• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

zdeneksvarc Jj, pak už to bude aktuální. Elektriky jsou super jenom se to musí zbavit těch náloží, co to má pod sedačkama 🙂)

    Kolobok presne tak. Izraelci odpalili Hamasu pagery, tam bolo par gramov litia. Ked na dialku odpalia 1000kg litiovu bateriu elektromobilu, ani tanky nemusia chodit. Cielene si vyvolaju poziar kde chcu a znicia koho chcu.
    Nehovriac o sukromi, taka tesla ma vyse 10 kamier, viacero incidentov, kedy zamestnanci Tesly sledovali ludi a ich okolie (umela inteligencai, ktoru niekto uci co je strom...).
    Casty argument, ze spalovacie motory horia castejsie, mozno, i ked som to za zivot nezazil, ale spalovak hori do 1000 stupnov, elektromobil 3000 stupnov.
    Spalovak uhasis hasiacim pristrojom, elektromobil neuhasi ani 2 hasicskymi autami.

    Tych pripadov zhorenych domov, aut pribuda. Pripady, kedy auto nabura do stromu a zacne horit les. Aj v Los Angeles hovoria, ze pricina poziarov bola v elektrickom vedeni...a teraz tam je ekologicka katastrofa a zbavuju sa roztaveneho litia, lebo prave L.A malo najvacsiu koncentraciu litiovych baterii v domoch a elektrickych aut.
    Litiova bateria nepatri do domu (a mali by pouzivat nieco ine aj v elektronickych zariadeniach) a nepatri ani do auta.

    Tu mate rozobratych mnozstvo pripadov horenia elektromobilov, domov atd.
    https://www.youtube.com/@StacheDTraining

    • cmgn replied to this.

      pokial viem, tak velmi prudke reakcie su u Li-Ion baterii.
      LiFePo4 vraj je co sa tyka bezpecnosti a horenia lepsie ako olovene baterie.
      ale netestoval som to...

        pixall aj lifepo4 vie horiet ked chce. Olovo nezapáliš, respektive bateria samotna horenie podporovat nebude (bavime sa o rozumnej miere). Ale ano, oproti klasickemu litiu je nasobne bezpecnejsie.

        pixall lifepo4 plynuje a uvolni obrovske mnozstvo vodiku a dochadza k vybuchu, staci mala iskra alebo nejaka reakcia.
        Z jedneho článku LiFePo4 s kapacitou 304Ah se može vygenerovat až cca 240 litrov zmesy plynov.

        Složenie zmesy plynov:
        0.59% C3H6 propylen
        1,41% C2H6 etan
        3,93% CH4 metan
        4,71% CO oxid uhelnatý
        5,84% ostatné plyny
        9,22% C2H4 ethylen
        22,93% CO2 oxid uhličitý
        51.37% H2 vodík
        Pre explóziu stači koncentrácia tejto zmesi vo vzduchu okolo 5% a potom stačí iskra napríklad od rele, stykača a podobne. Čím je priestor mensi a cim viac clankov do neho bude plynovat bez aktivneho vetrania, tym vacsia bude moznost dosiahnutia koncentracie k potencionalnej explozii. Preto mnoho firmy sa pri vyrobe baterii uz zaoberaju na detekciu vodika, teploty kazdeho clanku.

        Li-ion hori hned, staci naburat na tesle, tak dochadza k spaleniu posadky za par minut. A prave Tesla pouziva Li-ion baterie, z tisicov malych clankov...staci mala chybicka...
        Nedavno sa chytili v Gdansku elektrobicykle, zhorela velka historicka budova:

        Pripadov zhorenych elektroaut je vela, mnohe sa na internet nedostanu lebo green deal s buducim planom monitorovania a obmedzovania jazdenia uzivatelov pri nedodrzani kreditneho systemu, alebo prekroceni dovoleneho limitu co2 na mesiac, popripade pri pritomnosti alkoholu vo vzduchu pri vstupe do auta...

        Tu sa chytil elektricky mercedes, vyse stovky aut zhorenych, 5 bytovych domov niekolko dni bez elektriny, stovky evakuovanych, desiatky v nemocnici....
        https://www.carexpert.com.au/car-news/mercedes-benz-ev-fire-leaves-path-of-car-park-destruction

        A tu je velmi ukazkove video ako sa spravaju jednotlive typy baterii, lion hori, lifepo4 plynuje

          cmgn to uz presne neviem, ale ak trosku poznate princip nabijania, tak viete, ze staci sa dostat do softveru nabijania baterie - elektromobily su pripojene na siet, vratane domacich nabijacich stanic a len upravit parametre nabijania a dat baterku prebijat....moznosti je vela a hackeri su vynaliezavi.
          Ked dokazu hacknut katastre a ine sluzby statu, toto je pre nich malickost. A pripadov hacknutia samotnych tesiel je mnoho.
          https://www.forbes.com/sites/daveywinder/2025/01/23/tesla-hacked-4-times-in-one-day-what-you-need-to-know/

          • puhy replied to this.

