- Upraveno
zdeneksvarc zdeneksvarc Nechci se klasifikovat jako odpurce, chapu kontext a uznavam.
Elektricka sila - nikdo ji nevidi, nikdo ji neslysi, zabit muze cloveka vselijake vahy a vysky, a v tom smyslu jezdit na "zkapalnene dinosaury" nebude fungovat navzdy, je treba hledat alternativu.
Jestli cestne rici, ted jsem v lokalite politicky nezadane (Vy vidite) a tady je to zatim utopie. Zkraty prochazi uz jen kvuli velkemu mnozstvi elektrokotlu, no lidi jezdi Priusem bez reci - na druhou stranu, benzin/nafta tu bude mit sve misto dloihou dobu kvuli spolehlivosti.
Jezdit EV autem je v roce 2024 zatim vydobytek spolecnosti, ma to svoji budoucnost (na ukor ceny). Ja se pouze bojim toho, co zpusobi volny trh - technologie pochybnych vlasnosti, tak i premyslim nad ruznymi 3D matrix systemy ala Skoda. No napriklad jste Vy/ty zminil Cinu - tam je svet uplne druhy, obrovska zeme takova, ze beznemu Evropanovi se to spatne predstavuje.
Progres clove nezastavi, a stejne jako v zacatku 20. stoleti nechceme sabotovat vyvoj, je treba k cele veci pristupovat i kriticky. Ne kvuli egu, ale naopak kvuli spokojenosti.
Ad odporovy vyhrivani: sikovna to vec, opet ale nesmi dojit k trznimu systemu (ala "levna Tesla") protoze zrovna ted (dnes) jsem byl svedkem, jaky plamen dokaze vyrobit obycejny (nemeneny) predehrev naftoveho filtru na DAFu s vykonem 350W. Vzdy je treba ctit zivot, nikoliv komfort)![
Edit: samozrejme i technicke nedokonalosti. Jak zacinala Tesla na 18650 li-ion bateriich (nevim jak ted) bych se bal, co se muze stat. Nejde o odpor, naopak zkusenosti viz vyse - lidsky zivot je vzdy nejcennejsi. Nikdo neni meneceny, nici nazor neni meneceny, budu mit rad cloveka v 5.6L Dodge Ram stejne jako v elekticke Tesle)