• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

Tak nejen měsíční náklady, ale i pořizovací. Z podstaty věci bude EV na výrobu levnější než spalovák. Řekneme si za pár let. Jinak Tesla neživí dealery, takže se nekonají žádné garančky. Jediným nákladem jsou elektřina, gumy, voda do ostřikovačů a vzduchové filtry 🥱

Přikládám provozní úspory za končící měsíc pro Model Y Performance.

o 11 dní později

Řešil se tady Utrecht, tak tady je reportáž.

    zdeneksvarc dle místních "expertů" jako jsou Pepa s Turkem tak asi v Urechtu mají skoro každý den blackout... 🙂

    Porovnanie v tabulke zase k hovnu. Porovnajte modely z rovnakej znacky, nech sa porovnava porovnatelne. Takze hyundai s hyundajom a pod, nie s audi, to nikdy nebude vychadzat kvoli odlisnej znacke a inej cenovej politikem naklady. (to by nechadzalo ani medzi spalovakmi) Naklady na servis sa casom mozu zmenit u oboch ak servisujete zakladne veci doma alebo "u kamarata" a nie v autorizovanom servise, hned bude servis za ine peniaze, to iste cena za material ako su oleje, filtre atd. Zase spomina kupil som ojazdene elektricke auto? A co teraz? Kazde auto aj s malym najazdom bude vzdy lacnejsie, ked kupis nove auto a odides zo shopu hned cez prve dvere stratis hodnotu...
    Ked sa zavedu rozne pridane dane na elektricke auta, co sa zavedu (len teraz sa laka aby sa vobec daco predalo) tak zase to nebude pri porovnani take ruzove. Vo vysledku co si myslim, ja ze rozdiel bude aj v prevadzke aj udrzbe ale nebude tak velky ako sa ukazuje teraz. No a ozaj, neviem ako CZ ale tu na slovensku by som si EV auto nechcel na firme nabijat, ak platite za elektriku neregulovanu cenu tak zlaty spalovak, proste neregulovana cena elektriky pre rozne subjekty je uplne inde ako domacnosti.

    Tak to je samozřejmě očekávaný vývoj, protože státům postupně začnou utíkat obrovský peníze ze spotřební daně na paliva, takže buď se to bude platit podle ročního/měsíčního nájezdu km nebo nějak jinak, ale stát si určitě cestu najde, jak získat peníze z provozu elektroaut.

      Alois nevím ale myslím si že se spíše zvednou jiné daně, když chcete lidi motivovat aby šli do lepších a dražších technologií (kotle, čističky, auta, zateplení,........) tak to nemůžete dusit daněma ba naopak to musíte dotovat

      No celé perpetuum mobile se jmenuje emisní povolenka.

      Možná bude cesta ( nemám odkaz, tuším nějací Chorvati) použití palivových článků místo vodíku na naftu.

      Tak jinak. Mám kdyspozici +- 650kkc na nove auto pro 5 clennou rodinu.Co si mám vybrat? benzin,nafta, ev?
      Zakladní podminky:
      a🙂 tydenní nájezd max 120km.
      b.) potreba přívesného vozíku (koule) na tahaní težkých věcí. (písek, beton, veci na stavbu baráku, atd.
      c.) 1x zahranicní dovolena cca. 2000km stím že rodina chce být na ceste co nejmenší dobu.(co nejméně přestávek)
      d.) neni třeba žádných "novot", stačí klima, radio, navigace.
      e.) servis neřeším.cena servisu stojí pár kaček.
      f.) nemám garáž, takže auto bude stát celoročne venku u silnice
      g.) auto musi být kdykoliv kdyspozici celorocně bez ohledu na počasí. tzn.sednu do auta a za 3 hodky sem napr. v Brne.(400km)
      h.) rodina se nechce "mačkat" v autě jako sardinky.(musí být prostorné).
      ch.) Pojistka na auto nesmí stát víc jak 6000kč.
      i.) koupě bez leasingu či na úvěr.

      Tak a teď poradtě.
      Děkuji.

        kozlicek Asi bych šel v tvém případě do mildhybrid (benzin+menší 48V baterka) Focuse. Cenou budeš podle konfigurace asi i níž než máš limit.

          kozlicek Neumí to jet čistě na elektro, ale o tom jsi nic nepsal. Ale má to jisté výhody elektromobilu, krásnou akceleraci, rekuperaci, nižší spotřebu, bezproblémový start v zimě... Navíc v kombi máš i pěkně velký kufr a místo na klasickou rezervu. Jako rodinný vůz IMHO super. A zároveň to netrpí omezeními BEV vozidel. Baterka by měla mít životnost 10 let a nová nestojí ranec.

          kozlicek

          a) ideální jakekoli EV
          b) ideální jakékoli EV snad krom citigo a podobně 😃
          c) nerozumím, potom vůbec nejezdit autem, ale letadlo nebo vlak, když jedu k moři autem tak chci stavět a chci se různě po cestě dívat, prostě ta cesta je součít dovolené a užít si jí
          e) jak na co, ano výměna oleje + filtr a destiček, když odejde spojka je to horší, když odejde někde nějaké čidlo na motoru, také problém
          f) to je problém potom životnosti každého auta 🙁
          g) tak EV a nebo benzin, u nafty se může stát že nenastartuješ v tuhém mrazu, před 15 lety se mi to stalo v Praze 🙂 pokud to bude sedan tak do brna za 3 hodiny 400km bez problému.
          h) tak to bohužel jedině MPV nebo nějaký SUV bumbrlíček

          kozlicek všechno splňuje Duster (resp. i jiná značka) s LPG. Mám ho služební, i s tažným, zvládá i plně naložený lidma + karavan 950kg za zády. 2 nádrže znamenají dojezd z říše snů... a plná nádrž plynu za 800,- vydrží cca 620 km.

            svestka Nevýhodou je, že s LPG nemůžeš do mnoha podzemních garáží. A přestavba má omezenou životnost na 10 let, pak se musí buď odstranit nebo dost část dost za draho vyměnit.
            Upřímně, do LPG bych dnes už nešel. Ale je to opět jen můj názor.

              jcltm ty garáže jsou občas problém, nicméně tady je zástavba od výrobce, záruka v rámci životnosti auta, žádných 10 let

              Asi myslí bombu, v Polsku se udělá revize na dalších 10 let, teď už nemám lpg auto, ale po 10 letech se nádrž - bomba LPG musela vyměnit.

              kozlicek tak pokud chceš lepší dílenské zpracování atd., tak jasně. Ale jako pracovní auto, s levným provozem a snesitelnou PC, je do slušná volba. Pokud myslíš že ne, napiš důvod/y.

                svestka jasne ze chci aby to neco vydrzelo... koukal sem na riftera a vypada dobre.

                  kozlicek jako proč ne, ale při srovnatelné výbavě jsi cenově o pár set tisíc výše. Auta se rozumný člověk stejně zbavuje než vyprší tovární záruka, která je u mě 5 let. Takže ještě rok, a auto půjde ... a koupí se nové.

                  📡 Telekomunikace.cz