• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

hapi hapi, jako je zajímavé, že ty s tím máš takovej děsnej problém, ale profi novináři, co v tom autě jezdili a to jsou profíci co ta auta testují delší dobu a mají jich natestována kvanta kusů a to podotýkám jsou tvrdí petrolheadi s tak s tímhle zrovna problémy tedy neměli, tak fakt nevím kde je v tvých pocitech problém.
jasně jsou samozřejmě daleko lépe odhlučněnější auta jako třeba EQS, ale jako tvrdit, že Tesla je hlučnější jak Oktávka či Superb je za mě mimo fakt, asi máme jiná auta, nebo fakt nevím 🙂 ten motor je tam prostě nepříjemnej a hlavně ve městě kde to furt točí měnící se otáčky, řadí to. Pokud půjdu na 130km/h na dálnici tak ten hluk už začíná být vyrovnaný Superbu možná začíná Superb už být lepší, není to také SUVčko.... Každopádně celej ten smysl tichosti BEV je hlavně pro to okolí ve městech.
Jasně nová Y 2025 má stejné odhlučení jako 3HL, hlavně skla, prostě evoluce.
Jinak já v TMYLR roletu mám, ale nepoužívám a nevšímnul jsem si že by ze zadu něco šlo.
Jediné co bych mohl TMYLR vytknout je moc tuhej podvozek, což ale zase někdo má rád při agresivnější jízdě.

  • hapi replied to this.

    hapi opravdu MTY? Já to řídil cca 100km a jako docela hrůza.

    TMY Performance 2023 a jediný diskomfort byl s 21" takže downgrade na 19" New Aero.

    Člověk si říká co předtím majitel řídil že je z toho tak unesen.

    Přesedlal jsem ze Škody 120 GLS, takže jsem nekriticky unešen.

    hapi No a obě Tesly tragické rychlé nabíjení. Teda spíš tragické pomalé nabíjení. 140kW při 40% ale 60kW při 52%.

    1) BMS nepustí 250 kW do podchlazené baterky.

    2) Stojan mááálokdy dává nominální výkon. Rezervovaný příkon dobíjecího místa je obvykle hluboce pod součtem nominálních výkonů obsluhovaných nabíječek.

      zdeneksvarc ještě k tomu tzv. pomalému nabíjení Tesly, já bych řekl že je to naprosto OK, ona totiž základní Tesla Y nemá tak velkou baterii jako jiné automobilky, to auto totiž nedělá dojezd velkou baterkou ale efektivitou, tedy není možné, aby se ta baterka nabíjela tak rychle, musí to dodržovat určitá C. Tesla docela dost dbá na zdraví své baterie.
      Tesla totiž dle své navigace a politiky nepoužívá SCH jako nástroj k nabití do plna či 80% ale nástroj k dojezdu, což je rozdíl a proto právě při malých procentech jako je 0-20% nabíjí velmi rychle kde ostatní naopak kolikráte nabíjí pomalu 🙂
      Tohle je právě fenomén, který petrolhead možná nikdy nepochopí, prostě furt přemejšlí stylem, že musí dobíjet na plno, tankovat na plno 🙁

      • hapi replied to this.

        okoun jasně jsou samozřejmě daleko lépe odhlučněnější auta jako třeba EQS, ale jako tvrdit, že Tesla je hlučnější jak Oktávka či Superb je za mě mimo fakt, asi máme jiná auta, nebo fakt nevím

        no mám to podchycený měřením... co máš ty? pocit? Kdy si ty prosím tě jel ve wágnu? Ty leda tak v PSA kde to opravdu stojí za ho*vo. Raději nebudu uvádět jaký hluk je v benzínovém rifteru.

        okoun Každopádně celej ten smysl tichosti BEV je hlavně pro to okolí ve městech.

        zase měníš již vyřknuté aby to sedělo do tvé pravdy? Ještě před půl rokem bylo důležité a stěžejní aby to bylo tiché uvnitř, jak je to bomba pro dlouhé cesty. Když se to měřením u TMY vyvrátí tak najednou to je důležité z venku. Diskuze k hovnu.

        zdeneksvarc TMY Performance 2023 a jediný diskomfort byl s 21" takže downgrade na 19" New Aero.

        za mě tam byly 19", nevím jistě

        zdeneksvarc 1) BMS nepustí 250 kW do podchlazené baterky.

