• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

okoun

okoun Preju Vam, at Vam zacne degradovat co nejpozdeji. Moc Vam to preju. Hybridniho Lexuse Gs450h jsem jezdil od roku 2008. Baterie se uz musela vymenit v 2016. Soused mel Teslu S od 2015. Prvni baterii menil v roce 2018, v ramci kulance, o vymene mluvi i ted, ale uz za svoje. S dojezdem je na 2/3 a v zime uz ho ani nevytahuje. Moje MB R z roku 2008 jezdi doted kamos,
Pro me je to fun zone na zahranicnich cestach a cekam na solid state..

    okoun ktery auta tu jezdi 16 let?

    cmgn Jasny, preju mnoho najetych km v ramci zaruky.

    • Upraveno

    pixall prevadzku ani ceny vobec pod kontrolou

    STRATEGICKÉ KOMODITY musí vlastnit stát! A energie do toho patří. Nesmíš si to nechat vzít a jako stát to musíš mít pod kontrolou. Pokud rezignuješ, oni ti pak zasáhnout do čehokoliv i do ostrovních technologií a zničí tě. My jsme rezignovali a myslíme si, že když se odpojíme nic se nám nestane.

    pixall V zimnom obdobi dotahujeme vacsinu spotreby zo siete

    Takže stejně potřebuješ spolehlivý tvrdý stabilní zdroj elektřiný po několik měsíců! Takže když bude stoupat spotřeba musíš stavět i nové tvrdé spolehlivé zdroje elektřiny ať je jak je a navíc je udržovat po celou dobu v chodu.

      Kolobok Jakože vlastních znalostí chemie a fyziky ze střední školy a nebo jsi opravdu odborník na bateriové články v EV a profesně se tím zabýváš mnoho let? Jen se ptám, abych našel ten zdroj tvrzení.

        darklogic Zkušenosti.. To je zdroj mojich tvrzení. A teď babo raď, co ? Nemusím být biolog, abych konstatoval, že to co mám na botě je psí hovno. Nebo ty na to potřebuješ genetika, biologa, enviromentologa a hlavně nějakého politruka?

          Od kdy se životnost litiové baterie měří lineárním časem? Životnost lithiových baterií se snad měří v cyklech.

          Takže pokud nějaké baterce odešla třetina kapacity po pěti letech, musela mít v první řadě pořádně nalítáno. Tisíc cyklů minimálně. Pokud na jedno nabití najedu 300 km, musela mít 300 tkm. A to v nejpesimističtějším případě.

            Kolobok Jo tak, takže klasická vysoká škola života. Zde konkrétně probíhala výuka na hybridu z roku 2008 a jednou si odskočil přednášet dokonce soused od vedle. Od té doby máme o celém odvětví vše nastudováno a můžeme dávat moudra dále do světa.

              zdeneksvarc Řešit lithiové baterie je už asi bezpředmětné. Číňani se rozhodli zamíchat a znovu rozdat karty a už se objevují první kusy sodíkových akumulátorů. Když pojede vývoj stávajícím tempem, tak za pár let stávající EV půjdou místo do bazaru rovnou do šrotu.

              Kolobok tak o hybridech bych polčel to jsou stroje sestavené na to aby žraly peníze hlavně na servisech a o baterii nemluvě, tam je po podobné jako baterie od parkside 🙂
              Ale jako obecně přistupovat k věcem jako že soused měl problém s kávovarem po pár měsících není úplně hodno vašeho rozumu 🙁 Já zase mohu říci že můj soused na starém Sku z roku 2015 žádný problém s HVbat nemá a má degradaci 80%.... často jezdí do zahraničí a o žádné výměně neuvažuje, je to jen pocitová kravina.

                zdeneksvarc no ona je to napůl pravda, když auto většinu času stojí tak baterie dle dat kupodivu degraduje rychleji, ale nebavíme se tady o 5 letech, každopádně pokud stojí spalovák tak je to mnohem větší problém, auto obecně má jezdit, má se používat a potom je to OK.
                dle naměřených dat je právě nečekané že počet najetecj km nemá tak zásadní vliv na degradaci jako počet let, za mě je ideál do 5OOk km a potom šrot což je cca těch 1500 plnech cyklů, jasně je to kus od kusu někdo prostě najede 400 někdo 600

                • Upraveno

                kamilj pixall prevadzku ani ceny vobec pod kontrolou

                STRATEGICKÉ KOMODITY musí vlastnit stát! A energie do toho patří. Nesmíš si to nechat vzít a jako stát to musíš mít pod kontrolou. Pokud rezignuješ, oni ti pak zasáhnout do čehokoliv i do ostrovních technologií a zničí tě. My jsme rezignovali a myslíme si, že když se odpojíme nic se nám nestane.

                pixall V zimnom obdobi dotahujeme vacsinu spotreby zo siete

                Takže stejně potřebuješ spolehlivý tvrdý stabilní zdroj elektřiný po několik měsíců! Takže když bude stoupat spotřeba musíš stavět i nové tvrdé spolehlivé zdroje elektřiny ať je jak je a navíc je udržovat po celou dobu v chodu.

