• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

O kolik že je ten extrémní mráz? Já jsem to z té reportáže nepochopil. V rámečku tam lítaly nějaký předpovědi kolem 0°F, což není ani -20°C, ale to za mě extrémní mráz není a moje auta v této teplotě bez problémů startovaly.

    Alois nevím já jsem třeba citroën xsara picasso když bylo na ulici -17 nenastartoval 🙁
    ale nebral jsem to nějak s překvapením, mám snad pocit že i v manuálu píšou že se o to ani nemáš pokoušet, zničíš čerpadlo tak akorát...

    kamilj A nevím jak ten grid a spol chtějí postavit plošně u nás.

    Jenže my už tady grid máme. To jsou veškeré ty decentralizované zdroje energie. Především FVE a EV s funkcí V2L. Samozřejmě HDO. Pokud budu mít doma auto s nabitou baterií, a uvidím na spotu, že je poptávka po kW výrazně vyšší, než za kolik jsem auto nabil, tak můžu něco pustit do sítě. Ať je na kafe. Obchodní rovina kopíruje rovnováhu energetické soustavy. Chápeme se. K tomu potřebujeme zprovoznit průběhové měření, podporovat komunitní energetiku, povolit spotové tarify pro kvalifikované spotřebitele. Stačí tu naši energetickou soustavu trochu ochytřit a gamifikovat.

      zdeneksvarc a to zrovna není nic extra složitého 😎 když se nad tím trošku přemýšlí

        cmgn No jasně. Dokážu si představit chátrající průmyslové areály, kterým vdechneme druhý život tím, že se tam přestěhují energetické úložiště. Třeba vyřazené (SoH < 70) baterie z EV. Nebo ty gravitační akumulátory. Nebo pískové úložiště, pokud se prokáže, že fakt nemají zásadní ztráty. Třeba někdo zdokonalí Peltierův článek. Co já vím. Je takových možností, že mi fakt přijde zbytečný sundávat kalhoty, když ten brod je v podstatě imaginární. Pokud jen trochu chceme.

          zdeneksvarc
          Vidím Zdenku, že už to myslíš vážně když jsi tam nepřidal smajlíky. Slibuji podívám se.
          Hlavně ho zabíjí ti, kteří to na nás politicky hrnou za každou cenu. Ještě jednou, já elektromobilitu akceptuji, ale s rozumem ji zavádět. Jak je to heslo? Trh si řekne? Tak nějak.

          Líbilo se mně video, které jsi uváděl kde Vaculík ukazuje, jak se dá krást firemní elektřina. Jak typické pro nás, že. Možná je to to co rozhodne o koupi EV v ČR.

          Zdenku, mám na Tebe prosbu, zkus se oprostit od osobních invektiv když má někdo jiný názor než ty. Chápu, jsi zapáleny, jak hořící auto EV v parkovacím domě, které se těžko hasí, ale věřím, že to dokážeš. Nebudu to už víc rozvádět.

          zdeneksvarc i to je jedna ze zajímavých věcí. Taky teď jeden pilotní projekt tohoto řešíme…. :-)

          Ale příležitostí je mnohem víc. Jen nad tím přemýšlet.

          zdeneksvarc zbytečný sundávat kalhoty

          Ale taky nedělejme nic zbrkle. Neoblékejme si kalhoty až ke krku. Pak se v nich blbě chodí. Ekonomika je neúprosná.
          Já vím dotace.

          Zdenku, moc to hrneš, jak kdyby náš život byl jen o FVE a EV a nic jiného mezi tím není. Jsou vůbec na ten rychlý přechod zdroje? Jak suroviny tak lidská kvalifikovaná práce? Elektrikáři na několik let nejsou. IT odborníci taky nejsou. FVE staví kdo má ruce a nohy. Někteří ani nestaví, protože peníze jim hned ukradli. Tuším Lesní Malina s.r.o. A takových firem ještě bude.

          zdeneksvarc zdeneksvarc Nechci se klasifikovat jako odpurce, chapu kontext a uznavam.

          Elektricka sila - nikdo ji nevidi, nikdo ji neslysi, zabit muze cloveka vselijake vahy a vysky, a v tom smyslu jezdit na "zkapalnene dinosaury" nebude fungovat navzdy, je treba hledat alternativu.

          Jestli cestne rici, ted jsem v lokalite politicky nezadane (Vy vidite🙂) a tady je to zatim utopie. Zkraty prochazi uz jen kvuli velkemu mnozstvi elektrokotlu, no lidi jezdi Priusem bez reci - na druhou stranu, benzin/nafta tu bude mit sve misto dloihou dobu kvuli spolehlivosti.

          Jezdit EV autem je v roce 2024 zatim vydobytek spolecnosti, ma to svoji budoucnost (na ukor ceny). Ja se pouze bojim toho, co zpusobi volny trh - technologie pochybnych vlasnosti, tak i premyslim nad ruznymi 3D matrix systemy ala Skoda. No napriklad jste Vy/ty zminil Cinu - tam je svet uplne druhy, obrovska zeme takova, ze beznemu Evropanovi se to spatne predstavuje.

