• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

Tak Tesla je snad odepsaná, ne? Po tomhle, tak žádný bohabojný člověk do ní nesedne... :-)
Pořád je nejlevnější EVčko ta Dacia za 550 kKč?
Je pravda, že se cena ropáků vyhnala tak, že EV se již srovnávají. Ale pořád vidím, že na nové popdané auto v Česku připadají 3 ojetiny s průměrme kolem 300 kKč. Takže u nás revoluci moc zatím nečekám. A co budou stát EV ojetiny a stavy aku, to teprve ujasní čas. Rozhodně u nás nebude asi běžné, abych měl jen tak několik aut, jednoho stylového Fiatka 500e na ježdění do kavárny a k tomu jiné na chalupu.
A k té spotřební dani. Očekávám spravedlivě, že to osolí solidárně do elektroměrné platby všem, aby někdo nepodváděl. :-(

A podobně to braní elektriky z EV do sítě. Pro stabilizaci sítě asi nereálné (sorry, pípne SMS, že Lídl od 18 hod rohlíky za 80 hal a všechny stabilizující EV zmizí do fronty na košíky...). Pokud lítá auto hodně, přínos asi nula, ale pokud někdo jen jede 1x za rok plivnout na hrob tchyně, tak baterka cyklující do sítě mu může udržet ji v rozumném stavu dlouho, tam to bude spíše přínosem, než dohuntování.
Beru dle nějakého průzkumu u celé flotily e Smartu z Británie. Kusy, co jezdily, tak pak aku celkem OK, co jen psotávalo, tak velké části článků zcela kaput.

zdeneksvarc Za posledné 2 mesiace som v 5 autách zrušil a odkodoval OCU/ecall pretože celý koncern VAG má problém s týmito ECU, rozsýpa sa v nich checksum 🙂 oprava podla typu vozidla 400-800€. Hádajte čo na to zákazník....

zdeneksvarc Slabota, co? 1 kWh, 1 tuna, 370 metrů....
Proto tady vítězí masa objemu a rozdílu výšek. Tam jsou důlní díla nahraná. Navíc naše uhelné naprd, boří se to po vytěžeí (proto Báňský úřad chce je řízeně zahlušovat), potřebuješ rudné doly ve skále, těch ru moc není.
A i tak je cena pekelná, ta vodní hračka 150 kWh na Jeremenku stála k 80 MKč. (Pro Hapyho, kde vzít) Když se podívám do Plané nad Lužnicí do teplárny, tak ten aku od Siemense s 2,5 MWh a dávající až 4 MW stál cca 70 MKč, 3 kamióny, jeden jeřáb, pár šikovných montérů a za půl dne vyřízeno... Proto jsem byl velmi zvědav na Gravitricity. Před rokem velké haló, že bude na Darkově gravitační elektrárna s výkonem podobné tomu aku v Plané, očekávaná cena cca 800 MKč. Mělo to tahat 2x 1000 tun závaží. Nu, nebude, už mají podepsanou smlouvu v Německu (oficálně do toho hodil vidle Báňský úřad). Bylo by to velmi hezké na porovnání...
To už ten koncept od Energy Vault je asi OK a udržitelný, pokud nemám prostor pro klasickou přečerpávačku (co jsem se díval, tak pro zákaldní modul 100x100x120 metrů slibují 100 MWh/25 MW a cenově to je v podobném řádu, jak přečerpávačka - když pporovnám s cenou přestavby Orlíku). Nemá smysl řešit účinnost, v demu ve Švýcarsku měli 75%. Kecá do toho řada proměnných (teplota, tlak, nadmořská výška, ...). V tí Číně slibuje 80%+, což by bylo OK.

Nechtěl jsem vynášet vozítka, co potřebují 19.1 sekundy na vymáčknutí se z 0 na 100km/h. Tím Spring nijak nehaním. Jenom u Modelu Y je cena/výkon ve své třídě vidět mnohem lépe. Pro rohlíky za 80 halířů vyrazíme na kole, když spotová cena bude zrovna Kč 8,60. Do kavárny? Smradlavou Vespou 😄

iTomB Konceptů je více, ale bude stejný problém. Masová produkce a cena za rozumně uloženou kapacitu. Servisovatelnost ještě příšernější, než ty důlní díla.
A mysleme politicky. Kde to má význam pro Česko? Moře nikde. Německo za 40 let nedořešilo rozumně transport z farem u Severního moře do Bavorska (a to by v Bavorsku podmínky pro několik slušných přečerpáváček byly). Myslíš, že se nějaký stát přetrhne, aby tu energii dostal k nám za přijatelných podmínek, až půjde do tuhého? Co si rozumně neudržíme zde, to mít nebudeme. To už je asi reálnější přečerpávačka Lipno-Dunaj/Aschach. To je cca 35 km tunel a kapacita na týden pro Česko.
A nebo se konečně do toho opřít a přivést v život projekt České přehrady. To je ultimativní řešení a i nejzapšklejší obyvatel Moravy a Slezka by musel uznale pokývat hlavou a konstatovat, že Čehůni mají gule (a udělali to nejlepší, co mohli)!

    Ak si nedáme pozor...čína nám ukáže ako sa to robí...a páčiť sa nám to nebude!

