpět" a nebo jestli si rozumně upravím svůj business, aby to nemusel absolvovat. A upřímně řečeno sedat za volat v takové stresu, každého kdo na dálnici nejede 140+ vyblikávat to je jen to nejhorší co člověk může udělat pro sebe i své okolí. Jasně pokud má někdo zaměstnání v přepravní službě tak není zbytí, ale alespoň ta cesta tam a zpět má využití pro daleko více zakázek.
@Kolobok koukám pár zpráv zmizelo. Taky moc nepiju. Ale pokud to teda není vodka, medvědi a balalajka, tak co to je? Fakt by mě zajímalo, co v životě 50 letýho týpka stojí za to, aby sedl do auta a 4 hodiny tupě zíral na silnici jen proto, aby jel na votočku do Brna a neměl při tom čas někde na 20 minut zastavit.
- Upraveno
zdeneksvarc opravdu MTY? Já to řídil cca 100km a jako docela hrůza. Člověk si říká co předtím majitel řídil že je z toho tak unesen. Zadní bouda vibruje a na základě povrchu se to horší, hluk větší jak v benzínovému wagnu, mikrovibrace ze serva do volantu nepodobné zpětné vazbě digitálních RC serv, přední sklo je super odrazová plocha která vrací zpět všechno co řidič řekne atd... Nemám pochyb o tom, že majitel si bude hanit co si koupil. Hluk uvnitř byl poblíž 2.0TDI od wagnu. Za mě horší jak stařičká O2FL RS TSI. Nechápu jak někdo může říct že to je uvnitř tiché. Určitě proti naftě v levných autech je, proti normálnímu 4 valu benzínu teda ne.
Za to MT3 2024... Kromě fakt hlučného čerpadla, to bylo na pěst. Umím si představit si ho koupit. Fakt taky zůstává že MT3HL LR AWD s přehledem smázne TMY performance. A konečně, konečně tolik avizovaná tichost za jízdy.. ale zase pouze 2dB pod O2FL RS TSI takže žádné drama. A zase, mikrovibrace do řízení obzvlášť při jízdě rovně s malou silou od motoru kdy přední kola se nevlečou ani netáhnou. No ale jízda po náměstí v Třeboni, trpělo to jak sviňa. Celá přístrojovka vydávala zvuk jako když chce vystoupit. Podobná situace v Písku. Jezdím tudy i jiným autem a tohle sem teda nezažil.
No a obě Tesly tragické rychlé nabíjení. Teda spíš tragické pomalé nabíjení. 140kW při 40% ale 60kW při 52%. To jako vážně? Ono toho bylo víc. Neměl jsem to moc dlouho ale pokud se nepletu, není možné spustit tempomat bez ostatních asistentů. Takže se to drží "nějak" za autem přede mnou s několika vadami. Jedete v koloně a adaptivní tempomat si za kontinuální jízdy ostatních mění vzdálenost. Sem, tam, sem, tam. Obě tesly. Ještě podivnější bylo že to dělaly obě na stejných místech když jeli za sebou za nějakým jiným autem. Viditelně to z cca odhadem 30m se přiblíží na 25m a vzápětí vzdálí na 35m. A takhle to pulzuje sem tam celou jízdu. Já chápu že to musí dělat. Těžko přesně z 2D kamery pozná vzdálenost. Navíc nastavená nejdelší vzdálenost od aute přede mnou byla na můj vkus stále blízko obzvlášť na dálnici. Pak přijde na okresce zatáčka, tesla se rozhodla že tam co všichni jedou dál stejnou rychlost tak tesla si myslí že musí brzdit a pro jistotu se zbaví odpovědnosti (předá řízení). Nemluvě v TM3 o fantom brakingu kde to jen šlo. Výsledkem 600km trasy bylo že jsem přestal používat i jenom blbej tempomat a jel kompletně bez asistentů protože jinak jsem testoval reakce těch za mnou a pravidelně budil děti a manželku prudkým bržděním protože tomu něco nechutnalo. To chceš ku*va. Asistenti za mě mají jedno velké mínus. A to třeba o jízdě v koloně. Než se tesla rozjede podle toho přede mnou, tak řidič v protisměru co odbočuje přes můj pruh si evidentně není jist, jestli ho pouštím nebo ne. Opakovaně komická situace a flustrace okolních řidičů.
No ale byly i klady, proti ioniq 5 to docela táhne i nad cca 100km/h. Ioniq netáhnul. TM3 2024 ačkoliv jsem nechtěl, dokáže ject velmi, velmi úsporně. Jako kurva hodně úsporně. TMY byla katastrofa ale TM3HL byla pro mě velmi příjemná. Parkování v Písku na náměstí bílá s bílím interiérem, 19″ kola Nova, přilákala mnoho lidí. Já se nedivím, původní TM3 je hnusná stejně jako TMY.
Naštěstí jsem si minulí týden spravil chuť projetím v Citroenu C2 VTS
Infotaiment omrzel za hodinu. Nevím na co bych tam furt čuměl. Nebydlím v autě.
- Upraveno
TTT Stravit v aute "jakykoliv cas" je vzdy neefektivní bez ohledu v jakem aute jedu, proto cim méne casu stravím na ceste z bodu a do bodu b tim lépe.Cas v strávený v aute mi nikdo nezaplati, zato stravena hodka navic u zakose (treba jen diky coffe breaku) je zaplacena.Dále si nemyslim ze nazyvat zamestance ze jsou v "rat race", ptz. jsou placeni od vykonu u zakaznika a ne x hodinovým "vyletem v aute".