Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)
hatatitla jo, ale to nemá vůbec co dočinění s EV. Je všeobecně známo že na těchto místech EV nejsou zatíženy daněmi a můžeš si je v klidu koupit, Za to na ostatní musíš mít povolení, daně na víc atd.. a pak vychází jako dražší varianta. Je to stejné jako nedávno tu někdo napsal kolik tě stojí v Norsku pořízení spalováku a kolik EV. Je pak jasný že si raději koupíš levnější variantu. Rozhoduje nákupka a ne na co to jezdí.
- Upraveno
darklogic Jasne. The New Aero https://www.thenewaero.com ma homologovane disky. Takze jsem je nechal dopsat do technicaku na zaklade typoveho listu. Na TMY Perf jdou dat i 18”, ale musi se dat pozor na vnitrni rozmer k vuli velikosti brzdicu. Ale takove disky jsem s homologaci ECE/KBA nevidel. Velikosti 18" jsou spis na US trhu.
Kolobok Pro me je to fun zone na zahranicnich cestach a cekam na solid state.
"BYD will start mass installation of all-solid-state batteries around 2027, company CTO says"
Hehe tenhle pán mi připomíná tady některé morouse aneb když už nevím tak nabíjení ničí životosprávu
Jako srovnávat SUV vs Oct4 jako že spotřeba? Dobrý no
zdeneksvarc OK, díky za info. Akorát ta 18" kola se mi teda vůbec nelíbí. Když už bych moc chtěl řešit jízdní komfort (pokud to někdo dělá kvůli tomu), šel bych spíše cestou výměny tlumičů / odpružení. Ale netuším, co je aktuálně v nabídce. Letní kola mám originál 21", zimní 20", oboje mi přijde úplně v pohodě a žádný diskomfort nepociťuju.
zdeneksvarc Jj, pak už to bude aktuální. Elektriky jsou super jenom se to musí zbavit těch náloží, co to má pod sedačkama )
Kolobok presne tak. Izraelci odpalili Hamasu pagery, tam bolo par gramov litia. Ked na dialku odpalia 1000kg litiovu bateriu elektromobilu, ani tanky nemusia chodit. Cielene si vyvolaju poziar kde chcu a znicia koho chcu.
Nehovriac o sukromi, taka tesla ma vyse 10 kamier, viacero incidentov, kedy zamestnanci Tesly sledovali ludi a ich okolie (umela inteligencai, ktoru niekto uci co je strom...).
Casty argument, ze spalovacie motory horia castejsie, mozno, i ked som to za zivot nezazil, ale spalovak hori do 1000 stupnov, elektromobil 3000 stupnov.
Spalovak uhasis hasiacim pristrojom, elektromobil neuhasi ani 2 hasicskymi autami.
Tych pripadov zhorenych domov, aut pribuda. Pripady, kedy auto nabura do stromu a zacne horit les. Aj v Los Angeles hovoria, ze pricina poziarov bola v elektrickom vedeni...a teraz tam je ekologicka katastrofa a zbavuju sa roztaveneho litia, lebo prave L.A malo najvacsiu koncentraciu litiovych baterii v domoch a elektrickych aut.
Litiova bateria nepatri do domu (a mali by pouzivat nieco ine aj v elektronickych zariadeniach) a nepatri ani do auta.
Tu mate rozobratych mnozstvo pripadov horenia elektromobilov, domov atd.
https://www.youtube.com/@StacheDTraining
pokial viem, tak velmi prudke reakcie su u Li-Ion baterii.
LiFePo4 vraj je co sa tyka bezpecnosti a horenia lepsie ako olovene baterie.
ale netestoval som to...
pixall aj lifepo4 vie horiet ked chce. Olovo nezapáliš, respektive bateria samotna horenie podporovat nebude (bavime sa o rozumnej miere). Ale ano, oproti klasickemu litiu je nasobne bezpecnejsie.
pixall lifepo4 plynuje a uvolni obrovske mnozstvo vodiku a dochadza k vybuchu, staci mala iskra alebo nejaka reakcia.