    Asi bude este veselo, ale tak cas ukaze …

      Už sa tu opakujem asi 30ty krát 🙂 ale chápem že nie každý to číta každý deň.....

      V kvalite a bezpečnosti systému HV (tj baterie a pod) je tesla TOP na svete. Nik zatiaľ nedosiahol takej úrovne výskumu, spracovania, manažmentu a omáčok okolo ako chlapci v tesle.

      Potom máte dnes hrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrbu EVčok z EU, kde sa automobilky snažia všemožne ...

      A niekde na konci toho všetkého máte hrrrrrrrrrrrrrrr systém činanov ktorí produkujú EVčka jak na bežiacom páse s ich úžasným systémom "dáko bude"....kvantita namiesto kvality 🙂 Ten vývoj, cena tých áut a pod, niekde to chýba.... A hádajte kde? 🙂 v kolesách ani brdzách to nie je. 80% to chýba v baterke a omáčkach okolo HV.

      Pri produkcii článkoch pre batérie v miliónoch kusoch...akú máte výstupnú kontrolu? A tak sa rôzne kvalitné/ nekvalitné články dostávajú kadetade do tých battery packov..... výsledky máte v predošlom článku.

      o 11 dní později

      lacosta Ve dvacátých letech se strašilo výbuchy benzinu, dnes se straší požárem baterií.

      Koncem 20. let už sice cisternové vozy existovaly, města je ale vnímala poměrně negativně. Noviny se v té době hemžily zprávami o požárech a náhlých detonacích, a tak některé radnice odmítaly pumpy stavět v centru města. Například olomoucký magistrát v roce 1925 zakázal stavbu několika stanic společností BZ a American Petroleum Company.

      https://magazin.aktualne.cz/obrazem/foto-zlata-era-benzinek-prvni-drobne-architektonicke-skvosty/r~48e77c6abc7b11ebb234ac1f6b220ee8/

        Ked mi par mesiacov dozadu niekto hovoril ze cinske auta hrdzaveju, tak som si myslel ze to je len niekoho vymysel. Zinkovanie a povrchovu upravu kovov ako technologiu by uz mali mat predsa zvladnutu. No a dnes som nahodou natrafil na toto video. Nevedel som ze Rusko tak masivne "testuje" cinske auta.
        Najkrajsi je vyrok: "autá sú zo železa, takže hrdza je prirodzená" 🙂

          coitus
          Vsechno je to jen o penezich, i Cinan to dokaze vyrobit naprosto perfektne, jenze to neco stoji.
          Mno a kdys chcou masivne tlacit na pilu a tlacit se do dalsiho trhu tak jak lepe to udelat nes cenou na kterou lidi slysi nejvice.
          To ze je kvalita vyrobku miziva nikoho (zatim) netrapi, na to si budou stezovat za par let, dulezite na vsechny strany hlasat jak nas Cinani prevalcujou.
          Pokud chcete tak si ty jejich odrbane plecky kupujte, ja zustanu radsi u neceho co sice neco stoji ale taky vydrzi.

          o 5 dní později
          Blackoutem za udržitelnost. Utrechtu došla elektřina, pro auta bude na příděl
          13. února 2024

          Asi tak nějak...
          Informace o tom, že nizozemský Utrecht hodlá odpojit většinu z veřejně přístupných dobíjecích stanic je symptomem mnohem vážnější diagnózy. Chvalně proslulé zelené město Evropy se totiž honbou za udržitelností dostalo do úzkých. Kapacita místní sítě už nepostačuje ani na chod běžných institucí.

          Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/utrecht-nizozemsko-sit-kapacita-nabijecky-mobilita.A240203_185325_automoto_dohr

            kamilj vážnější diagnózy? to je tak stejné jako když nějaký Franta podcenil kapacitu linek a také mají jeho zákazníci každou večerní špičku blackout internetu...

            kamilj Podívej se na fakturu od elektřiny. Vidíš tam něco jako "Cena za příkon podle hodnoty hl. jističe před elektroměrem"? Hádej k čemu to slouží. Nevím, který jeliman má v Utrechtu na starost distribuční síť, ale bude zřejmě hodně slabý v matematice.

            Navíc každé pořádné nabíječky umí load management. Takže chytře rozloží přidělený příkon z aktuální situace.

            Znovu opakuju. Tohle není novinařina, ale účelové bláboly.

            zdeneksvarc Ja to skorej chapem tak, ze nadrz je vzdy jedna, ale u ev je vela clankov a percentualne vyssia sanca na pruser. Predpokladam, ze ak by tam bolo par clankov, bolo by to cele inak.

            o 10 dní později

            Zdá se, že to bude ještě jinak.

            „Krátký boom elektromobilů se blíží ke konci“ – Němci stále více odmítají nákup elektromobilů
            https://www.epochtimes.cz/2024/02/06/kratky-boom-elektromobilu-se-blizi-ke-konci-nemci-stale-vice-odmitaji-nakup-elektromobilu/

            Mercedes obrátil. Spalovací motory ukončovat nehodlá
            https://www.epochtimes.cz/2024/02/23/mercedes-obratil-spalovaci-motory-ukoncovat-nehodla/

            Já vím, zas to budou účelové bláboly...

              📡 Telekomunikace.cz