Řešil se tady Utrecht, tak tady je reportáž.
Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)
zdeneksvarc dle místních "expertů" jako jsou Pepa s Turkem tak asi v Urechtu mají skoro každý den blackout...
Porovnanie v tabulke zase k hovnu. Porovnajte modely z rovnakej znacky, nech sa porovnava porovnatelne. Takze hyundai s hyundajom a pod, nie s audi, to nikdy nebude vychadzat kvoli odlisnej znacke a inej cenovej politikem naklady. (to by nechadzalo ani medzi spalovakmi) Naklady na servis sa casom mozu zmenit u oboch ak servisujete zakladne veci doma alebo "u kamarata" a nie v autorizovanom servise, hned bude servis za ine peniaze, to iste cena za material ako su oleje, filtre atd. Zase spomina kupil som ojazdene elektricke auto? A co teraz? Kazde auto aj s malym najazdom bude vzdy lacnejsie, ked kupis nove auto a odides zo shopu hned cez prve dvere stratis hodnotu...
Ked sa zavedu rozne pridane dane na elektricke auta, co sa zavedu (len teraz sa laka aby sa vobec daco predalo) tak zase to nebude pri porovnani take ruzove. Vo vysledku co si myslim, ja ze rozdiel bude aj v prevadzke aj udrzbe ale nebude tak velky ako sa ukazuje teraz. No a ozaj, neviem ako CZ ale tu na slovensku by som si EV auto nechcel na firme nabijat, ak platite za elektriku neregulovanu cenu tak zlaty spalovak, proste neregulovana cena elektriky pre rozne subjekty je uplne inde ako domacnosti.
Tak to je samozřejmě očekávaný vývoj, protože státům postupně začnou utíkat obrovský peníze ze spotřební daně na paliva, takže buď se to bude platit podle ročního/měsíčního nájezdu km nebo nějak jinak, ale stát si určitě cestu najde, jak získat peníze z provozu elektroaut.
- Upraveno
No celé perpetuum mobile se jmenuje emisní povolenka.
Možná bude cesta ( nemám odkaz, tuším nějací Chorvati) použití palivových článků místo vodíku na naftu.
- Upraveno
Tak jinak. Mám kdyspozici +- 650kkc na nove auto pro 5 clennou rodinu.Co si mám vybrat? benzin,nafta, ev?
Zakladní podminky:
a tydenní nájezd max 120km.
b.) potreba přívesného vozíku (koule) na tahaní težkých věcí. (písek, beton, veci na stavbu baráku, atd.
c.) 1x zahranicní dovolena cca. 2000km stím že rodina chce být na ceste co nejmenší dobu.(co nejméně přestávek)
d.) neni třeba žádných "novot", stačí klima, radio, navigace.
e.) servis neřeším.cena servisu stojí pár kaček.
f.) nemám garáž, takže auto bude stát celoročne venku u silnice
g.) auto musi být kdykoliv kdyspozici celorocně bez ohledu na počasí. tzn.sednu do auta a za 3 hodky sem napr. v Brne.(400km)
h.) rodina se nechce "mačkat" v autě jako sardinky.(musí být prostorné).
ch.) Pojistka na auto nesmí stát víc jak 6000kč.
i.) koupě bez leasingu či na úvěr.
Tak a teď poradtě.
Děkuji.
- Upraveno
kozlicek Neumí to jet čistě na elektro, ale o tom jsi nic nepsal. Ale má to jisté výhody elektromobilu, krásnou akceleraci, rekuperaci, nižší spotřebu, bezproblémový start v zimě... Navíc v kombi máš i pěkně velký kufr a místo na klasickou rezervu. Jako rodinný vůz IMHO super. A zároveň to netrpí omezeními BEV vozidel. Baterka by měla mít životnost 10 let a nová nestojí ranec.
a) ideální jakekoli EV
b) ideální jakékoli EV snad krom citigo a podobně
c) nerozumím, potom vůbec nejezdit autem, ale letadlo nebo vlak, když jedu k moři autem tak chci stavět a chci se různě po cestě dívat, prostě ta cesta je součít dovolené a užít si jí
e) jak na co, ano výměna oleje + filtr a destiček, když odejde spojka je to horší, když odejde někde nějaké čidlo na motoru, také problém
f) to je problém potom životnosti každého auta
g) tak EV a nebo benzin, u nafty se může stát že nenastartuješ v tuhém mrazu, před 15 lety se mi to stalo v Praze pokud to bude sedan tak do brna za 3 hodiny 400km bez problému.
h) tak to bohužel jedině MPV nebo nějaký SUV bumbrlíček
Asi myslí bombu, v Polsku se udělá revize na dalších 10 let, teď už nemám lpg auto, ale po 10 letech se nádrž - bomba LPG musela vyměnit.
len aby nebol zakaz EV do niektorych garazi tiez