Z jedneho článku LiFePo4 s kapacitou 304Ah se može vygenerovat až cca 240 litrov zmesy plynov.
Složenie zmesy plynov:
0.59% C3H6 propylen
1,41% C2H6 etan
3,93% CH4 metan
4,71% CO oxid uhelnatý
5,84% ostatné plyny
9,22% C2H4 ethylen
22,93% CO2 oxid uhličitý
51.37% H2 vodík
Pre explóziu stači koncentrácia tejto zmesi vo vzduchu okolo 5% a potom stačí iskra napríklad od rele, stykača a podobne. Čím je priestor mensi a cim viac clankov do neho bude plynovat bez aktivneho vetrania, tym vacsia bude moznost dosiahnutia koncentracie k potencionalnej explozii. Preto mnoho firmy sa pri vyrobe baterii uz zaoberaju na detekciu vodika, teploty kazdeho clanku.
Li-ion hori hned, staci naburat na tesle, tak dochadza k spaleniu posadky za par minut. A prave Tesla pouziva Li-ion baterie, z tisicov malych clankov...staci mala chybicka...
Nedavno sa chytili v Gdansku elektrobicykle, zhorela velka historicka budova:
Pripadov zhorenych elektroaut je vela, mnohe sa na internet nedostanu lebo green deal s buducim planom monitorovania a obmedzovania jazdenia uzivatelov pri nedodrzani kreditneho systemu, alebo prekroceni dovoleneho limitu co2 na mesiac, popripade pri pritomnosti alkoholu vo vzduchu pri vstupe do auta...
Tu sa chytil elektricky mercedes, vyse stovky aut zhorenych, 5 bytovych domov niekolko dni bez elektriny, stovky evakuovanych, desiatky v nemocnici....
https://www.carexpert.com.au/car-news/mercedes-benz-ev-fire-leaves-path-of-car-park-destruction
A tu je velmi ukazkove video ako sa spravaju jednotlive typy baterii, lion hori, lifepo4 plynuje
- Upraveno
cmgn to uz presne neviem, ale ak trosku poznate princip nabijania, tak viete, ze staci sa dostat do softveru nabijania baterie - elektromobily su pripojene na siet, vratane domacich nabijacich stanic a len upravit parametre nabijania a dat baterku prebijat....moznosti je vela a hackeri su vynaliezavi.
Ked dokazu hacknut katastre a ine sluzby statu, toto je pre nich malickost. A pripadov hacknutia samotnych tesiel je mnoho.
https://www.forbes.com/sites/daveywinder/2025/01/23/tesla-hacked-4-times-in-one-day-what-you-need-to-know/
- Upraveno
Skutocne v dnesnej dobe byrokracie a plosneho zakazu je nepochopitelne, ze liion baterie nie su este zakazane alebo vyrazne obmedzene ich pouzivanie. Pravdepodobne to bude len otazka casu, kedy sa taketo udalosti zacnu hromadit a zacnu hynut aj ludia z okolia tych, ktori to presadzuju...az vtedy zhodia tie ruzove okuliare.
https://www.mojevideo.sk/video/40a38/muzovi_vo_vytahu_sa_stala_litiova_bateria_osudnou_(drsne_zabery).html
čekám kdy se tu ukáže na foru nějaký nick jako třeba trump666....
- Upraveno
rado3105 treba kolik asi lithia je v baterce BEV? Par procent. Samozřejmě, teoretický hack BEV a baterie možný je, stejně jako jiného zařízení.
Nicmene, nevidim, že by tu explodovaly baterky kazdy den. Ono benzinová nádrž vubec výbušná není že… stejne tak muze někoho napadnout hacknout spalovák, vyhnat ho do otáček a nechat motor rozskočit / vybuchnout i s palivem. Stejně nepravděpodobné, ale stejne možné.
Jinak pár erudovaných článků o baterkách.
https://www.ekonews.cz/deset-mytu-o-lithiovych-bateriich-expert-z-vut-brno-vyvraci-nesmysly/
A k pagerům. Mimochodem - 10 sekund na Google.