• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

hapi
Tak to je asi milionkrát změřeno že tesla pro rychlé nabíjení potřebuje ke stojanu dorazit tak s asi 5%. Křivku mají lepší už i na MEB platformě, ale úplnej průser to taky není. Hold na 40% není moc důvod již dobíjet, pokud nestojíš doma. Pokud nutnost je, tak si kup taycan, tam ti křivka vadit nebude.

hapi hele to nemá cenu se s tebou vůbec bavit 🙁 fakt mě baví jak seš na všechno odborník, prostě sedneš do elektro auta a už hážeš moudra a hlavně jak je to šílený.

jako jezdi si v čem chceš, když tě baví "adolfova auta" tak si v nich jezdi, tvoje věc 🙂
já nic neměním, za mě TMY není hlučné auto uvnitř ani venku a jak říkám jsou na tom lépe prémiová auta typu EQS atd, jestli si měl dojem že auto bylo hlučné, možná tam byla vada někde v těsnění? snad každý co v tom autě semnou jel řekl jako jednu z prvních vět. "to auto je tiché, to je paráda"

sorry ale debilní křivka pro mě je taková co to tam pere hlava nehlava, je to prakticky staticky naprogramované a při 80% to najednou spadne, moc dobře víš že to té baterce škodí tak to tady na mě nehraj jo 🙂
"super nabíjecí křivka" není nic jiného než politika té automobilky, pokud na tom chce někdo postavit svůj marketing tak dobrý, ale jestli tohle někoho při cestě k moři omezuje tak je magor 🙁
buď se budeš držet okolo 1,5C a nebo tam dáš více a budeš argumentovat nejrychlejším nabíjením na úkor životnosti, vždy je to něco za něco 🙂
třeba takový adolfův koncern ofíko tvrdí, že rychlonabíjení snižuje životnost baterie a tak by mělo být prováděno pouze nezbytně, přitom právě Tesla nic takového netvrdí a data to opět potvrdily, že auta u Tesly co měla pouze SCH nemají nikterak zničenou baterii...

jinak Teslu bych si už dneska nejspíš nekoupil a ten důvod je především Musk + Trump 🙁
jinak novou Y bych bral všema deseti 🙂

    zdeneksvarc TMY Performance 2023 a jediný diskomfort byl s 21" takže downgrade na 19" New Aero.

    Akorát u TMY Perf jsou dle techničáku dovoleny rozměry kol pouze 20" a 21". Ty máš nějaký individuální zápis nebo to neřešíš?

      okoun když tě baví "adolfova auta"

      Někdo jezdí v adolfově autě, jiný zase v autě novodobého Adolfa. 🤣

        Len taky maly poznatok, sedim v Pekingu na letisku, niekolko hodinovy prestup. Za cely cas som tu nevidel iny ako elektricky taxik. Vacsina aut co prichadza / odchadza z terminali na zelenych znackach.

          hatatitla Jo, zatímco u nás se bude furt nadávat jak je to slepá cesta, jinde to dávno funguje. A fakt nemusíš ani do totalitní diktatury, ono stačí vyjet do civilizovanější části Evropy.

          okoun A jsme zase u toho dobrého starého: Podle sebe soudím tebe.. Nemá to nic společného se stresem ani nedostatkem času. Je to o efektivitě. Další poučka říká, reaguji-li mám důvod. Důvodem je? Sebeobhajoba.. Podstatným sdělení ve všem tom zmatku, který tu vidím, že to nejezdím služebně, ale soukromě. 🙂

          hatatitla PEK, PVG, SZX na to mají předpisy. V DXB pro Uber taky jezdí jenom Tesly.

          hatatitla jo, ale to nemá vůbec co dočinění s EV. Je všeobecně známo že na těchto místech EV nejsou zatíženy daněmi a můžeš si je v klidu koupit, Za to na ostatní musíš mít povolení, daně na víc atd.. a pak vychází jako dražší varianta. Je to stejné jako nedávno tu někdo napsal kolik tě stojí v Norsku pořízení spalováku a kolik EV. Je pak jasný že si raději koupíš levnější variantu. Rozhoduje nákupka a ne na co to jezdí.

          darklogic Jasne. The New Aero https://www.thenewaero.com ma homologovane disky. Takze jsem je nechal dopsat do technicaku na zaklade typoveho listu. Na TMY Perf jdou dat i 18”, ale musi se dat pozor na vnitrni rozmer k vuli velikosti brzdicu. Ale takove disky jsem s homologaci ECE/KBA nevidel. Velikosti 18" jsou spis na US trhu.

            Hehe tenhle pán mi připomíná tady některé morouse aneb když už nevím tak nabíjení ničí životosprávu 🙂
            Jako srovnávat SUV vs Oct4 jako že spotřeba? Dobrý no 🙂

            zdeneksvarc OK, díky za info. Akorát ta 18" kola se mi teda vůbec nelíbí. Když už bych moc chtěl řešit jízdní komfort (pokud to někdo dělá kvůli tomu), šel bych spíše cestou výměny tlumičů / odpružení. Ale netuším, co je aktuálně v nabídce. Letní kola mám originál 21", zimní 20", oboje mi přijde úplně v pohodě a žádný diskomfort nepociťuju.

            zdeneksvarc Jj, pak už to bude aktuální. Elektriky jsou super jenom se to musí zbavit těch náloží, co to má pod sedačkama 🙂)

              Kolobok presne tak. Izraelci odpalili Hamasu pagery, tam bolo par gramov litia. Ked na dialku odpalia 1000kg litiovu bateriu elektromobilu, ani tanky nemusia chodit. Cielene si vyvolaju poziar kde chcu a znicia koho chcu.
              Nehovriac o sukromi, taka tesla ma vyse 10 kamier, viacero incidentov, kedy zamestnanci Tesly sledovali ludi a ich okolie (umela inteligencai, ktoru niekto uci co je strom...).
              Casty argument, ze spalovacie motory horia castejsie, mozno, i ked som to za zivot nezazil, ale spalovak hori do 1000 stupnov, elektromobil 3000 stupnov.
              Spalovak uhasis hasiacim pristrojom, elektromobil neuhasi ani 2 hasicskymi autami.

              Tych pripadov zhorenych domov, aut pribuda. Pripady, kedy auto nabura do stromu a zacne horit les. Aj v Los Angeles hovoria, ze pricina poziarov bola v elektrickom vedeni...a teraz tam je ekologicka katastrofa a zbavuju sa roztaveneho litia, lebo prave L.A malo najvacsiu koncentraciu litiovych baterii v domoch a elektrickych aut.
              Litiova bateria nepatri do domu (a mali by pouzivat nieco ine aj v elektronickych zariadeniach) a nepatri ani do auta.

              Tu mate rozobratych mnozstvo pripadov horenia elektromobilov, domov atd.
              https://www.youtube.com/@StacheDTraining

              • cmgn replied to this.

                pokial viem, tak velmi prudke reakcie su u Li-Ion baterii.
                LiFePo4 vraj je co sa tyka bezpecnosti a horenia lepsie ako olovene baterie.
                ale netestoval som to...

                  pixall aj lifepo4 vie horiet ked chce. Olovo nezapáliš, respektive bateria samotna horenie podporovat nebude (bavime sa o rozumnej miere). Ale ano, oproti klasickemu litiu je nasobne bezpecnejsie.

                  📡 Telekomunikace.cz