        2) Stojan mááálokdy dává nominální výkon. Rezervovaný příkon dobíjecího místa je obvykle hluboce pod součtem nominálních výkonů obsluhovaných nabíječek.

        nikde sem se ani udávanými výkony nepřiblížil k 250kW, čteš to vůbec? Začátek byl tak na sotva polovině a pak z vesela rychle klesal. U chargerů jsme byly prakticky sami.

        okoun ještě k tomu tzv. pomalému nabíjení Tesly, já bych řekl že je to naprosto OK, ona totiž základní Tesla Y nemá tak velkou baterii jako jiné automobilky

        neplácej kraviny, psal jsem LR nebo / Performance tedy žádné SR. Obecně se ví že tesla nabíjí pomalu tak tu nezkoušej něco vyvracet. Mají debilní křivku nabíjení a brzo snižuje výkon nabíjení a to hodně brzo. Chargery byly stejné jako pro Ioniq který je drtil na max takže to stojany dají. Tesla předem nahřívala což se mimo jiné pozná např. hlukem tepelka a tuhle funkci jsem u ioniqu nepoužil takže to dal i bez toho. Takže opět tesla charger Vestec, Kaneňák a PRE v Soběslavy kde Ioniq vydrtil max ze stojanu ovšem tesla začala na půlce a pak už to bylo jenom horší a to i s předehřevem. To všichni ví, nezkoušej jakkoliv manipulovat s výsledky a vokecávat to.

        okoun Tesla docela dost dbá na zdraví své baterie.
        Tesla totiž dle své navigace a politiky nepoužívá SCH jako nástroj k nabití do plna či 80% ale nástroj k dojezdu, což je rozdíl a proto právě při malých procentech jako je 0-20% nabíjí velmi rychle kde ostatní naopak kolikráte nabíjí pomalu 🙂
        Tohle je právě fenomén, který petrolhead možná nikdy nepochopí, prostě furt přemejšlí stylem, že musí dobíjet na plno, tankovat na plno 🙁

        Nepsal jsem nic o době nabíjení ale výkonu nabíjení. Zase přizpůsobuješ fakta? Nastavím cíl charger. přijedu se 40%, Připojím a příkon 140kW který pak rychle klesá. 60kW při 52%. TEČKA. Nikdo jiný nenabíjel, nikdo tam nebyl. Tak to prostě je a nemanipuluj tu s údaji.

        Ale chápu, oba jste majiteli tak nejste objektivní. Prominu Vám to. 😘

          hapi
          Tak to je asi milionkrát změřeno že tesla pro rychlé nabíjení potřebuje ke stojanu dorazit tak s asi 5%. Křivku mají lepší už i na MEB platformě, ale úplnej průser to taky není. Hold na 40% není moc důvod již dobíjet, pokud nestojíš doma. Pokud nutnost je, tak si kup taycan, tam ti křivka vadit nebude.

          hapi hele to nemá cenu se s tebou vůbec bavit 🙁 fakt mě baví jak seš na všechno odborník, prostě sedneš do elektro auta a už hážeš moudra a hlavně jak je to šílený.

          jako jezdi si v čem chceš, když tě baví "adolfova auta" tak si v nich jezdi, tvoje věc 🙂
          já nic neměním, za mě TMY není hlučné auto uvnitř ani venku a jak říkám jsou na tom lépe prémiová auta typu EQS atd, jestli si měl dojem že auto bylo hlučné, možná tam byla vada někde v těsnění? snad každý co v tom autě semnou jel řekl jako jednu z prvních vět. "to auto je tiché, to je paráda"