            Skutocne v dnesnej dobe byrokracie a plosneho zakazu je nepochopitelne, ze liion baterie nie su este zakazane alebo vyrazne obmedzene ich pouzivanie. Pravdepodobne to bude len otazka casu, kedy sa taketo udalosti zacnu hromadit a zacnu hynut aj ludia z okolia tych, ktori to presadzuju...az vtedy zhodia tie ruzove okuliare.
            https://www.mojevideo.sk/video/40a38/muzovi_vo_vytahu_sa_stala_litiova_bateria_osudnou_(drsne_zabery).html

            čekám kdy se tu ukáže na foru nějaký nick jako třeba trump666....

              okoun No @rado3105 je další z těch co tu tapetují své podivné dojmy. Tohle vlákno se už dávno nedá číst.

                jcltm jo jo. Pagery Hamásu by podle něj odpálily “celej barák” jen baterkou 🤣

                Ale to že v pageru byla trhavina, to už zas nevidí. To jsou ty polopravdy a dezinformace. Taky už se nebudu hádat s Kamilem ani jinými….

                @jcltm "#p415385 ked uz argumentujete, tak konkretizujte, co su dojmy. Vsetko sa da dohladat na oficialnych strankach, ci uz vyrobcov baterie, poziare a ine v beznych vyhladavacoch. Chapem, ze ked niekto si nieco idealizuje neprijima neprijemne fakty.

                • cmgn replied to this.

                  rado3105 treba kolik asi lithia je v baterce BEV? Par procent. Samozřejmě, teoretický hack BEV a baterie možný je, stejně jako jiného zařízení.

                  Nicmene, nevidim, že by tu explodovaly baterky kazdy den. Ono benzinová nádrž vubec výbušná není že… stejne tak muze někoho napadnout hacknout spalovák, vyhnat ho do otáček a nechat motor rozskočit / vybuchnout i s palivem. Stejně nepravděpodobné, ale stejne možné.

                  Jinak pár erudovaných článků o baterkách.

                  https://www.ekonews.cz/deset-mytu-o-lithiovych-bateriich-expert-z-vut-brno-vyvraci-nesmysly/

                  https://elektrickevozy.cz/clanky/baterie-u-tesly-modelu-3-maji-o-75-mene-kobaltu-nez-ty-u-volkswagenu

                  A k pagerům. Mimochodem - 10 sekund na Google.

                  https://www.denik.cz/ze_sveta/vybuch-pageru-v-libanonu.html

                    cmgn Já se stejně divím, že tu nejsou ještě masové protesty proti vodě. To si ani nedovedete představit, kolik výbušného vodíku v jednom malém rybníku je!

                    rado3105 A tu je velmi ukazkove video ako sa spravaju jednotlive typy baterii, lion hori, lifepo4 plynuje

                    Dakujem za odkaz na video, to som chcel vidiet.

                    No stačí jeden hack a nabourat se do Dukovan, dostat se do "softvéru" řízení, upravit parametry a hoří půlka republiky. Blbý je, že to pak nehoří 3 dny ale 3456 let... co s tím? zakázat? demontovat? Když se na to podivá člověk takhle, tak ty Němce celkem i chápe...

                      rado3105 Ja se ti divim, ze neumiraj tisice a statisice lidi na svete na vybuchy telefonu a jinych veci s nebezpecnou baterkou, horsi nez ve vetsine aut. A kdybych mel hodnotit zabezpeceni slovenskeho katastru a LiFePo4 BMS, ty baterky na tom budou o dost lip. Ono totiz vetsina BMS, ktery navrhoval nekdo pricetnej, ma nejaky limitni stavy pro odpojeni pevne zadratovany, bez moznosti to jakkoliv menit pres sit.

                      TTT Jo ale co tím dokážeš když zrušíš atomovky jen v Německu? Když okolní státy je mají. Pokud to vybuchne tak jsme viděli v černobylu. To že němci nic nemají je proti 3456 letům radioaktivity prostě neochrání. Za mě nesmysl to rušit. Ted sami po roce zjištují jestli by se dali znovu rozjet ty atomovky

                        honzam to byla reakce na to, že se na dálku daj odpálit li-ion baterie v domácnostech...

                        📡 Telekomunikace.cz