                Ja som obcan/podnikatel, nie stat. Na tento stat sa s energiami nemozem spolahnut ani najmenej, lebo tento stat zlyhava v zakladnych cinnostiach uplne pravidelne. V mojich silach a moznostiach je postavit si individualnu FV elektraren na pokrytie vacsiny spotreby, to som spravil. Na zvysnu spotrebu dufam ze tu mame elektricku siet, a eventualne keby nie, tak mam este velky dieselagregat, ale naftu tiez musim niekde nakupit, nemam ju z vlastnej studne na zahradke. Dobre rady, ze mam stavat jadrove a precerpavacie elekrarne, su pre mna ako obcana uplne nanic, to je uplne mimo mojich moznosti a ani to z mojej pozicie nemam sancu ovplyvnit.

                  darklogic Já vím, že pro tebe je vstřebatelnější mlčet 🙂) Mimo to jsem si samožřejmě například stavěl a stavím a lítám s dronama a RC modelama, postavil jsem nějaké UPS založené baterkách všeho druhu, napřed na 18650 článcích na které jsem montoval balancery (v době, kdy to ostatní viděli maximálně v rozebrané baterce od notesu), podom s Li-Ion packama a vlastní diagnostikou, s Li-Po, nakonec i s LiFePo, prošlo mi rukama počítám tak 300 různých druhů baterek, packů a pod., od 4 voltů až po 48V 200Ah, 800 amperové packy do koloběžek, bugin a kol. Dokonce jsem si hrál jednu dobu i s vysokokapacitními kondenzátory.. Vcelku dlouho jsem se bavil s kamarádem, který stavěl elektroautobusy pro Mosku a jiné města v RF a problematiku mám vcelku v malíku a ten mi to prostě řekl.. S batekou můžeš dělat co chceš, ale po 5 letech začne chceš nechceš docházet k chemickým prpcesům na iontové membráně a ty jsou nevratné. Teplota, cyklování, udržování optmálních podmínek udrží parametry max o 30 procent déle.
                  Ano hybrida jsem si koupil protože jsem v tom viděl obrovský potenciál, ten Byl dokonce ještě NiMH, který v tom je, ale skončil jsem cca v roce 2016 s tím, že dokud se do aut nedostanou nové technologie akumulátorů, nepřišel čas. Cesta Li-ion článků je slepá.. Ono když vám před očima pšoukne modul 24V 50Ah změníte hodně rychle názory.. Když v tom zůstanete po nehodě, máte to i s kremací.
                  Takže tolik.. Game changer budou SSB na základě kovů alkalických zemin a pevnou membránou místo gelové polymerové. Bohužel to bude trvat..

                  TTT Ale kdepak, používají se tam Litium Titanátové články.

                  pixall tento stat zlyhava v zakladnych cinnostiach uplne pravidelne.

                  Ano i náš stát selhává a taky ve všem. Je rozumné myslet na vlastní zabezpečení to ano, ale není to cesta myslet jen na sebe. Protože oni nás doběhnou ve všem. Sám to vidíte co se děje. Nemyslete si, že když budete ve všem nezávislý, že jste tomu utekl.

                  Vynikající klip z Finska

                  I lidé z Finska mají ty stejné pociti kam to jde jako my.

                    kamilj ale není to cesta myslet jen na sebe. Protože oni nás doběhnou ve všem. Sám to vidíte co se děje. Nemyslete si, že když budete ve všem nezávislý, že jste tomu utekl.

                    Prvu cast odpovede pricitam tomu, ze netusite, kto som a kolko energie som za posledne desatrocia venoval snahe o zlepsenie veci okolo nas. No kedze moje sily aj moznosti ovplyvnovat stav krajiny su limitovane, a upadok v poslednych rokoch je uz vyrazne mimo mojej komfortnej zony, druhu cast riesim stahovanim do civilizovanejsej krajiny s dlhodobo stabilnym prostredim. O ktorej dufam, ze aj napriek globalnym problemom vydrzi v relativne dobrej kondicii aspon do casu, kym po mna pride zubata - pred ktorou jedinou sa skutocne neda ujst.. ;-)

                      pixall krajiny s dlhodobo stabilnym prostredim

                      Možná se tam i potkáme. Přípravy v plném proudu započaty...

                      Vlastně se mnou i souhlasíte, že ta doba je vymknutá z kloubu a hned nazpět jen tak se nevrátí. Ještě jsme nedošli do bodu kulminace. Dnes vyděláváte z FVO a zítra vám ho zdaní např.

                      📡 Telekomunikace.cz