          sorry ale debilní křivka pro mě je taková co to tam pere hlava nehlava, je to prakticky staticky naprogramované a při 80% to najednou spadne, moc dobře víš že to té baterce škodí tak to tady na mě nehraj jo 🙂
          "super nabíjecí křivka" není nic jiného než politika té automobilky, pokud na tom chce někdo postavit svůj marketing tak dobrý, ale jestli tohle někoho při cestě k moři omezuje tak je magor 🙁
          buď se budeš držet okolo 1,5C a nebo tam dáš více a budeš argumentovat nejrychlejším nabíjením na úkor životnosti, vždy je to něco za něco 🙂
          třeba takový adolfův koncern ofíko tvrdí, že rychlonabíjení snižuje životnost baterie a tak by mělo být prováděno pouze nezbytně, přitom právě Tesla nic takového netvrdí a data to opět potvrdily, že auta u Tesly co měla pouze SCH nemají nikterak zničenou baterii...

          jinak Teslu bych si už dneska nejspíš nekoupil a ten důvod je především Musk + Trump 🙁
          jinak novou Y bych bral všema deseti 🙂

            zdeneksvarc TMY Performance 2023 a jediný diskomfort byl s 21" takže downgrade na 19" New Aero.

            Akorát u TMY Perf jsou dle techničáku dovoleny rozměry kol pouze 20" a 21". Ty máš nějaký individuální zápis nebo to neřešíš?

              okoun když tě baví "adolfova auta"

              Někdo jezdí v adolfově autě, jiný zase v autě novodobého Adolfa. 🤣

                Len taky maly poznatok, sedim v Pekingu na letisku, niekolko hodinovy prestup. Za cely cas som tu nevidel iny ako elektricky taxik. Vacsina aut co prichadza / odchadza z terminali na zelenych znackach.

                  hatatitla Jo, zatímco u nás se bude furt nadávat jak je to slepá cesta, jinde to dávno funguje. A fakt nemusíš ani do totalitní diktatury, ono stačí vyjet do civilizovanější části Evropy.

                  okoun A jsme zase u toho dobrého starého: Podle sebe soudím tebe.. Nemá to nic společného se stresem ani nedostatkem času. Je to o efektivitě. Další poučka říká, reaguji-li mám důvod. Důvodem je? Sebeobhajoba.. Podstatným sdělení ve všem tom zmatku, který tu vidím, že to nejezdím služebně, ale soukromě. 🙂

                  hatatitla PEK, PVG, SZX na to mají předpisy. V DXB pro Uber taky jezdí jenom Tesly.

                  hatatitla jo, ale to nemá vůbec co dočinění s EV. Je všeobecně známo že na těchto místech EV nejsou zatíženy daněmi a můžeš si je v klidu koupit, Za to na ostatní musíš mít povolení, daně na víc atd.. a pak vychází jako dražší varianta. Je to stejné jako nedávno tu někdo napsal kolik tě stojí v Norsku pořízení spalováku a kolik EV. Je pak jasný že si raději koupíš levnější variantu. Rozhoduje nákupka a ne na co to jezdí.

                  darklogic Jasne. The New Aero https://www.thenewaero.com ma homologovane disky. Takze jsem je nechal dopsat do technicaku na zaklade typoveho listu. Na TMY Perf jdou dat i 18”, ale musi se dat pozor na vnitrni rozmer k vuli velikosti brzdicu. Ale takove disky jsem s homologaci ECE/KBA nevidel. Velikosti 18" jsou spis na US trhu.

                    Hehe tenhle pán mi připomíná tady některé morouse aneb když už nevím tak nabíjení ničí životosprávu 🙂
                    Jako srovnávat SUV vs Oct4 jako že spotřeba? Dobrý no 🙂

                    zdeneksvarc OK, díky za info. Akorát ta 18" kola se mi teda vůbec nelíbí. Když už bych moc chtěl řešit jízdní komfort (pokud to někdo dělá kvůli tomu), šel bych spíše cestou výměny tlumičů / odpružení. Ale netuším, co je aktuálně v nabídce. Letní kola mám originál 21", zimní 20", oboje mi přijde úplně v pohodě a žádný diskomfort nepociťuju.

                    zdeneksvarc Jj, pak už to bude aktuální. Elektriky jsou super jenom se to musí zbavit těch náloží, co to má pod sedačkama 🙂)

                      📡 Telekomunikace.cz