          Progres clove nezastavi, a stejne jako v zacatku 20. stoleti nechceme sabotovat vyvoj, je treba k cele veci pristupovat i kriticky. Ne kvuli egu, ale naopak kvuli spokojenosti.

          Ad odporovy vyhrivani: sikovna to vec, opet ale nesmi dojit k trznimu systemu (ala "levna Tesla") protoze zrovna ted (dnes) jsem byl svedkem, jaky plamen dokaze vyrobit obycejny (nemeneny) predehrev naftoveho filtru na DAFu s vykonem 350W. Vzdy je treba ctit zivot, nikoliv komfort🙂)![

          Edit: samozrejme i technicke nedokonalosti. Jak zacinala Tesla na 18650 li-ion bateriich (nevim jak ted) bych se bal, co se muze stat. Nejde o odpor, naopak zkusenosti viz vyse - lidsky zivot je vzdy nejcennejsi. Nikdo neni meneceny, nici nazor neni meneceny, budu mit rad cloveka v 5.6L Dodge Ram stejne jako v elekticke Tesle🙂)

          zdeneksvarc Ať je na kafe.

          Svůj čas budu věnovat ke zjišťování co kde a jak je momentálně energeticky výhodné. V nejlepším případě si na vyhodnocování informací koupím a za měsíční paušál budu provozovat AI chatbota, který za mě bude energetickou výhodnost zjišťovat, abych měl na kafe. Myslím si, že už softwarové firmy připravují soukromé AI chatboty, které budou mezi sebou komunikovat a nám jen předají zkreslené údaje podle, kterých se rozhodneme jak jednat.
          Hm, to mně zní dost logicky.

          Čína hodila rukavici do ringu

          16 January 2024
          Nuclear battery: Chinese firm aiming for mass market production

          Beijing Betavolt New Energy Technology Company Ltd claims to have developed a miniature atomic energy battery that can generate electricity stably and autonomously for 50 years without the need for charging or maintenance. It said the battery is currently in the pilot stage and will be put into mass production on the market.
          https://www.world-nuclear-news.org/Articles/Nuclear-battery-Chinese-firm-aiming-for-mass-mark

            Auta s malým jaderným reaktorem byla v plánu už někdy v 70. letech, ne? 🙂

            No já třeba jen nechápu proč když začínala první auta a lidé jezdili na koních tak přeci také každý průměrný člověk si nemohl zdaleka dovolit koupit takové auto. To je přeci úplně stejná paralela. Dříve se města topila v hovnech od koní, které si prakticky mohl dovolit každý. Auto si mohl dovolit jen lépe situovaný, spousta lidí byla proti novotám jménem auto...
            Dnes lidé v Praze se topí v jedovatejch plynech od aut, které jim jezdí pod okny a vozidlo, které již tento problém nemá si zatím nemůže dovolit každý.
            Bohužel ale k tomu ještě přibyl jeden podstatný problém, dříve nás tu na planetě bylo mnohonásobně méně než dnes.
            Zajímalo by mě číslo kolik vydá třeba naše zdravotnictví money na následné léčení zdravotních problémů, které má na svědomí fosilní doprava. Třeba by se ty peníze raději mohly dát do dotací což je vlastně preventivní program.

              okoun Třeba by se ty peníze raději mohly dát do dotací což je vlastně preventivní program.

              Tahle prevence se ale projeví za desítky let. Kde za tu dobu bude Fiala, Babiš, ty, já?
              To máš stejný problém jako důchody!

                miract Tak důchody jsou relativně velké, jen řvou nejvíce ti lidé co dělali na černo a teď nemají pomalu ani na chleba...

                  Ještě taková další věc co mi nedá spát a to jsou ceny u čerpaček. Drtivá většina čerpaček nemá zveřejné online ceny PHM, tedy abyste zjistili cenu musíte použít aplikaci 3. strany kde ale cena vůbec nemusí platit a nebo musíte přímo na místo dojet. Takže není možné si naplánovat už předem kam pojedete tankovat a mnohdy se stane že zbytečně zaplatíte na litru daleko více než je zdrávo. Toto se však třeba netýká ONA kde jsou ceny jednotné pro celou ČR a jsou na WEBu. Tyhle mafianské praktiky čerpaček by mohly přestat platit kdyby tu více vládla elektrika. To že spousta čerpaček nechce mít vedle stojanu na vzduch také nabíječku mluví za všechno.... ať si někdo nemyslí, že tyhle spolky nedělají vše pro to aby se EV co nejvíce oddálilo...

                    okoun S tím souhlasím. Dopátrat se k ceně rychlonabíjení je opruz, který platí snad pro všechny provozovatele. Tady by ČOI mohla ukázat své kompetence.

                    Jinak oceňuju, že jsi do příspěvku nevložil žádnou podprahovou elfo-masáž ve stylu, že rusákům mrznou moskviče nebo fialova vláda je nejvíc super na světě, akorát důchodci jsou nevděční 😄

                    📡 Telekomunikace.cz